דני ענק: כריסטיאן אריקסן עדיין יכול להגשים חלום בקאמפ נואו

כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן | Gettyimages

השיקולים שגרמו לו להמתין עם ההכרזה, השאיפה הגדולה שהפכה לקטסטרופה, הרווח האסטרונומי של טוטנהאם והדחיפה התקשורתית לריאל מדריד. לאחר שהדני טרף את הקלפים, יוכין מנתח את הסיטואציה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
כריסטיאן אריקסן חיכה למשחקי מוקדמות יורו 2020 על מנת לצאת בהצהרה ברורה לגבי עתידו. הוא יכול היה לעשות זאת אחרי גמר ליגת האלופות, ואולי אפילו היה פועל כך לו טוטנהאם הייתה מניפה את הגביע, אבל יש גם שיקולים נוספים. הקשרים עם התקשורת הדנית חשובים לו יותר מאשר העיתונאים באנגליה או בספרד, והוא בחר בעיתון "ביתי" על מנת להסביר את עמדתו. "אני נמצא בשלב בקריירה בו אשמח לנסות משהו חדש", אמר אריקסן. הגמר במדריד היה, אם כך, משחקו האחרון בחולצה הלבנה של התרנגולים, וכעת מצפים רבים כי יחזור למדריד על מנת ללבוש חולצה לבנה של מועדון אחר.


ההכרזה של אריקסן מזכירה מאוד את זו של אדן הזאר מלפני שנה. אז, מיד אחרי המונדיאל, קבע הגאון הבלגי של צ'לסי: "הגיע הזמן לנסות משהו אחר". הוא גם מעולם לא הסתיר כי "משהו אחר" הוא מעבר לריאל מדריד. הייתה לו רק בעיה אחת – רומן אברמוביץ' לא היה מוכן למכור אותו. נכון ל-2018, נותרו לו עוד שנתיים לחוזה, והכחולים הרגישו שהקלפים שלהם עדיין חזקים. אז הזאר המתין עוד עונה, במהלכה סיפק תצוגות עילאיות בסטפמורד ברידג', וכעת העסקה עם נשיא ריאל פלורנטינו פרס צפויה סוף כל סוף לצאת לדרך. המצב של אריקסן שונה בתכלית בהשוואה להזאר לפני עונה. הוא זהה למצבו של הזאר כעת. כבר עכשיו נותרה לו שנה אחת בלבד בחוזה, ולטוטנהאם אין ברירה. היא חייבת למכור את הנכס היקר על מנת לא לאבד אותו ללא תמורה ב-2020. ואולם, בניגוד גמור להזאר, החלום של הדני מעולם לא היה להגיע לסנטיאגו ברנבאו.


השאיפה הגדולה שלו הייתה הפוכה – ברצלונה. כנער הוא היה מכור לפלייסטיישן, וכאשר שמו החל להופיע במשחק תמיד "החתים" את עצמו בבארסה. בגיל 15, הוא קיבל הזדמנות להגשים את השאיפה באמת, כאשר הגיע למבחנים במועדון. בשלב זה כבר הייתה לו הצעה מצ'לסי, אבל אריקסן העדיף בבירור את האופציה הקטלונית, והיה נרגש מאוד כאשר עלה לכר הדשא במדי קבוצת הנוער של בארסה מול נבחרת קטלוניה הצעירה. התוצאה היה קטסטרופלית – אף אחד לא מסר לו. הדני רץ מאגף לאגף, ביקש והתחנן, אך לשווא. "נגעתי בכדור שלוש פעמים במשך 90 הדקות", הוא סיפר בדיעבד בצער. התסכול היה עצום, ואחרי משחק כזה בלה מאסיה לא העלו בדעתו להחתימו. אריקסן חזר לדנמרק עם דמעות בעיניים.



חזר לדנמרק עם דמעות בעיניים. אריקסן (Gettyimages)


החלום הזה עדיין חי, גם אם – בניגוד להזאר ורצונו לככב במדריד – אריקסן לא מרבה לדבר על כך. עובדה היא כי הוא סירב לצ'לסי והעדיף את האקדמיה של אייאקס כדי לטפח את כישוריו. וזו הייתה בחירה אדירה מבחינתו, כי באמסטרדם הוא קיבל צ'אנס בהרכב כבר בגיל 18, התפתח מקצועית, הקריירה שלו נסקה במהירות מסחררת, ובמולדתו אין עוררין – הוא השחקן הגדול ביותר במדינה מאז האחים לאודרופ. בהתחשב בתפקידו על המגרש, הוא היורש האולטימטיבי של מיכאל לאודרופ, וזו מחמאה אדירה. כאשר טוטנהאם רכשה אותו ב-2013 תמורת 11 מיליון ליש"ט בלבד, היא ביצעה את אחת העסקאות המשתלמות בעולם בכל הזמנים.


כעת דורש היו"ר דניאל לוי 130 מיליון יורו תמורת הכוכב העילאי שלו. לאור העובדה כי החוזה יפוג בעוד שנה, הוא קצת מגזים, והמחיר הסופי עשוי להיות נמוך יותר – אבל הרווח יהיה אסטרונומי, וזאת אחרי שש שנים בהן תרם אריקסן להפיכתה של טוטנהאם לכוח משמעותי בצמרת האנגלית והאירופית. הוא היה אחד הברגים המרכזיים ביותר במכונה שבנה מאוריסיו פוצ'טינו, ויש שיגידו כי הוא השחקן החשוב מכולם – אפילו יותר מהארי קיין. הוא המוח, הנווט, הברומטר, האחראי על הכדורים הנייחים. והסגנון שלו מתאים כמו כפפה ליד לפילוסופיה של ברצלונה.


גם ריאל תשמח, באופן טבעי, לקבל שחקן מסוגו בגיל 27, אבל המצב בסנטיאגו ברנבאו שונה. לוקה יוביץ' כבר נרכש תמורת 70 מיליון יורו. פרס חייב להחתים את הזאר, ובינתיים מתחיל להיכנס להילוך גבוה מאוד גם המשא ומתן עם קיליאן אמבפה. האפשרויות הכלכליות של המועדון המלכותי גדולות, אך לא בלתי מוגבלות. החלוץ הצרפתי יעלה הון עתק, ועשוי לשבור את שיא ההעברות של ניימאר. לוקה מודריץ' וטוני קרוס אמנם חוו עונה חלשה, אבל הם נשארים ככל הנראה במועדון, ואפשר לסמוך עליהם. הוצאה גבוהה מאוד על אריקסן תהיה בתנאים אלה בעייתית למדי.



זה הזמן של ברצלונה לפעול: כריסטיאן אריקסן (Gettyimages)



לעומת זאת, עבור ברצלונה זו המשבצת הקריטית ביותר, וחיזוק הקשר ההולנדי חיוני. היא כבר הביאה למועדון את פרנקי דה יונג, היהלום הנוצץ ביותר במרכז המגרש של אייאקס, אך הכוכב הצעיר יזדקק לסיוע על מנת להתאקלם במהירות. בוגר אייאקס ותיק שמשדר על אותו גל – זה בדיוק מה שהוא צריך. איבן ראקיטיץ' וארתור לא יספקו לו את התמיכה הנדרשת. אריקסן מסוגל לעשות זאת, וכדאי לזכור את המשפט שאמר הדני רק לפני שנה: "ברצלונה היא מועדון פנטסטי, ואני לא מכיר הרבה שחקנים שמסוגלים לסרב לה". באשר לריאל, הוא הצהיר השבוע: "זה יהיה צעד קדימה, אבל היא צריכה ליצור קשר עם טוטנהאם ולהכריז שהיא מעוניינת בי, ונכון לעכשיו זה לא קרה". איך שלא תסתכלו על זה, ההתלהבות נמוכה יותר.


אריקסן רוצה לשחק בספרד, והוא פתוח לשתי האופציות. לאודרופ היה אליל אדיר בברצלונה, אך עזב לריאל ב-1994 אחרי סכסוך עם יוהאן קרויף. הוא לבש את המדים של שתי היריבות הגדולות בקלאסיקו. ליורשו תהיה, ככל הנראה, הזדמנות לשחק רק באחת מהן במהלך הקריירה. ואולי התקשורת שולחת אותו כרגע למדריד, אבל ליבו קרוב יותר לקאמפ נואו. הצורך בו גדול יותר בקאמפ נואו. הוא יתאים טוב יותר לקאמפ נואו. זה הזמן של בארסה לפעול.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי