נוויל: "יונייטד בזבזה 900 מיליון ליש"ט ולא נותר מזה כלום"

שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים
שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | IAN KINGTON/AFP/Getty Images

שחקן העבר ופרשן בהווה תוקף: "הילדים מוכשרים אבל חסר עמוד שדרה. באליפות ב-1992 הוותיקים הובילו אותנו - קין, שמייכל וקנטונה". האנגלי מגבה את סולשיאר: "צריכים לקחת נשימה עמוקה, ברור שיהיו תסכולים"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד ממשיכה להיראות רע העונה ובהתאם חוטפת ביקורות מכל הכיוונים. גארי נוויל מרגיש נוח מאוד על כס הפרשן אך תהיו בטוחים שהמצב הקשה של האקסית מנצ'סטר יונייטד כואב לו מאוד. נוויל דיבר גם היום (רביעי) על הבעיות של מנצ'סטר יונייטד או יותר נכון נתן את פסק הדין והציע דרכים לפיתרון. הוא משוכנע שאולה גונאר סולשיאר צריך להמשיך על אף שהוא מבקר אותו על חלק מהחלטותיו, ומפנה אצבע מאשימה להנהלה.


נוויל הדגיש תחילה שהוא לא מופתע: "אמרתי במהלך השבועות האחרונים שהקבוצה לא מוכנה. יהיו עליות ומורדות והרבה כאב. זה כאב לראות את מה שקרה בווסטהאם, ואני בטוח שסולשיאר מבין זאת. אני לא נבהל כאוהד, אלא מתוסכל".


חסר עמוד שדרה: "ניגשתי בסיום המשחק לששת הצעירים של מנצ'סטר יונייטד. אני יודע שהבחורים האלה מוכשרים וזו לא ביקורת עליהם, אבל אם אתה המאמן של יונייטד ובסופו של דבר אתה שם אותם על המגרש של ווסטהאם כשאתה זקוק לשני צעירים – זו בעיה קשה. זה מדאיג שההרכב מאוד רזה עם הפציעות של אנטוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד ומייסון גרינווד".





לא זוכים בתארים עם ילדים: "ביום ראשון אמרתי שהקבוצה בזבזה 900 מיליון ליש"ט בשבע או שמונה העונות האחרונות ולא נותר מזה כלום. דויד דה חאה נאבק, יש ילדים מוכשרים וגם הארי מגווייר אבל זה לא מספיק טוב. אלן הנסן צדק, אתה לא זוכה בתארים עם צעירים. הקבוצה שלנו ב-1992 לא הייתה רק צעירים. היו לנו את סטיס ברוס, גארי פליסטר, רוי קין, אריק קנטונה, פטר שמייכל ואחרים, שחקנים ברמה עולמית ושניים מהבלמים הטובים ביותר. קין היה מנהיג ומעורר השראה, קנטונה היה ברמה עולמית. הם דחפו אותנו קדימה, את "מחזור 92".


מאז עזיבתו של אלכס פרגוסון הצטרפו לקבוצה שחקנים כמו פול פוגבה, אנחל די מאריה, זלאטן איברהימוביץ', נמניה מאטיץ', רומלו לוקאקו, אלכסיס סאנצ'ס ואחרים, נוויל בטוח שהבחירות היו שגויות ואמר: "יונייטד חייבת לזהות שלושה או ארבעה שחקנים שיוכלו לקדם אותה. הם צריכים שחקני קישור, חלוץ, מגן שמאלי. אם אתה בוחר לא טוב אתה צריך לקנות פעמיים. אם קריסטל פלאס יכולה לדחות 80 מיליון ליש"ט עבור זאהה, אתה מבין שיונייטד לא יכולה לעשות את מה שעשתה בעבר. היא לא יכולה לקחת את ויין רוני (אברטון), ריו פרדיננד (ווסטהאם) ומייקל קאריק (טוטנהאם). הקבוצות ימכרו רק במחיר אסטרונומי". 


על עמדת המאמן: "הבעלים צריכים לספק למאמן שחקנים טובים שיוכלו לנצח במנצ'סטר יונייטד וזה לא קרה כבר שמונה שנים. הם השקיעו כסף אבל עשו זאת בלי תבונה. אם הייתה להם שיטה לדבוק בשחקנים צעירים כבר אז – הם בטח היו במקום טוב יותר. הם קפצו מדיוויד מויס ללואי ואן חאל ואז לז'וזה מוריניו שהוא המאמן הכי טוב בעולם ולא הצליח כאן. הם לא יכולים להחליף שוב את המאמן. הם צריכים לעמוד בתוכנית. יהיו תסכולים לאורך הדרך, אבל הם צריכים לקחת נשימה עמוקה".



סולשיאר. צריך להמשיך (Henry Browne/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי