קלופ: "לא לחוצים מהשיא ומזה שאפשר לעשות היסטוריה"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Clive Brunskill/Getty Images

מאמן ליברפול ניסה לשדר רוגע לקראת הזדמנות להשוות את פתיחת העונה הטובה בתולדות הפרמיירליג נגד יונייטד. עוד לפני כן, סיטי תתארח אצל פאלאס בשבת עם דה בריינה בהרכב, טוטנהאם תארח ווטפורד וצ'לסי את ניוקאסל

(גודל טקסט)
המחזור התשיעי בפרמיירליג ייפתח מחר (שבת) עם לא פחות משמונה משחקים ויגיע לשיאו ביום ראשון עם המפגש בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול. מנצ'סטר סיטי תתארח אצל קריסטל פאלאס בידיעה שאסור לה לאבד נקודות פעם נוספת אם היא רוצה להשאיר לעצמה סיכוי להשיג את קבוצתו של יורגן קלופ במירוץ האליפות בהמשך העונה. לפני כן, צ'לסי תנסה לרשום ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות וטוטנהאם תקבל הזדמנות לצאת מהמשבר נגד נועלת הטבלה ווטפורד.


מנצ'סטר יונייטד – ליברפול (ראשון ב-18:30, שידור ישיר בספורט1)
השדים האדומים מגיעים למפגש עם המייטי רדס ממעמקי המקום ה-12 בטבלה ולאחר שלא ניצחו בליגה כבר שלושה מחזורים, כאשר באחרון נכנעו 1:0 לניוקאסל, אבל הבעיה הגדולה מבחינת אולה גונאר סולשיאר היא היעדרותו הצפויה של דויד דה חאה שנפצע במדי ספרד בפגרת הנבחרות. גם פול פוגבה, שסובל מפציעה בקרסול, יחמיץ את המשחק למרות שבאנגליה פורסם בתחילת השבוע שהוא אמור היה לחזור.


המאמן התייחס לפציעה של השוער במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אני לא חושב שהוא ישחק, אבל זה לא נורא כפי שחששנו. כשראיתי את המשחק, חשבתי שהוא יהיה בחוץ עד לפגרת הנבחרות הבאה, אבל זה לא עד כדי כך נורא".


מנגד, אלופת אירופה תוכל להשוות את פתיחת העונה הטובה בתולדות הפרמיירליג ואת רצף הניצחונות הארוך ביותר, אם תנצח באולד טראפורד. יורגן קלופ התייחס לכך כשאמר היום: "אנחנו לא לחוצים בגלל רצף הניצחונות וההיסטוריה שאפשר לעשות. אנחנו רגועים ומלאי אמביציה, אבל אני מודע לחוזקה של מנצ'סטר יונייטד". הבשורה הטובה היא כמובן חזרתו של אליסון לשער, אחרי היעדרות של חודשיים עקב פציעה שספג במחזור הפתיחה.


דה חאה ייעדר מהמשחק החשוב נגד ליברפול (ANDERS WIKLUND/TT News Agency/AFP via Getty Images)
דה חאה ייעדר מהמשחק החשוב נגד ליברפול (ANDERS WIKLUND/TT News Agency/AFP via Getty Images)


קריסטל פאלאס – מנצ'סטר סיטי (שבת, 19:20, שידור ישיר בספורט1)
האלופה תחפש להתאושש מההפסד המאכזב 2:0 נגד וולבס לפני פגרת הנבחרות, שהגדיל את הפער מליברפול לשמונה נקודות כבר בשלב מאוד מוקדם של העונה. סיטי שואבת עידוד מחזרתם של קווין דה בריינה וג'ון סטונס להרכב, כאשר בנז'מן מנדי חזר גם הוא לאימונים, אך לא בטוח שיהיה כשיר לעימות. בסיטי הביעו היום זעם מלוח המשחקים הצפוף בחג המולד וכך עשה גם המאמן במסיבת העיתונאים. גווארדיולה דיבר על הפיגור אחרי ליברפול: "הסיטואציה שונה בכל אחת מהקבוצות, אני לא אשנה את דעתי על הקבוצה שלי. אנחנו צריכים להיות מרוכזים בלהשיג נקודות ולהשתפר.


פאלאס אורבת לתכולים ועד כה צברה שתי נקודות בלבד פחות מהם, שמציבות את הקבוצה במקום השישי בטבלה. ממאדו סיסוקו לא יוכל לעזור לחבריו בגלל פציעה, בעוד הקפטן לוקה מיליבוייביץ' חוזר מהשעייה וצפוי לעלות בהרכב.


ג'ון סטונס יחזור למרכז ההגנה של סיטי (Laurence Griffiths/Getty Images)
ג'ון סטונס יחזור למרכז ההגנה של סיטי (Laurence Griffiths/Getty Images)


טוטנהאם – ווטפורד (שבת, שידור ישיר בספורט1 כחלק מ'חגיגה אנגלית' החל מ-16:50)
התרנגולים השיגו ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים ושרויים במשבר הכי עמוק שחוו בעידן מאוריסיו פוצ'טינו, שגם עורר שמועות רבות על התערערות מעמדו של המאמן. ג'ובאני לו צ'לסו וראיין ססניון התאוששו מפציעות ושבו לאימונים מלאים, אך לא ייכללו בסגל להתמודדות. פאולו גזאניגה יפתח בשער במקומו של הוגו לוריס המושבת.


"אני סומך על השחקנים שלי ב-200% ובטוח שיש לנו את האיכויות כדי להפוך את המצב", אמר פוצ'טינו לקראת המשחק, "זה עניין של הזמן עד שהדברים יסתדרו, הכי חשוב לתת אמון בשחקנים ולהישאר ביחד". ווטפורד נותרה הקבוצה היחידה שעוד לא ניצחה העונה בפרמיירליג, כך שזו תהיה הזדמנות פז לספרס על מנת לצאת לדרך חדשה.


פוצ'טינו. מאמין שאפשר לצאת מהמשבר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)
פוצ'טינו. מאמין שאפשר לצאת מהמשבר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)


צ'לסי – ניוקאסל (שבת, 16:50, שידור ישיר בספורט2)

אף קבוצה לא הפסידה בסטמפורד ברידג' בעידן הפרמיירליג יותר מניוקאסל, שנכנעה לבלוז 17 פעמים וגם הפעם פרנק למפארד ושחקניו ירצו לגבור על המגפייז בבית ולרשום ניצחון ליגה שלישי ברציפות. תמי אברהם מגיע למפגש בכושר נהדר, כשהוא מוליך את טבלת הכיבושים באנגליה בצוותא עם סרחיו אגוארו, שניהם עם שמונה שערים. אנגולו קאנטה, שסבל ממתיחה במפשעה במפגרת הנבחרות וערך אימונים קלים השבוע, לא כשיר להתמודדות וייעדר בשורות הכחולים, כמו אנדראס כריסטנסן שמושבת לשבועיים עם פציעה בשריר הירך האחורי. גם אנטוניו רודיגר, אמרסון, מרקו ואן חינקל ורובן לופטוס צ'יק לא יעמדו לרשות למפארד.

השחורים-לבנים יגיעו במצב רוח אופטימי לאחר שגברו על יונייטד לפני היציאה לפגרה, אך מצבם בליגה לא מזהיר כלל והם שקועים במקום ה-16 בטבלה. אייזק היידן המושעה ייעדר בפעם השנייה מתוך שלושה משחקים מהם הורחק בעקבות כרטיס אדום ישיר נגד לסטר. ההרכב הפותח שניצח את השדים האדומים אמור להמשיך גם נגד צ'לסי.



אנגולו קאנטה יחמיץ את ניוקאסל (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
אנגולו קאנטה יחמיץ את ניוקאסל (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי