פרגוסון לקראת ארסנל: "מקווה שהמאמן הבא ישתמש בי". ליונברג לשוודיה?

דאנקן פרגוסון
דאנקן פרגוסון | Clive Brunskill/Getty Images

שני המועדונים שכרגע מונהגים על ידי מאמנים זמניים ייפגשו בשבת (14:20, ספורט1), באברטון מחכים לאנצ'לוטי: "הוא מאמן מדהים, רוצים מישהו בסדר גודל כזה". מאמן התותחנים שיעזוב לאחר המשחק מועמד לאמן את מאלמו

קבוצות: ארסנל אברטון
(גודל טקסט)

רגע אחרי שארסנל הודיעה על מינויו של מיקל ארטטה למאמן הקבוע של הקבוצה לשלוש וחצי העונות הקרובות, ורגע לפני שהוא יגיע באופן רשמי בתחילת השבוע הבא, התותחנים ייפרדו מחר (שבת 14:20, שידור ישיר בספורט1) מהעידן הקצר תחת פרדי ליונברג עם משחק חוץ נגד קבוצה נוספת שנמצאת תחת מאמן זמני שכנראה יעזוב אחרי המשחק – אברטון. האירוניה, כמובן, זועקת לשמיים, ובאנגליה עסוקים בלנתח את מצבן של שתי הקבוצות רגע לפני המפגש המסקרן.

הדיווחים לגבי אברטון סותרים. הטופיז הודיעו אתמול באופן רשמי כי המאמן הזמני דאנקן פרגוסון יעמוד על הקווים גם במשחק הקרוב, אך לא מסרו שום עדכון לגבי התקדמות המשא ומתן עם קרלו אנצ'לוטי, שכבר הגיע לאנגליה לשיחות עם המועדון במהלך השבוע. הסיבה להשארתו של פרגוסון למשחק נוסף היא, על פי המועדון, היכולת הטובה והתוצאות המכובדות שהשיגה הקבוצה תחתיו, שכללו ניצחון על צ'לסי, תיקו נגד מנצ'סטר יונייטד והדחה מגביע הליגה רק בפנדלים על ידי לסטר.

"אני לא יודע מי המאמן הבא יהיה", אמר פרגוסון במסיבת עיתונאים לקראת המשחק, "אני יודע שאנצ'לוטי הוא מדהים. הוא זכה בהכל. זה סדר הגודל של המאמן שהמועדון מחפש". המאמן הזמני הוסיף שהוא רוצה להיות חלק מהתכנית העתידית של המאמן הבא, ואמר: "אני מקווה שנשיג מישהו ברמה הכי גבוהה שאפשר".

אנצ'לוטי.
אנצ'לוטי. "המועמדים להגיע הם אנשים שעשו המון בכדורגל" (Francesco Pecoraro/Getty Images)

"אנחנו מועדון מאוד שאפתני, ואנחנו רוצים למשוך את האנשים הטובים ביותר. אברטון הוא מועדון ענק. המועמדים להגיע הם אנשים שעשו המון בכדורגל, ואלה האנשים שאנחנו רוצים לראות כאן".

התוצאות הטובות תחתיו ומקומו תחת המאמן הבא: "אף אחד לא מכיר את השחקנים טוב יותר ממני. אני כאן כבר תקופה ואני מקווה שכשהמאמן החדש יגיע, הוא ישתמש בי".

על פי "BBC", אנצ'לוטי צפוי לחתום רשמית בתחילת השבוע הבא ויעמוד על הקווים במשחק הבית נגד ברנלי במחזור אמצע השבוע ביום רביעי, אבל גורמים אחרים באנגליה טוענים כי המחלוקת בין המאמן האיטלקי למועדון לגבי מדיניות הרכש עדיין לא נפתרה, וזו למעשה הסיבה האמיתית מאחורי ההודעה על המשך דרכו של פרגוסון למשחק אחד לפחות.

ליונברג. מבוקש במולדתו (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)
ליונברג. מבוקש במולדתו (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)

מלבד מאמן, אברטון חסרה גם לא מעט שחקנים בסגל שלה בשל פציעות. לוקא דין, תיאו וולקוט, אנדרה גומש ועוד ייעדרו מהמשחק הקרוב, ופביאן דלף חזר להתאמן אך נמצא בספק. מי שכן יחזרו ויעמדו לרשותו של פרגוסון הם ג'יבריל סידיבה וגילפי סיגורדסון, שהחלימו בזמן. גם אצל ארנסל לא חסרים פצועים ביניהם גרניט ג'אקה, רוב הולדינג ודני סבאיוס. הקטור ביירין צפוי לחזור, וסיאד קולאשינץ מתח את הקרסול באימון אך אמור להיות כשיר למשחק.

נראה שהדרך בה הגיע ארטטה לאמירויות מתקבלת בשביעות רצון אצל כל הגורמים – ארסנל עצמה, קבוצתו הקודמת מנצ'סטר סיטי וגם, באופן מפתיע, אונאי אמרי. המנג'ר הספרדי התראיין באנגליה לראשונה מאז פוטר מאימון התותחנים, ואמר: "ארטטה באמת מוכן לקפיצה הזו. הוא היה בארסנל קודם לכן, הוא מכיר את הפרמיירליג והוא עבד עם פפ גווארדיולה. אני מאמין שהוא החלטה טובה ואני מקווה שזו אכן תהיה החלטה טובה".

בינתיים, לליונברג כבר מצפה עתיד אחרי שיעזוב את ארסנל: על פי דיווחים בשוודיה, מאלמו מעוניינת בו כמאמן הבא שלה. אובה רוסלר עזב את המועדון לפני כשבוע, למרות שהעפיל איתו לשלב הנוק-אאוט בליגה האירופית, וכעת קבוצת הצמרת מחפשת מאמן תחתיו תפתח את העונה הקרובה. ליונברג מסומן כמועמד הרשמי, וב"ספורטל" נטען כי המאמן כבר קיבל פנייה והחל בשיחות על חוזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי