"הכוח בידיים שלהם": מה יעשו 69 שחקני פרמיירליג שמסיימים חוזה?

מתאו קובאצ'יץ', נמניה מאטיץ'
מתאו קובאצ'יץ', נמניה מאטיץ' | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

הליגה האנגלית נדחתה לפחות עד אפריל וברור שגם אם תחודש, היא לא תסתיים בזמן. בממלכה ערכו תמונת מצב לאור העובדה שעשרות כוכבים מסיימים חוזה בקיץ - ביניהם ללאנה, וויליאן, ז'ירו ומאטיץ'

(גודל טקסט)

עד יום חמישי בשעות הערב המאוחרות, באנגליה עוד חשבו לשחק כדורגל כמתוכנן. "חגיגה אנגלית" של ממש, עם קהל בכל האצטדיונים, אלא ששעה קלה חלפה וגם לראשי הליגה הטובה בעולם לא נותרה שום ברירה. מנג'ר ארסנל מיקל ארטטה נמצא חיובי בבדיקה, לסטר, ווטפורד וקבוצות נוספות הודיעו על שחקנים עם תסמיני הקורונה, צ'לסי אישרה שקאלום הדסון אודוי חלה וגם מגן מנצ'סטר סיטי בנג'מין מנדי נכנס לבידוד לאחר שבן משפחתו הוביל מביתו עם חשש שחלה בווירוס.

כעת, כמו כולם, גם האנגלים עצרו את הליגה לפחות עד ה-4.4 והם אובדי עצות. יו"ר ההתאחדות אמר במפורש שהוא חושש שהעונה לא תסתיים, גם הקבוצות עצמן חלוקות בכל הנוגע לסיום העונה ואחת הבעיות הגדולות שבשלב זה לא יודעים לענות עליה היא בכל הנוגע לחוזי שחקנים. מתברר כי לא פחות מ-69 שחקני פרמיירליג מסיימים חוזה ב-30.6, מה שאמור להיות הרבה אחרי סוף העונה, והמשמעות היא שאם העונה תימשך יותר מהרגיל, מה שצפוי לקרות אם יידחה בשנה היורו, קבוצות עלולות למצוא את עצמן מאבדות שחקנים ברגעי ההכרעה.

יתרה מכך, החוק מאפשר לשחקנים הללו לנהל מו"מ כבר עתה ולחתום לקראת העונה הבאה בכל מועדון בו ירצו, וכל עוד לא יהיה שינוי במצב, אסור לשלול תרחיש בו שחקן שמסיים חוזה ב-30.6, מוצא את עצמו משחק שבוע לאחר מכן במדי קבוצה אחרת במשחק רשמי, או שפשוט יעזוב את קבוצתו ולא יוכל לשחק בביתו החדש עד שתסתיים העונה. חשוב להדגיש כי כל עוד לא יושג סיכום בין ארגוני השחקנים לפיפ"א, אופ"א או ראשי הקבוצות, אין חובה להישאר מעבר לתאריך בו פג החוזה – והדבר כמובן אומר שגם קבוצות יוכלו להשתחרר משחקנים שחוזיהם הסתיימו עוד לפני שתסתיים העונה.

"הכוח נמצא בידי השחקנים עכשיו", אמר ל"ספורט מייל" אודו אונוור, בעברו כדורגלן בליגות הנמוכות וכיום עורך דין שעובד עם שחקנים רבים, "קבוצות ינסו להיות יצירתיות ולהציע פתרונות, אבל כשיגיע ה-30 ביוני אז אין שום חובה על השחקן להופיע – וזו השורה התחתונה".


ז'ירו. עכשיו הכוח בידיים שלו (BULENT KILIC/AFP via Getty Images)

עם זאת, לצד העובדה שקבוצות ינסו להגיע להסכמים מחודשים גם אם מדובר בעבור מספר ימים או חודש, אפילו אם מדובר בשחקנים שלא צפויים להמשיך מעבר לכך, מה שעשוי לסייע לקבוצות הוא סעיף שלפיו אם שחקנים מסיימים חוזה ב-30.6 ולהם אין עדיין חוזה מובטח בקבוצה אחרת לעונה הבאה, על הקבוצה החובה לשלם לו שכר גם בחודש יולי, וזה מה שעשוי גם להוות פתרון שישרת את כל הצדדים בסופו של דבר. הבעיה שיכולה להיוותר היא פציעה, כפי שהעיד סוכן שחקנים בכיר: "למה שאייעץ לשחקנים שלי להסכים לשחק עוד חודש אם הם מסיימים חוזה? כל פציעה שלהם תמנע מהם מעבר לקבוצה אחרת בעונה הבאה".

אם תהיתם מי נמצאים בין רשימת 69 השחקנים שמסיימים את החוזה ב-30.6, ישנם גם כוכבים ושחקנים די בולטים בליגה כמו וויליאן (צ'לסי), ראיין פרייזר (בורנמות'), נמניה מאטיץ' (מנצ'סטר יונייטד), יאן ורטונחן (טוטנהאם), דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי, הצהיר לפני זמן רב שיעזוב את אנגליה בסיום העונה), אוליבייה ז'ירו (צ'לסי), אדם ללאנה (ליברפול), בן פוסטר (ווטפורד) ועוד רבים.


קלופ יצטרך להסתדר בלעדיו במחזורי הסיום, אם תהיה ליגה? (Francois Nel/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי