היום: נציגי קבוצות הפרמיירליג ידונו בעתיד הליגה

ג'ורדן הנדרסון
ג'ורדן הנדרסון | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

האם ליברפול תאבד את האליפות, האפשרות שייערכו משחקים ללא קהל במגרשים נייטרליים ומתי הליגה האנגלית תשוב לפעילות? בממלכה ממתינים בציפייה לשיחה הראשונה בין כל ראשי המועדונים

(גודל טקסט)

ב-48 השעות האחרונות, מאז כינוס ראשי אופ"א ו-55 התאחדויות הכדורגל ביבשת שיצאו עם הבשורה כי המטרה היא לסיים את כל הליגות עד סוף חודש יוני, שמענו כמעט את כל נשיאי הליגות. באיטליה מדברים שבתקווה יוכלו להשיב את הליגה בשבוע הראשון או השני של מאי, בספרד מצפים לחדש את העונה באמצע מאי, אפילו בסין כבר נערכים לפתיחת הליגה לכל המאוחר בתחילת מאי וגם בישראל ראשי המנהלת הכינו את הקבוצות לאפשרות שיוכלו לשוב להתאמן בשבוע הבא.

למרות זאת, אחת הליגות היחידות שטרם שמענו הצהרות מראשיה היא הפרמיירליג. להבדיל ממדינות רבות, באנגליה המצב מסובך במיוחד – ברמה הספורטיבית – מכיוון שאם הליגה לא תוכל להתחדש, התרחיש הריאלי הוא ביטול העונה – והדבר, על כל המשתמע מכך, משמעותו שליברפול לא תוכתר אוטומטית לאלופה על אף יתרון היסטורי של 25 נקודות בפסגה ושני ניצחונות בלבד שחסרים לה כדי לזכות בתואר אחרי 30 שנה. גם נשיא אופ"א הבהיר כי במצב של ביטול העונה, ליברפול לא תוכתר אוטומטית לאלופה, אך יש לציין שראשי הפרמיירליג יוכלו לקבל החלטה הפוכה כזו אם בעתיד ייאלצו לוותר על קיום המשחקים.

הבוקר (חמישי) ייערך דיון ראשון של ראשי הפרמיירליג, בהשתתפות נציגי 20 הקבוצות, במטרה לקבל החלטות ראשונות בניסיון להיערך לחזרה ללפעילות מלאה. בניגוד למרבית מדינות אירופה והעולם, בממלכה עד רגע זה מנסים מתכונת אחרת להתמודד עם התפשטות הקורונה ומעבר לאלו שנחשפו לחולים מאומתים ואוכלוסיית הקשישים, אין חובת בידוד. לכן, הבריטים חוששים מאוד מתרחיש אימים כפי שקורה בימים אלו באיטליה ובספרד, למשל, אבל גם שם יחלו החל מהבוקר להיערך לחזרת הכדורגל.


חימנס עובר את אוטמנדי. מקווים להשלים את כל 38 המחזורים (Clive Brunskill/Getty Images)

בשלב זה הושבתה הליגה עד ה-4.4 ורוב הקבוצות יצאו לפגרה של מספר ימים לכל הפחות, כך שבאנגליה, למרות הכל, מעריכים שגם הפרמיירליג לא תשוב לפעילות כבר בתחילת החודש הבא. יתרה מכך, שיחת הווידאו שתיערך הבוקר בין ראשי הליגה היא הראשונה מתוך כמה וספק אם יצאו משם החלטות על עתיד הליגה עוד היום.

מטרת העל בשיחה תהיה למצוא מתווה שיאפשר את חזרת הליגה, כשבשלב זה שוללים בממלכה אפשרות לסיים את העונה כבר עכשיו. כמו שאר הליגות, בהתאם להודעת אופ"א באמצע השבוע, יעשו ככל שניתן כדי להגיע לסיום העונה דרך הכרעה ספורטיבית על כר הדשא. כמו שהודו בספרד ובמדינות נוספות, משחקים ללא קהל בהחלט נמצאים על הפרק אם לא תהיה ברירה, גם במגרשים נייטרליים במידת הצורך, בניסיון להימנע בכל דרך אפשרית ממצב שהעונה מבוטלת. גם באנגליה, כמובן, יצטרכו לסיים את 92 המשחקים שנותרו, תשעה מחזורים מלאים בנוסף לשני משחקים שנדחו, עד ה-30.6.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי