צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי התפוצצה על ברנלי עם 0:5 אדיר

חגיגה כחולה: פודן ומאחרז כבשו בצמדים, דויד סילבה הוסיף אחד משלו. ברנרדו רשם שני בישולים, סאנה עלה לדקות בכורה מאז אוגוסט. אגוארו נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

המחזור ה-30 בליגה האנגלית הושלם הערב (שני) באצטדיון האתיחאד, כאשר מנצ'סטר סיטי פירקה לגמרי את ברנלי ורשמה 0:5 אדיר. החניכים של פפ גווארדיולה המשיכו את היכולת הטובה שהציגו נגד ארסנל במחזור החזרה של הליגה מפגרת הקורונה, ובאחד המשחקים הכי חד צדדיים שנראו העונה באנגליה.

פיל פודן הצעיר פתח את החגיגה הגדולה ורשם לעצמו צמד שערים, כמו כן ריאד מאחרז הוסיף שניים משלו. דויד סילבה הוותיק הוסיף שער משלו, כאשר ברנרדו בישל פעמיים ובלט לטובה. רגע מדאיג מאוד נרשם לקראת הירידה להפסקה כאשר סרחיו אגוארו נפצע ונאלץ לסיים את המשחק מוקדם מהצפוי. לירוי סאנה, שישב על הספסל במשחק הקודם, עלה לדקות בכורה מאז אוגוסט.

כאמור, פודן היה הראשון למצוא את הרשת במשחק בדקה ה-22, כשעד אז שני הצדדים התקשו מאוד לאיים על השער. מאחרז נכנס לרשימת הכובשים בדקה ה-43, ובתוספת הזמן כבש את השני שלו עם כדור עונשים מדויק. מה שגנב את הפוקוס בדקות האלו היה מצבו של אגוארו, שנשכב על כר הדשא כשהוא מחזיק את רגלו. הארגנטינאי לא יכול היה להמשיך את המשחק, ונראה שבסיטי יעקבו מקרוב אחר מצבו

אגוארו. כאב ראש לגווארדיולה (MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images)

השליטה הברורה במנצ'סטר המשיכה גם במהלך המחצית השנייה, כאשר דויד סילבה כבש את השער הרביעי במשחק, ולאחר מכן פודן קינח עם החמישי, לאחר מהלך קבוצתי מהיר ומרשים. כעשר דקות לפני השריקה האחרונה גווארדיולה הכניס למשחק את סאנה, שלא שיחק מאז משחק מגן הקהילה נגד ליברפול בקיץ הקודם, וכל זאת בצל השמועות כי הגרמני לא ימשיך בעונה הבאה באנגליה.

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ז'ואאו קנסלו, ניקולס אוטמנדי, פרננדיניו, אולכסנדר זינצ'נקו, רודרי, דויד סילבה, פיל פודן, ברנרדו סילבה, ריאד מאחרז, סרחיו אגוארו (גבריאל ז'סוס, 45).

ברנלי: ניק פופ, צ'רלי טיילור, בן מי, ג'יימס טרקובסקי, מת'יו לאוטון, ג'ק קורק, אשלי ווסטווד, דווייט מקניל, ג'וש בראונהיל, ג'יי רודריגס, מאטיי וידרה.

מהלך המשחק
שתי הקבוצות התקשו מאוד לייצר מצבים בפתיחת המשחק, ורק לאחר 18 דקות של כדורגל במנצ'סטר נרשם האיום הראשון במשחק, כשברנרדו סילבה קיבל כדור נהדר בתוך הרחבה אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת. בדקה ה-22 פיל פודן הראה לכולם כיצד לעשות זאת, לאחר שקיבל את הכדור מברנרדו ועל סף קו ה-16 שלח כדור חזק ושטוח, שנעצר עמוק בתוך הרשת של פופ, 0:1 למנצ'סטר סיטי.

בעיטה נהדרת של פודן הכניעה את פופ (Michael Regan/Getty Images)

לאחר השער של פודן, המשחק הפך לחד צדדי כמעט לגמרי, כאשר האלופה היוצאת לחצה על השער של ברנלי. בדקה ה-43 פרננדיניו שלח כדור ארוך לעבר ריאד מאחרז, שהשתלט על הכדור נהדר והמהלך אישי מבריק קבע 0:2 לסיטי. כעבור שתי דקות בלבד האלג'יראי כבר רשם לעצמו צמד, זאת לאחר כדור עונשין מדויק. עוד לפני כן, סרחיו אגוארו נפצע במהלך שהוביל לפנדל ופינה את מקומו על המגרש לגבריאל ז'סוס. 0:3 לסיטי במחצית.

מאחרז. צמד מהיר של האלג'יראי (MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images)
אגוארו נפצע והוחלף (Shaun Botterill/Getty Images)
מאחרז. צמד מהיר של האלג'יראי (MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images)
אגוארו. הארגנטינאי נפצע והוחלף (Shaun Botterill/Getty Images)

נראה שהמחצית השנייה התחילה בדיוק היכן שהראשונה הסתיימה, לאחר שסיטי המשיכה בשליטה המוחלטת שלה ובדקה ה-51 כבר הבקיעה בפעם הרביעית במשחק, כשהפעם דויד סילבה נכנס לנעלי הכובש לאחר הבישול השני במשחק של ברנרדו. 0:4 למנצ'סטר סיטי.בדקה ה-63 סיטי יצאה שוב להתקפה מהירה ובסיומה ז'סוס מצא את פודן בפינת הרחבה, והאנגלי בצעיר השלים צמד משלו וקבע 0:5 לסיטי, תוצאה שנשמרה עד שריקת הסיום.

ברנרדו. הפורטוגלי הצטיין עם שני בישולים (Shaun Botterill/Getty Images)
פודן. האנגלי הצעיר השלים צמד משלו (Michael Regan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי