ריאל ויתרה, יובה חוששת ונאפולי צריכה להיזהר: איקרדי בתקופת מעבר

מאורו איקרדי
מאורו איקרדי | Alessandro Sabattini / Stringer

קונטה לא רוצה אותו וכבר מצא לו מחליף, אולם הבלאנקוס מתנערים ואלופת איטליה חוששת שמא יפריע לרונאלדו. האם כוכב אינטר, מהחלוצים הטובים והמופרעים בעולם, יסיים דווקא תחת משטרו הנוקשה של סימאונה?

קבוצות: אינטר נאפולי
(גודל טקסט)

מדוע ויתרה ריאל מדריד על מאורו איקרדי? זו אחת השאלות המסקרנות ביותר של הקיץ, משום שממבט ראשון מדובר בהחלטה באמת מוזרה. איקרדי הרי התאים מכל הבחינות לסנטיאגו ברנבאו. הוא חלוץ רחבה ברמה בינלאומית גבוהה, עם ניסיון מוכח במועדון צמרת ובליגת האלופות, או במילים אחרות: בדיוק השחקן שחסר כיום בסגל של זינדין זידאן.

הוא גדל באקדמיה של ברצלונה ובחר לעזוב אחרי שלא קיבל יחס הוגן לטעמו – תסריט נפלא עבור שחקן ריאל שיהיה נחוש לנקום בבלאוגרנה. הוא גם דמות צבעונית ולא טריוויאלית, ובמדריד אוהבים שחקנים מסוג זה. אופיו אמנם רחוק מלהיות אידיאלי, וגם אשתו ואנדה, אשר משמשת במקביל כסוכנת עושה לא מעט בעיות, אולם דווקא מועדון בסדר גודל של ריאל יכול למתן את התנהגותם. בניגוד לאינטר, בריאל איקרדי לא יכול היה להרגיש שהוא חשוב יותר מהמערכת. בגיל 26, הוא עשוי היה להיות הרכש האולטימטיבי במחיר מבצע.

אז מדוע המחיר נמוך שלו ביחס למספרים שמסתובבים בשוק? כי אינטר כלל לא מסתירה את כוונתה להיפטר ממנו. התקריות האומללות, שכללו שביתה ארוכה של החלוץ הארגנטיני בעקבות שלילת סרט הקפטן ממנו הרסו לנראזורי את העונה. המאמן החדש אנטוניו קונטה בונה יחידת לוחמים, ואין אצלו מקום לכוכבי-על עם אגו מנופח מדי. לכן הודיעה הקבוצה באופן חד משמעי לאיקרדי, וגם לקשר הבלגי ראג'ה נאינגולן, שהם אינם בתוכניות.

רומלו לוקאקו, שהגדיר את קונטה כמאמן הטוב בעולם, כבר אורז את החפצים במנצ'סטר יונייטד ומחכה בקוצר רוח למעבר כדי לרשת את איקרדי – וכשזה המצב, כוח המיקוח של המוכרת יורד משמעותית. ההערכות הן שהמנכ"ל הספורטיבי בפה מארוטה יסכים להתפשר על כ-60 מיליון יורו כדי להעזיב את האיש שגרם לו המון כאב ראש בחודשים האחרונים.


ממתין בקוצר רוח. רומולו לוקאקו (AFP)

בינתיים, ריאל שילמה 70 מיליון לאיינטרכט פרנקפורט תמורת יהלום צעיר בדמותו של לוקה יוביץ'. במחיר גבוה יותר, היא קיבלה שחקן אשר טרם הספיק להוכיח את עצמו ברמה הגבוהה, ומידת התאמתו לקבוצה לא ידועה כלל. יוביץ' פרח בבונדסליגה ובליגה האירופית בעונה החולפת, אך הוא נהנה משיתוף פעולה עם שחקנים רבים ממוצא סרבי וקרואטי, וממנהל ספורטיבי, פרדי בוביץ', שדובר את שפתו. על הנייר, הפוטנציאל שלו עצום, אך איש לא מבטיח שאפשר למצות אותו, ובכל מקרה הדבר עשוי לקחת זמן. בעונה הקרובה צפוי יוביץ' לשמש גיבוי לקארים בנזמה, וזו אולי הסיבה המרכזית מאחורי המהלך. זידאן לא מעוניין לפגוע במעמדו של עמיתו הצרפתי/אלג'יראי, אשר חגג אתמול עשור בסנטיאגו ברנבאו וכאשר מחתימים את איקרדי, מתכוונים להציב אותו בהרכב. כך שייתכן שזה פשוט לא היה רלוונטי מבחינה מקצועית.

אז לאן מועדות פניו של הארגנטיני כעת? יובנטוס שוקלת ברצינות לרכוש אותו ומודעת ליתרונות שלו, אך יש שלוש בעיות מרכזיות. ראשית, המכירה לגברת הזקנה נמצאת במקום האחרון מבחינת סדר העדיפויות של אינטר, אשר לא מעוניינת לחזק את היריבה המושבעת ביותר שלה. שנית, יובה חוששת מבעיות האופי של איקרדי, שמכיר טוב מדי את העיתונאים באיטליה. שלישית – וזה השיקול המהותי ביותר – לחלוטין לא ברור כיצד ניתן לשלב אותו בהרכב עם כריסטיאנו רונאלדו. המאמן החדש מאוריציו סארי מעדיף מערך 3-3-4, וכוכב העל הפורטוגלי מסוגל בגילו הנוכחי לשמש בו חלוץ מרכזי, ולא שחקן אגף. איקרדי מתיישב על משבצת זהה, והשילוב ביניהם עלול להיות בלתי אפשרי.

גם נאפולי לוטשת עיניים לעבר איקרדי, והמאמן קרלו אנצ'לוטי הצהיר: "מדובר בשחקן מצוין, וכולנו מעריכים אותו". לפי הדיווחים בארץ המגף, במועדון אפילו שוקלים לשלוח לאינטר בתמורה את לורנצו אינסינייה, אך כאן מתחילה הבעיה האמיתית. הקיצוני נמוך הקומה הוא יליד העיר ואליל האוהדים, והכוונות להעזיב אותו לא יתקבלו על ידי האולטראס. עבור איקרדי, שתמיד רואה את טובתו האישית בלבד, זה מעבר חלומי, כי הוא יהיה הכוכב הגדול של הקבוצה – אפילו יותר מאשר באינטר. ואולם, הוא עלול להרוס את הקבוצה הדרומית מבפנים, כפי שעשה בסן סירו, ואם נאפולי תפנים זאת עד הסוף, הסיכוי לעסקה יהיה אפסי.

האופציה הממשית ביותר נראית אתלטיקו מדריד. לנוכח משמעת הברזל של דייגו סימאונה, האגו העצום של איקרדי לא יבוא לידי ביטוי. האם המאמן הארגנטיני זקוק לאיקרדי? הרכש הפורטוגלי החדש ז'ואאו פליקס אינו חלוץ מטרה, דייגו קוסטה נמצא מעבר לשיאו, ואלברו מוראטה הוא לא מניה בטוחה בהרכב. לאור העזיבה הצפויה של אנטואן גריזמן, התוספת של איקרדי עשויה להתברר כחשובה, והסקורר ישמח להראות את כישוריו בליגה הספרדית – הן לבארסה שלא ספרה אותו בנעוריו, והן לריאל שוויתרה עליו כעת.

אולם בינתיים מדובר בספקולציות, הקיץ עדיין ארוך, וייתכנו תפניות נוספות בעלילה. איקרדי הוא אחד המלפפונים החמים של הפגרה, בחירה נכונה של היעד הבא עשויה להיות ההבדל בין היותו עוד כוכב לבין הפיכתו לסופרסטאר בינלאומי.


אחד המלפפונים החמים של הקיץ. מאורו איקרדי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי