נבואה שהתגשמה: על הצלחתו הסנסציונית של לאוטרו מרטינס באינטר

לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס | Emilio Andreoli/Getty Images

שיתוף הפעולה עם לוקאקו, העיסוק בכדורסל וביטחונו העצמי הגבוה הובילו לכך שהארגנטינאי מימש את הצהרתו של דייגו מיליטו - המודל שלו לחיקוי - ששלח אותו לסן סירו בלב שלם. יוכין על היורש, שעשוי לרצות להישאר

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

"ללאוטרו מרטינס צפוי עתיד מזהיר באינטר", אמר המנהל הספורטיבי של ראסינג שמכר את החלוץ הצעיר לנראזורי בקיץ 2018 תמורת 23 מיליון יורו. ואלה לא היו מילים סתמיות. עבור האוהדים במילאנו, הייתה זו נבואה של ממש, כי הם מעריצים את האדמה עליה דורך הדובר. דייגו מיליטו הוא האיש ששלח בלב שלם את הבחור הצנום לסן סירו, על אף שהיו לו הצעות מגוונות אחרות, כי הוא רואה בו היורש האולטימטיבי. הכוכב שחתום יותר מכל על הזכייה בטרבל ההיסטורי ב-2010, כולל צמד לרשת באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות, הוא המודל לחיקוי עבור מרטינס, והוא מאושר כעת ללכת בדרכו. ואכן, ההצלחה שלו סנסציונית, אפילו מעבר לתחזיות האופטימיות ביותר.

כאשר נחת באירופה לפני קצת יותר משנה, הוא נתפס בעיקר כגיבוי למאורו איקארדי. הקפטן והסקורר של אינטר תפס את הפיקוד במרכז הרחבה, והמאמן לוצ'אנו ספאלטי לא הצליח לשלב בין שני הארגנטינים. הוא הצהיר כי הדבר אפשרי, אך משחק אחד בלבד שיכנע אותו כי הניסוי הזה לא יעבוד – ומאז המתין מרטינס להזדמנות, לעתים בחוסר סבלנות. הצ'אנס הזה הגיע לאור הסכסוך הקשה בין איקרדי למועדון, בעקבותיו הורד הסרט מזרועו – החלטה שהובילה לשביתה במשך שבועות ארוכים. בתקופה זו, הוכיח את עצמו לאוטרו מעבר לכל ספק, בין היתר כאשר כיכב בניצחון הקריטי בדרבי על מילאן במרץ, ובאינטר הוחלט שהוא בשל לקח את המושכות.

המאמן החדש אנטוניו קונטה הבהיר מראש כי איקרדי לא נמצא בתוכניותיו, והכוכב הסורר הושאל בתום סאגה מתישה לפריז סן ז'רמן. מרטינס לא גילה שמחה יתרה לנוכח ההתפתחות, כי הקפטן לשעבר קיבל אותו באופן מושלם, סייע בהתאקלמותו והפך לחבר קרוב. עם זאת, מבחינה ספורטיבית הייתה זו בשורה אמיתית, וצירופו של רומלו לוקאקו הועיל מאוד אף הוא. הרכש ממנצ'סטר יונייטד אמנם מוגדר כחלוץ רחבה כמו איקרדי, אך הסגנון שלהם שונה, וכך גם הגישה על המגרש. שיתוף הפעולה בין הבלגי הגדול לארגנטיני הקטן פורח, ההבנה ביניהם משתפרת בכל יום שחולף, והם הפכו כבר עכשיו לצמד החלוצים הטוב בארץ המגף, אם לא מעבר לכך.


הצמד החם בארץ המגף ואולי באירופה כולה. מרטינס ולוקאקו (GettyimgaeS)

תשפטו בעצמכם. לזכותו של מרטינס שמונה שערים בליגה האיטלקית, ועוד חמישה בליגת האלופות. לוקאקו תרם עשרה שערים בזירה המקומית ושער קריטי אחד בצ'מפיונס ליג, בניצחון 1:3 על סלביה בפראג בשבוע שעבר. באותו קרב דרמטי, הוא אף בישל פעמיים באמנות למרטינס, ואחרי ההישג הגדול ששיפר מאוד את סיכויי ההעפלה לשמינית הגמר. הם אפילו פרסמו באינסטגרם תמונה משותפת בחולצות זהות עם תמונות של כלבים. החגיגה המשיכה ביום ראשון כאשר מרטינס הפציץ צמד נוסף ב-1:2 על ספאל, ואינטר עלתה בזכותו לפסגה על חשבון יובנטוס. ריח של אליפות אפשרית התפזר באוויר. מרטינס חולם להיות שותף בכיר בזכייה ראשונה מאז 2010 – הימים העליזים בהם קרע מיליטו את הרשתות.

החיבור בין שני אנשי ראסינג הדוק מאוד. הרי אפילו את הופעת הבכורה שלו בליגה הארגנטינית בנובמבר 2015 ערך מרטינס כאשר נכנס לדקות האחרונות במקומו של מיליטו. החילוף נועד כדי לאפשר לקהל להריע לגיבור שהבקיע צמד בניצחון 0:3 על קרוסרו, ומעטים שמו לב לנער בן ה-18 שדרך לראשונה על הדשא, אולם מבחינת לאוטרו היה זה רגע מכונן ומרגש. המנטור הוותיק לקח אותו תחת חסותו, ומרטינס גילה בדיעבד: "היה זה כבוד עצום לחלוק את חדר ההלבשה עם דייגו, והוא לימד אותי המון". כאשר עזב את בית הוריו שנתיים קודם לכן כדי להצטרף לאקדמיה של ראסינג, חלם מרטינס בדיוק על החוויה הזו – וחלומו התגשם. לא פלא שהוא המשיך לחלום גם על החולצה השחורה-כחולה, במדיה קיבע מיליטו את מעמדו כווינר הגדול.

יש למרטינס גם ווינר אחר על תקן אליל, אם כי מדובר בענף ספורט אחר. למרות שגובהו 179 סנטימטרים בלבד כיום, והוא מעולם לא היה גבוה מהממוצע גם בילדותו, אהב לאוטרו לשחק גם כדורסל בעיר הולדתו באהיה בלנקה. גם עם הכדור הכתום היו לו שאיפות, כי הוא צפה בשקיקה בכל משחקיו של יליד בהיה בלנקה אחר, מאנו ג'ינובילי, הכוכב המיתולוגי של סן אנטוניו ספרס. העיסוק בכדורסל שיפר מאוד את היכולות הטבעיות שהיו ללאוטרו ממילא – הניתור והאתלטיות – והוא מנצל אותן לטובתו גם בכדורגל. משחק הראש שלו משובח, הוא הרבה יותר חסון פיזית מהרושם שמותיר המבט הראשון, ואין לו פחד כלל. כמי שגדל על המורשת של ג'ינובילי ומיליטו, הוא יודע שהשמיים הם הגבול. עם המון כישרון, המון התמדה באימונים וקצת מזל, אפשר להזיז הרים.


עם כישרון, התמדה ומזל – אפשר להזיז הרים (AFP)

ביטחונו העצמי גבוה מאוד, גם אם השתן מעולם לא עלה לו לראש. הוא לא היסס לבקש את החולצה מספר 10 כאשר חתם באינטר, ולא התבייש להצהיר בכל ראיון כי הוא מוכן לאתגר כאן ועכשיו. ההמתנה בחודשים הראשונים חישלה אותו וחידדה את המוטיבציה, ואת ההזדמנויות הוא לוקח בשתי הידיים. אחרי הסיומת המעודדת לעונת הבכורה, הוא כבר מגלה תכונות של מנהיג אמיתי בתחילת העונה השנייה. קונטה הוא בדיוק המאמן והמוטיבטור לו הוא זקוק בגיל 22, בעוד לוקאקו הוא הפרטנר האידיאלי. בקצב ההתפתחות הנוכחי, גם את הנבחרת יהיה קשה לדמיין בלעדיו בעתיד הקרוב.

לאוטרו נכלל בסגל הרחב של האלביסלסטה על ידי חורחה סמפאולי עוד לפני המונדיאל ברוסיה, ובקופה אמריקה בחלוף שנה הוא כבר היה שחקן הרכב אצל המאמן ליאונל סקאלוני. התחרות עם סרחיו אגוארו ופאולו דיבאלה על המקום לצד ליאו מסי עדיין קשה מבחינתו, אך הנסיקה בחודשים האחרונים הופכת אותו למועמד ראוי מאוד. במשחק הידידות מול אורוגוואי בבלומפילד, נכנס מרטינס ל-14 הדקות האחרונות במקום דיבאלה, וארגנטינה השיגה את שער השיוויון כאשר הוא היה על הדשא. ואולי הביקור בתל אביב עשה לו טוב, כי מאז הוא לא מפסיק להבקיע. חמישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים במדי אינטר, והערב (שישי ב-21:45) מצפה לו קרב מרתק מול רומא בו ישמח למצוא שוב את הרשת כדי להשאיר את נראזורי במקום הראשון.

סקאוטים רבים יעקבו אחריו בכל צעד וצעד. ברצלונה ומנצ'סטר סיטי מוזכרות כבר עכשיו כמועמדות להחתימו בקיץ, וסעיף השחרור בחוזהו באינטר עומד על 111 מיליון יורו. יש יסוד סביר להניח כי אם הנסיקה המטאורית תימשך, הסכום הזה לא יהיה מוגזם במונחי השוק הנוכחי, אבל רבות תלוי ברצונו של לאוטרו עצמו. כדי להיות היורש של מיליטו, הוא עשוי לרצות להישאר בסן סירו יותר משנתיים.


גם את הנבחרת יהיה קשה לדמיין בלעדיו בעתיד הקרוב. מרטניס עם מסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי