זלאטן יפתח בהרכב מילאן, לאוטרו יחזור ל-11 של אינטר נגד נאפולי

זלאטן איברהימוביץ
זלאטן איברהימוביץ | GIUSEPPE CACACE/AFP/GettyImages

החלוץ יפגוש את סמפדוריה בסן סירו, פיולי הבהיר: "אף שחקן לא מנצח לבד". הארגנטינאי יפתח לצד לוקאקו כשהנראזורי ינסו לנצח בסאו פאולו לראשונה מ-1998. סארי לקראת קליארי: "הטרינדטה? נראה מחר"

(גודל טקסט)

הליגה האיטלקית חוזרת מפגרת החורף כשהמחזור ה-19 שיינעל את הסיבוב הראשון יחל כבר היום, אך בארץ המגף לוטשים לקראת משחקי מחר. עם כל הכבוד לצמד המוליכות – אינטר תתארח בנאפולי (21:45) ויובה תארח עוד קודם לכן את קליארי (16:00), מילאן שוב במרכז הבמה, בגלל זלאטן איברהימוביץ' מן הסתם.

מילאן – סמפדוריה (16:00)
זו הבשורה לה אוהדי מילאן חיכו – איברהימוביץ יכלל בסגל הרוסונרי ואף עשוי לפתוח בהרכב. לפחות לרגעים ספורים, מילאן שוב מרגישה את הילת העבר. החלוץ השבדי בן ה-38 כבר כבש ובישל במשחק אימון. משחקו האחרון בסרייה א' היה ב-12 במאי 2012, מחזור סיום העונה, כששבוע קודם לכן הוא כבש צמד בדרבי נגד אינטר מה שלא הספיק בדרך להפסד 2:1. אבל עם כל הכבוד לזלאטן, כזכור, מילאן הובסה 5:0 מול אטלאנטה לפני היציאה לפגרה והיא מדורגת במקום ה-11 בלבד, רחוקה שמונה נקודות ממקום המוביל לאירופה. העונה בסן סירו ניצחה מילאן פעמיים בלבד בשבעה משחקים. עדיין לא ברור האם השבדי ישחק לצד קשישטוף פיונק שהיה השחקן הבולט בקבוצה אשתקד אך העונה כבש רק ארבעה שערי ליגה.

המאמן סטפנו פיולי אמר לקראת המשחק: " אני בטוח שהוא יביא התלהבות. הוא שחקן שאני יודע שובע, יש לו כריזמה אדירה והוא מעולם לא הפסיק לשפר את המשחק שלו. המועדון נתן לי מתנה נהדרת ועכשיו עלינו לנצח את זלאטן כמו שצריך".

על התבוסה האחרונה: "אנחנו זקוקים לשינוי קיצוני כדי לשכוח את מה שקרה. אף אחד לא מנצח לבד. איברה הוא איברה אבל עלינו ללמוד להיות שוב מילאן. אנחנו צריכים להשיג מחדש את 'הרוע' והנחישות שהיו חסרים לנו יותר מדי פעמים". 

סמפדוריה שמדורגת במקום ה-17 במרחק נקודה אחת בלבד מהקו האדום, נראית כמו יריבה נוחה כדי לצאת לדרך חדשה, אם כי במשחק הליגה האחרון היא הקשתה מאוד על האלופה יובנטוס עד שנכנעה 2:1 לעיני הקהל הביתי שלה. החלוץ ג'יאנלוקה קאמפררי שהשווה זמנית את התוצאה באותו ערב – ייעדר בשל הכרטיס האדום שספג. גם הבלם אלכס פרארי בחוץ. במשחקי החוץ העונה רשמה הקבוצה של קלאודיו ראניירי שני ניצחונות אל מול שישה הפסדים. האורחת לא ניצחה בסן סירו מאז עונת 2011/12  אז חזרה הביתה עם 1:2 גדול.

ראניירי אמר לקראת המשחק: "אני מקווה שנציג משחק מעולה ונשיג נקודות. לא אתפלא אם זלאטן ישחק כבר עכשיו. הוא יביא התלהבות ומנטאליות מנצחת ונצטרך לשחק היטב כמו שעשינו נגד יובנטוס פשוט ללא הטעויות. התאוששנו היטב לאחר הפגרה, אנחנו מחכים להתחזק עם שחקנים שמנוסים בליגה האיטלקית.

 
סטפנו פיולי וסוסו. מילאן רוצה לצאת לדרך חדשה (Marco Luzzani/Getty Images)
 

יובנטוס – קליארי (16:00)
האלופה הצליחה להשתוות לאינטר במספר הנקודות רגע לפני היציאה לפגרה אך איבדה תואר ראשון העונה כשנכנעה 3:1 ללאציו בסופר קאפ האיטלקי במשחק בו רודריגו בנטקור הורחק, והוא ייעדר מהמשחק. הגברת הזקנה ניצחה בכל ששת משחקי הליגה האחרונים נגד קליארי ולא הפסידה ליריבה הזו מאז 2009. ב-11 משחקי בית העונה בכל המסגרות, יובה ניצחה בעשרה. כריסטיאנו ינסה לכבוש במשחק ליגה חמישי ברציפות במדי הביאנקונרי לראשונה.

סארי אמר לקראת המשחק: "עבדנו על הטעויות שעשינו במטרה לתקן. התרכזנו תחילה בנו ולאחר מכן בקליארי. הפסדנו את המשחק נגד לאציו ברמה המנטאלית לפני הטקטיקה". כזכור, האלופה שיחקה נגד לאציו במערך של שלושה חלוצים. המאמן לא הסכים לגלות האם הם שוב ישתפו פעולה: "הטרינדטה? נראה רק מחר". המאמן הוסיף כי דוגלאס קוסטה ייעדר: "כשהוא בריא הוא חיזוק נפלא אבל לאחר הפציעות הרבות שעבר ננקוט באלף אמצעי זהירות"

על דיאן קולוסבסקי שנרכש אבל יצטרף רק בקיץ: "הוא פרוספקט גדול לעתיד, שחקן מוכשר שמשך עניין זמן. מה שחשוב הוא שהמועדון מסתכל על השחקנים הצעירים הבולטים, אלה שיש להם סיכוי גדול להתקדם ולהפוך לשחקנים גדולים – ומצליח להביא אותם".


סארי עם רונאלדו (Pier Marco Tacca Getty Images)

על משחק ההגנה: "כשהקבוצה סופגת יותר מדי שערים זה לא מצביע דווקא על הבלמים אלא על כל משחק ההגנה, יש לנו לעתים בעיות בקישור". כשנשאל על הקפטן הפצוע ג'ורג'יו קייליני שסובל מפציעה ארוכת טווח, אמר: "זה מוקדם להעריך האם יהיה כשיר לשלבים הבאים בליגת האלופות. הוא מתאושש".

האורחת אמנם מגיעה לאחר שנכנעה פעמיים ברציפות אך קודם לכן רשמה ריצה יפה של 12 משחקים ללא הפסד. רק אטלאנטה, לאציו ואינטר כבשו יותר שערים ממנה. החלוץ ז'ואו פדרו מגיע למשחק בכושר מצוין אחרי שכבש שישה שערים בששת משחקי הליגה האחרונים.

נאפולי – אינטר (21:45)
משחק צמרת גדול בסרייה א' כשהפעם שתי הקבוצות במגמות הפוכות. נאפולי הייתה קבוצה חזקה יותר מאינטר בעונות האחרונות אך קרלו אנצ'לוטי שייך להיסטוריה והקבוצה מדורגת רק במקום השמיני בטבלה. עם ה-1:2 הדרמטי על ססואלו לפני היציאה לפגרה, ג'נארו גאטוסו רשם ניצחון בכורה כשקבוצתו קטעה רצף שחור מאז המחזור השמיני. אינטר המוליכה הביסה 0:4 את גנואה לפני היציאה לפגרה אך קודם לכן סיימה פעמיים בתוצאות תיקו. כעת היא עומדת בפני מוקש גדול.


לוקאקו ולאוטרו. ישחקו שוב יחד מחר (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

הניצחון האחרון של אינטר בסאו פאולו היה לפני למעלה מ-20 שנה, אז באוקטובר 1997 היא ניצחה 0:2 בעונת הבכורה של רונאלדו נזאריו. מאז ניצחה נאפולי תשעה משחקים ועוד ארבעה הסתיימו בתיקו בעונה שעברה זה נגמר ב-1:4 למארחת כאשר מאורו איקרדי רק צימק בפנדל סמוך לסיום. אנטוניו קונטה מקבל בחזרה את לאוטרו מרטינס שהחמיץ את המשחק האחרון בשל כרטיסים צהובים. הארגנטינאי ישתף פעולה עם רומלו לוקאקו כשהשניים כבשו יחד 20 שערי ליגה העונה. דייגו גודין יחזור להרכב לאחר שקיבל מנוחה לפני הפגרה. ניקולו בארלה הפצוע עתיד להיעדר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי