סטטוס קוו בצמרת: ניצחונות ליובנטוס ואינטר, שיא מועדון לרונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו, לאונרדו בונוצ'י, מיראלם פיאניץ'
כריסטיאנו רונאלדו, לאונרדו בונוצ'י, מיראלם פיאניץ' | MARCO BERTORELLO / Contributor

0:3 לביאנקורי על פיורנטינה, ציון דרך ענק לפנומן שכבש צמד רגע לפני שהוא חוגג 35. הפער בפסגה נותר 3 אחרי 0:2 של הנראזורי. לאציו פירקה 1:5 את ספאל, אימובילה להט. בכורה לבן של מאלדיני בתיקו של מילאן

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המפתיע של רומא, המחזור ה-22 בליגה האיטלקית נמשך היום (ראשון) עם שישה מפגשים נוספים. במוקד, האלופה והמוליכה יובנטוס התאוששה מההפסד לנאפולי כשגברה 0:3 בביתה על פיורנטינה – משחק בו כריסטיאנו רונאלדו השווה שיא מועדון ועל הדרך הגיע ל-50 שערים בכל המסגרות במדי הביאנקונרי. 

 
 
אך לדאבונה של יובנטוס, אינטר גברה על אודינזה והותירה את הפער בפסגה על שלוש נקודות. בנוסף, לאציו פירקה את ספאל עם 1:5 נהדר כשצ'ירו אימובילה המשיך ללהוט, מילאן נעצרה וסיימה בתיקו 1:1 בלבד מול ורונה ואטאלנטה סיימה גם היא בחלוקת נקודות מול גנואה. כמו כן, לצ'ה הביסה את טורינו 0:4.


צ'ירו אימובילה חוגג. הגיע ל-25 שערי ליגה העונה (ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)
 

יובנטוס – פיורנטינה 0:3
למרות התוצאה המחמיאה, זה לא היה משחק שיובנטוס תרצה לזכור אך מי שבכל זאת חגג ונכנס לספרי ההיסטוריה הוא כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי השווה את שיא המועדון שהיה שייך בלעדית לדויד טרזגה הצרפתי, כשדייק פעמיים מהנקודה הלבנה (40 ו-80) והפך לשחקן השני בתולדות הגברה הזקנה שהבקיע בתשעה משחקי ליגה רצופים. שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-35, הפנומן העלה את מאזנו ל-19 שערי סרייה א' העונה ב-19 הופעות – רק שני גולים פחות מהכמות שכבש במהלך כל העונה שעברה. 

רגע לפני שריקת הסיום גם הבלם מתייס דה ליכט הצטרף לחגיגה עם נגיחה מדויקת (91) וקבע 0:3 חלק לאלופה. כצפוי, יובנטוס התאוששה במהרה מההפסד המפתיע לנאפולי במחזור שעבר והתבססה במקום הראשון בטבלה עם 54 נקודות מתוך 63 אפשריות. מנגד, ללא פרנק ריברי הפצוע, פיורנטינה נוצחה אחרי ארבעה משחקי ליגה רצופים בהם לא הפסידה תחת המאמן החדש ג'וזפה יאקיני ונותרה בחלק התחתון של הטבלה כשבמאזנה 25 נקודות בלבד.


שני הכובשים של יובנטוס חוגגים 0:3 חלק בסיום (Gettyimages)

אודינזה – אינטר 2:0
הנראזורי השיגו שלוש נקודות חשובות מאוד אחרי שסיימו את שלושת משחקי הליגה האחרונים שלהם בתיקו ואיבדו את המקום הראשון. כעת, הפער מיובנטוס הראשונה הצטמק לשלוש נקודות. עם זאת, ללאציו השלישית משחק חסר, שאם תנצח אותו תוכל לטפס למקום השני על חשבונה של אינטר. המשחק היה לא פשוט עבור הקבוצה של אנטוניו קונטה, ואחרי מחצית ראשונה שוויונית בה אפילו אודינזה הייתה מעט יותר מסוכנת, הסכר נפתח בדקה ה-64.
 
 
רומקלו לוקאקו כבש מתוך הרחבה עם בעיטה שטוחה ומושלמת לעבר השער. החלוץ הבלגי השלים צמד שש דקות לאחר מכן בפנדל מדויק. אגב, כריסטיאן אריקסן עלה בהרכב הקבוצה ממילאנו והוחלף בדקה ה-58. אודינזה רשמה הפסד ליגה שלישי ברציפות וירדה אל המקום ה-15, כאשר היא רחקוה שמונה נקודות מגנואה – אשר נמצאת מתחת לקו האדום.

 
מילאן – ורונה 1:1
הרוסונרי גברו באמצע השבוע על טורינו במסגרת הגביע אחרי הארכה בתום משחק משוגע, התקשו בסן סירו ונעצרו לאחר שלושה ניצחונות רצופים בליגה. זלאטן איברהימוביץ' החולה לא נכלל בסגל וחניכיו של סטפנו פיולי לא הסתדרו בלעדיו, כאשר דוידה פראוני העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-13. 
 
 
הקאן צ'לאנולו, שכבש צמד במשחק האחרון, השווה 16 דקות לאחר מכן בכדור חופשי תוך כדי שהוא נעזר בשחקן של ורונה. בדקה ה-68 שלף השופט כרטיס אדום לאחר צפייה במערכת ה-VAR לעברו של שחקן האורחת, סופיאן אמראבאט, אחרי שהשחקן ביצע עבירה גסה, אך גם היתרון המספרי לא עזר למילאן להכריע את המשחק, על אף שהייתה קרובה לעשות זאת בדקה ה-92, אך סאמו קאסטייחו פגש מקרוב את העמוד. דקה לאחר מכן הספרדי הוחלף ודניאל מאלדיני, בנו של אגדת המועדון פאולו מאלדיני, עלה להופעת בכורה.


הקאן צ'לאנולו בועט את הכדור החופשי (Marco Luzzani/Getty Images)

 
 
לאציו – ספאל 1:5
אחרי שסיימה במחזור הקודם ב-1:1 מול רומא וקטעה רצף של 11 ניצחונות רצופים בליגה, לאציו חזרה לנצח ועשתה את זה בסטייל. הקבוצה הנהדרת של סימונה אינזאגי פירקה את האורחת והורידו אותה למקום האחרון בטבלה אחרי ששיבשה את הפרש השערים שלה והפכה אותו לגרוע יותר מזה של ברשיה. 
 
 
מי שכמובן להט היה צ'ירו אימובילה האימתני, שכבש צמד (25 שערי ליגה העונה) ובישל שער אחד לפליפה קאייסדו, שהוסיף צמד משלו. בדקה ה-58 בובי אדקאנייה, שהגיע מליברפול, כבש שער בכורה מקרוב וקבע 0:5. סימונה מיסירולי מספאל צימק בדקה ה-65 וקבע את תוצאת המשחק עם סלאלום נהדר ובעיטה מדויקת לרשת.

תוצאות נוספות
אטאלנטה – גנואה 2:2
לצ'ה – טורינו 0:4


צ'ירו אימובילה חוגג עם פליפה קאייסדו. צמד לוהט (Paolo Bruno/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי