"הזנחה ורשלנות רפואית": 8 אנשי רפואה יעמדו לדין עקב מותו של מראדונה

בארגנטינה פרסמו את שמותיהם של חלק מהרופאים שעלולים להיענש על חלקם במותו של מראדונה, כולל הנוירוכירורג שלו: "התעלם מהסימנים והכשלים בליבו"

(גודל טקסט)

מעל שנתיים חלפו מאז מותו ה"מסתורי" של דייגו מראדונה, אבל בארגנטינה עדיין חוקרים את נסיבות מותו של הכוכב האגדי שלא זכה לראות את המדינה שלו זוכה במונדיאל ראשון מאז ימי הזוהר שלו ב-1986 והוא גם לא יזכה לראות את נאפולי שלו זוכה באליפות לראשונה מאז שהוא הוליך אותה לזכייה בסקודטו במו רגליו.

אלא שבארגנטינה עדיין חוקרים את נסיבו מותו ומתברר שלא פחות משמונה אנשי רפואה שדאגו למראדונה והיו אמונים על בריאותו, יעמדו למשפט באישום של רשלנות והזנחה. בין השמונה האלון נמצאים לפאדולו לוקה הנוירוכירורג שלו והפסיכיאטרית שלו לשעבר, אוגוסטינה קוסאצ'וב.

דייגו מראדונה עם רופאו האישי
מוות שהיה יכול להימנע? מראדונה עם רופאו האישי | צילום מסך, צילום מסך

מראדונה נפטר בנובמבר 2020 בגיל 60 בגלל קריסה של ליבו שגרמה לבצקת ריאות. כמה ימים לפני כן מראדונה אושפז בבית החולים בגלל אנמיה ודיכאון וממש לפני מותו הוא עבר ניתוח בגלל שטף דם בראשו. לפאדולו לוקה יעמוד לדין על כך ש"תחת השגחתו, הוא נמנע מלטפל או לפחות לספק תשומת לב רפואית למראדונה. הוא גם לא ערך לו בדיקות קרדיולוגיות כנדרש", כך על פי כתב האישום.

בנוסף נכתב כי הוא "התעלם מהסימפטומים והסימנים לכשלים בליבו של מראדונה שדווחו לו, למרות שהוא ידע שהם מסכנים חיים".

לגבי אוגוסטינה קוסאצ'וב נכתב כי "היא היתה מודעת לפתולוגיה הקרדיולוגית של מראדונה והיא לא נקטה באמצעי המניעה הדרושים. בנוסף היא לא הציבה גבולות בפני המטופל שלה והיא כשלה באופי אישי בהחייאה של מראדונה". בנוסף לשניים האלו, מי שעוד יעמדו לדין הם רלוס אנחל הפסיכולוג של מראדונה, פדרו די ספאנה הרופא הקליני ואריאל פרוני האח הסיעודי שהיה אמור לספק למראדונה את האחיות והרופאים הדרושים בזמן האישפוז הביתי שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי