הברזה מפוארת: למה כריסטיאנו רונאלדו לא הגיע לטקס כדור הזהב?

play
כריסטיאנו רונאלדו | Angel Martinez - Real Madrid / Contributor
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 30.10 07:56

הפורטוגלי לא היה מועמד לראשונה מאז 2003 ולכן בחר בצדק מבחינתו שלא להגיע, אך איפה היו כל הכוכבים האחרים? רשימת הנעדרים ארוכה במיוחד, אבל למסי זה ממש לא הפריע להניף אולי בפעם האחרונה

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו לא נכלל במועמדים לזכייה ב"כדור הזהב" לראשונה מאז שנת 2003 ועל כן הכוכב הפורטוגלי בחר בצדק מבחינתו שלא להגיע לטקס. יריבו הספורטיבי הגדול, ליאו מסי, זכה בפעם השמינית, כאשר ארלינג הולאנד סיים במקום השני וקיליאן אמבפה במקום השלישי.

רונאלדו לא היה היחיד שלא הגיע לטקס היוקרתי שנערך בצרפת, כאשר בין המבריזים מצאנו את קארים בנזמה שזכה בפרס בעונה שעברה והגיע הפעם למקום ה-16 בלבד, וכמוהו גם רוברט לבנדובסקי שסיים במקום ה-12. המדורג הכי גבוה שלא נכח באירוע הוא קווין דה בריינה (4), כשהבא אחריו שבחר שלא להגיע מסיבה כזו או אחרת הוא חלוץ נאופלי ויקטור אוסימן (8).

ארלינג הולאנד פרס "גרד מולר" טקס כדור הזהב | רויטרס

שמות בולטים נוספים שנעדרו הם לוקה מודריץ' (10), מוחמד סלאח (11) והארי קיין (19) שעסוק בהכנות לקראת משחק הגביע של באיירן מינכן. מנצ'סטר סיטי שזכתה בטרבל נבחרה כצפוי לקבוצת השנה, אך מי שבלט בהיעדרו היה המנג'ר שלה, פפ גווארדיולה, שלא הגיע.

למרות החיסורים הרבים, מסי ממש לא היה נראה מוטרד, כשמי שהעניק לו את הפרס הוא דיוויד בקהאם, בעלי אינטר מאמי, כשלבמה הצטרפו אל "הפרעוש" גם שלושת בניו וזאת בזמן שאשתו אנטונלה נשארה ביציע ולא הצליחה להוריד את החיוך הענק שהיה מרוח לה על הפנים.

משפחת מסי בעוד טקס של האבא, יחגגו עם כדור זהב שמיני שלו? | רויטרס

מסי בן ה-36 מבין שזו ככל הנראה הזכייה האחרונה שלו. על הבמה הוא התייחס להולנאנד שכאמור סיים במקום השני: "כמו שאמרתי כבר, זה מאוד מגיע לו. הוא זכה בפרמיירליג ובליגת האלופות כשהוא מלך השערים בכל מקום. הפרס הזה יכול היה להיות שלך היום גם. אני משוכנע שאתה תזכה בו בשנים הבאות".

מסי גם פנה לאמבפה, חברו לשעבר לקבוצה והאיש שהפסיד לו בגמר המונדיאל למרות שכבש שלושער מדהים: "חלקתי שנתיים באותו מועדון עם קיליאן. אני מכיר את הכישרון העצום שלו. הוא שחקן צעיר, אני בטוח שנראה אותך ואת הולאנד פה שוב בעתיד. בקרוב מאוד הם יהיו הזוכים בכדור הזהב".

ליאונל מסי זוכה כדור הזהב 2023 | GettyImages

 הזכייה של מסי הגיעה בדיוק ביום הולדתו של דייגו ארמנדו מראדונה שהלך לעולמו לפני כ-3 שנים, והפרעוש לא שכח להודות למי שהוא מרגיש שהוא "חייב לו" את הקריירה. "איפה שאתה נמצא, זה גם בשבילך", אמר מסי כשהתייחס למראדונה. "מזל טוב דייגו". הפרעוש המשיך ושם במרכז הזכייה שלו את הנפת גביע העולם עם נבחרת ארגנטינה: "הפרס הזה הוא חלק ממה שהשגנו בנבחרת ארגנטינה. זאת מתנה למשחקים, לצוות המקצועי ולכל האנשים בארגנטינה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי