השדר הארגנטינאי פתח בנאום מרגש: "אנחנו כאן בבומבונרה, איפה החטופים?"

play
אוהדי בוקה ג'וניורס | GettyImages
חולצה של נבחרת ישראל בחדר ההלבשה, עם שמו של נווה שוהם החטוף בעזה 00:32

עיתונאי ארגנטינאי, שדודתו נחטפה, אמר בשידור המשחק של בוקה ג'וניורס: "אתם לא מרגישים רגשי אשמה להישאר בשקט?". חבר בהתאחדות האנגלית כתב ש"היטלר היה גאה בנתניהו", חקירה נפתחה אחרי הניסיון "להחליק". עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

בזמן שמדינת ישראל ממשיכה במלחמה נגד אויביה בצפון ובדרום, עולם הספורט ממשיך להתנהל, כשאצלנו מנסים לשוב לשגרה ובעולם ממשיכים להגיב לאירועים. ספורט בצל המלחמה, עדכונים שוטפים.

17:40: בהמשך לעדכון מהשעה 9 בבוקר על החקירה שמתנהלת נגד ואסים חאק, חבר ההתאחדות לכדורגל האנגלית שכתב ש"אדולף היטלר היה גאה בבנימין נתניהו", הודיע איגוד הטניס על הסרתו מרשימת חבריה, על אף שהכחיש כי הוא אנטישמי והתנצל על דבריו.

15:44: שחקני הפועל תל אביב מאוויס צ'יבוטה ואלון אזוגי ביקרו בבית החולים את עומר ליבנה מקיבוץ יד מרדכי, קצין בחיל השריון, שנורה ברגלו בזמן פעילות מבצעית בעזה לפני מספר ימים.

רכיבה בפארק תמנע
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

15:41: לפארק תמנע הגיעו רוכבים מיישובי העוטף לרכיבת אופניים חווייתית בהובלת "עמותת ברטלי- נוער בתנועה". כ- 30 רוכבים ורוכבות החלו את הרכיבה בשעות הבוקר המוקדמות לרקע הנופים המופלאים והבראשיתיים של תמנע. הרוכבים עברו באתרים הבולטים של הפארק, ביניהם: עמודי שלמה, הפטריה והקשתות. בסיום הרכיבה נהנו מארוחת בוקר מפנקת ברחבת אגם תמנע.

הרכיבה התקיימה באופן המותאם ליכולות ולכושר של כל אחד מהרוכבים בקבוצה, כל זאת בליווי והדרכתם של מדריכי ברטלי המקצועיים. בהשראת סיפורו יוצא הדופן של ג'ינו ברטלי, משתמש הארגון ברכיבת שטח ככלי להובלת שינוי חברתי, ליצירת חיבורים איתנים בין בני נוער מכל גווני החברה, להתפתחות אישית ולפיתוח של חוסן, תושיה וערבות הדדית.

מרכז הרכיבה למפונים באילת קם לו בין לילה בשיתוף עם עיריית אילת והחברה הכלכלית אילת. אחת המשתתפות ברכיבה שיתפה: "המרכז המדהים הזה והפעילות שלו היא גלגל הצלה ואי של שפיות בימים טרופים אלו. משאב נפלא שמאפשר לאוהבי הספורט להמשיך ולעסוק גם באילת בספורט ובתחביבים שלהם כדרך חיים חיונית ובריאה המרפאת את הגוף והנפש".

בפארק תמנע כ-70 ק"מ של שבילי אופניים מרהיבים במספר רמות, החל מרכיבה משפחתית נוחה ועד למסלולי אקסטרים. רוכבים מוזמנים להגיע עם אופניהם או לשכור אופניים בפארק תמנע.

13:41: קבוצת הקומנדו הישראלית יוונית ביוון הגיעה למרתון המפורסם של אתונה לא רק כדי לרוץ אלא כדי להפגין סולידריות עם המשפחות שנחטפו לעזה. מוקדם יותר, בבוקר המרתון, הגיעו למקום מאות פעילים פרופלסטינים שהניפו את הדגל באיצטדיון. מה שלא מנע מטאטי, צעירה יווניה לרוץ את המרתון כולו עם שלט: עם ישראל חי. טאטי שהיתה אמורה להיות במסיבה בנובה אך לבסוף לא הגיעה ניצלה בנס מהטבח ולא חוששת להפגין בעד ישראל. לדברי המשטרה הפעילים הפלסטינים נעצרו ורובם עזבו את המקום. ההפגנה הישראלית, עם זאת, זכתה לתמיכה מהמשטרה. הקבוצה של הישראלים והיוונים ביניהם גם אנשים שהגיעו לקצת שקט לאחר המלחמה או כאלה המתגוררים ועובדים באתונה שרו יחד באופן ספונטני את השיר "I'm coming home" ושינו את המילים ל"bring them home".

13:30: הרנן פלר, שדר ארגנטינאי, פתח את השידור של המשחק אתמול בין בוקה ג'וניורס לניואלס בליגה הארגנטינאית: "אנחנו כאן בבומבונרה לקראת המשחק, וכבר חלפו 36 ימים מאז טבח ה-7 באוקטובר בישראל, אנחנו ממשיכים לגנות בתקיפות את ארגון הטרור חמאס. יש 239 חטופים, 22 מהם משלנו, בעלי אזרחות ארגנטינית. אנחנו דורשים שיחזרו לכאן, שיחזרו לארגנטינה, שיחזרו למשפחות שלהם, לחיים שהיו להם, לא נמשיך להיות בשקט. אתם לא מרגישים רגשי אשמה להישאר בשקט? תחזירו את כל החטופים!".

שדר הרדיו, שדודתו אופליה נחטפה לעזה, סיפר בריאיון עמו: "האמת היא שיש לי מחשבה מאוד חזקה, מאוד קשה, אני לא יודע אם צריך להגיד את זה ברדיו, אבל אני הולך לשתף אותה: בשלב מסוים חשבתי 'אני מקווה שהיא לא בחיים ושהיא לא סובלת את החוויה הזאת לצד הרוצחים האלה שהם שונאים את החיים'. אבל היי, יש לי תקווה שהוא תוכל לחזור הביתה", אמר העיתונאי.

איגרוף יקנעם
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

12:44: קבוצת האגרוף של נבחרת יקנעם קיימה אימון משותף עם נבחרת עוספיה באגרוף, כולל תחרות ספארינג קלה. חברי הקבוצה מיקנעם, שמתאמנת במרכז הקהילתי בעיר, מבית החברה למתנ"סים, סיפרו כי התקבלו בעוספיה בזרועות פתוחות, עם כיבוד ושתיה ונהנו מחוויית אימון מאתגרת.

מנהלת מחלקת ספורט ביקנעם – תמי לבני-צור בתגובה: "גם בימים קשים אלו, אנחנו שומרים גם על ספורטיביות ומקיימים אימוני ספורט משותפים עם אחינו הדרוזים, הלוחמים לצידנו בשדה הקרב. האימונים המשותפים מחזקים את ההיכרות והאחווה בין הלוחמים על זירת האיגרוף. אנו מודים למאמן פאראג כיוף על מפגש ספורטיבי ומעשיר".

משה יוסוב, מאמן קבוצת האגרוף ביקנעם: "המפגש הספורטיבי נועד גם לגבש את המתאגרפים מיקנעם ומעוספייה, גם לתת כוח לעורף – לבנים ולחיילים באמצעות אחדות, שכל כך חשובה בימים אלה. במפגש השתתף גם אלוף הארץ באגרוף אדם כיוף. חזרנו עם הרגשה טובה ובקרוב אנו נערכים לארח את עמיתנו מעוספיה לאימון משותף נוסף, הפעם במרכז הקהילתי יקנעם. קבוצת האיגרוף של יקנעם קיימת כעשר שנים ונכון להיום משתתפים בה כ-30 ספורטאים, החל מגיל 7 ועד 40".

12:33: מכבי תל אביב הודיעה היום כי הקבוצה חוזרת ללבוש את המדים הצהובים למען החטופים והשבויים. אחרי כחודש עם המדים השחורים במשחקי היורוליג, שחקניו של עודד קטש ישובו ללבוש את מדי הבית הצהובים, המזוהים עם המועדון, כאות קריאה להשבת 239 חטופים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס.

ציוץ של חבר ההתאחדות האנגלית משווה בין נתניהו להיטלר
| צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

9:00: ההתאחדות לכדורגל של אנגליה פתחה בחקירה נגד אחד מחבריה, שנאלץ להתנצל על כך שכתב ברשתות החברתיות ש"אדולף היטלר יהיה גאה בבנימין נתניהו". ואסים חאק, שהצטרף להתאחדות כ"נציג קהילות הכדורגל" ב-2019, עורר זעם לאחר שהגיב ברשתות החברתיות על המלחמה של ישראל בחמאס. חאק, שמחזיק גם בתפקידים באנגליה באיגודי טניס וגולף, מחק את הפוסט והכחיש שהוא אנטישמי.

ההתאחדות רק הודיעה בהתחלה שחאק מחק את הפוסט והתנצל, וקיוותה שזה יסתכם בזה. אבל מהר מאוד לורד וולפסון, שעומד בראש ועדת הרגולציה של ההתאחדות, קרא לחקירה. חאק פרסם ב-X: "נתניהו הקריב את אנשיו שלו כדי לשמור על השלטון… בזמן שפלסטינים מנסים לשמור על שפיותם. אדולף היטלר היה גאה בבנימין נתניהו".

לורד וולפסון אמר: "להסיר את הציוץ ולהתנצל הוא המינימום. זה הכרחי אבל זה לא יכול להיות תגובה מספקת. שימוש בשפת הנאציזם כדי לתקוף יהודים או ישראלים הוא אחת הדוגמאות לאנטישמיות. זה משהו שצריך להתייחס אליו ברצינות מרבית". חאק הודיע: "הובא לידיעתי שציוץ שפרסמתי אתמול גרם לסערה. מחקתי את הציוץ ומתנצל ללא סייג בפני כל מי שהרגיש פגוע".

כידוע, ההתאחדות ספגה ביקורת על תגובתה בעקבות התקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. קבוצות יהודיות מובילות התאכזבו מהסירוב להדליק את קשת הוומבלי בצבעי דגל ישראל בחודש שעבר. דקת דומיה לזכר כל קורבנות הסכסוך נערכה לפני משחקיה של אנגליה נגד אוסטרליה ואיטליה בוומבלי, רק לאחר לחץ ציבורי גדול.

ארגון אוהדים למען הדגל
| אתר רשמי, גדעון אסולין ומיכאל ספרא

8:25: אתמול בערב התקיימה צפייה משותפת במשחק הנבחרת של ארגון "אוהדים למען הדגל". במהלך הערב נפגשו כל פעילי ופעילות המיזם שעושים ימים כלילות עבור חיילי צה"ל ותושבי העוטף. לערב הגיעו קרוב ל-150 אנשים שכל כולם נרתמו למטרה המקודשת הזאת והסכימו עם הסלוגן של המיזם: היום אין בית"ר, אין הפועל ואין מכבי, היום יש דגל אחד וזה דגל ישראל". לערב הגיעו גם לא מעט שחקנים, מפורסמים וכוכבי טיקטוק, ביניהם: בן שהר, פיני בלילי, וובה בראון, אביתר אילוז, סתיו אלימלך, דור הלוי, יקיר שינה, צביקה הדר, הודיה צמל ועוד. במהלך הערב חולקו סטיקרים של "אוהדים למען הדגל", צעיפים ואף חולקו תעודות הוקרה לאנשים המובילים בפעילויות השונות.

8:00: אידריסה גיי, שחקנה הסנגלי של אברטון ולשעבר בפ.ס.ז': "הפסקת אש! אחרי השער שכבשתי אתמול אני מרגיש גאווה עצומה אבל גם דאגה עצומה למה שקורה בעולם. בכל יום נהרגים חפים מפשע, קורבנות של סכסוך שחיים בפחד ומתח. נדרשת הפסקת אש. המצב הסלים להרבה מעבר לדת ואומונה. גינוי אלימות ופגיעה באזרחים זה לא שאלה של יהדות, איסלם, נצרות או כל דת אחרת. כל אדם חייו יקרים, וכל מאמץ יש להשקיע במניעת מותם של חפים מפשע".

רכיבה בפארק תמנע
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

7:41: קבוצת הקומנדו הישראלית יוונית ביוון הגיעה למרתון המפורסם של אתונה לא רק כדי לרוץ אלא כדי להפגין סולידריות עם המשפחות שנחטפו לעזה.

מוקדם יותר, בבוקר המרתון, הגיעו למקום מאות פעילים פרופלסטינים שהניפו את הדגל באיצטדיון. מה שלא מנע מטאטי , צעירה יווניה לרוץ את המרתון כולו עם שלט : עם ישראל חי. טאטי שהיתה אמורה להיות במסיבה בנובה אך לבסוף לא הגיעה ניצלה בנס מהטבח ולא לוששת להפגין בעד ישראל. לדברי המשטרה הפעילים הפלסטינים נעצרו ורובם עזבו את המקום. ההפגנה הישראלית, עם זאת , זכתה לתמיכה מהמשטרה.

הקבוצה של הישראלים והיוונים ביניהם גם אנשים שהגיעו לקצת שקט לאחר המלחמה או כאלה המתגוררים ועובדים באתונה שרו יחד באופן ספונטני את השיר "I'm coming home" ושינו את המילים ל"bring them home".

5:41: לפארק תמנע הגיעו רוכבים מיישובי העוטף לרכיבת אופניים חווייתית בהובלת "עמותת ברטלי- נוער בתנועה". כ- 30 רוכבים ורוכבות החלו את הרכיבה בשעות הבוקר המוקדמות לרקע הנופים המופלאים והבראשיתיים של תמנע. הרוכבים עברו באתרים הבולטים של הפארק בניהם: עמודי שלמה, הפטריה והקשתות. בסיום הרכיבה נהנו מארוחת בוקר מפנקת ברחבת אגם תמנע.

הרכיבה התקיימה באופן המותאם ליכולות ולכושר של כל אחד מהרוכבים בקבוצה, כל זאת בליווי והדרכתם של מדריכי ברטלי המקצועיים. בהשראת סיפורו יוצא הדופן של ג'ינו ברטלי, משתמש הארגון ברכיבת שטח ככלי להובלת שינוי חברתי, ליצירת חיבורים איתנים בין בני נוער מכל גווני החברה, להתפתחות אישית ולפיתוח של חוסן, תושיה וערבות הדדית.

מרכז הרכיבה למפונים באילת קם לו בין לילה בשיתוף עם עיריית אילת והחברה הכלכלית אילת. אחת המשתתפות ברכיבה שיתפה: "המרכז המדהים הזה והפעילות שלו היא גלגל הצלה ואי של שפיות בימים טרופים אלו. משאב נפלא שמאפשר לאוהבי הספורט להמשיך ולעסוק גם באילת בספורט ובתחביבים שלהם כדרך חיים חיונית ובריאה המרפאת את הגוף והנפש".

בפארק תמנע כ-70 ק"מ של שבילי אופניים מרהיבים במספר רמות, החל מרכיבה משפחתית נוחה ועד למסלולי אקסטרים. רוכבים מוזמנים להגיע עם אופניהם או לשכור אופניים בפארק תמנע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי