בעקבות הכישלון באליפות אסיה: יורגן קלינסמן פוטר מדרום קוריאה

play
יורגן קלינסמן, מאמן נבחרת דרום קוריאה | GettyImages
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 16.2 05:55

הגרמני בן ה-59 אמור היה להדריך את הנבחרת גם במונדיאל 2026, אבל סיים את דרכו מוקדם מהצפוי עקב היכולת והתוצאות הרעות בקטאר

(גודל טקסט)

יורגן קלינסמן מונה בפברואר לפני שנה כמאמן נבחרת דרום קוריאה במטרה להוביל אותה לזכייה באליפות אסיה ולהמשיך איתה למונדיאל ב-2026 בהתאם לחוזהו. הבוקר (שישי), הגרמני בגיל 59 פוטר מתפקידו.

נבחרת דרום קוריאה הגיעה לחצי גמר אליפות אסיה, אבל לכל אורך הטורניר התקשתה, הציגה יכולת פושרת לכל היותר ולמרות שהגיעה לשלב ארבע האחרונות, הפסידה לירדן ושוב נגוזו חלומותיה לזכות בגביע אחרי 64 שנה. בשלב הבתים דרום קוריאה ניצחה 1:3 את בחריין, אבל סיימה ב-2:2 מול ירדן וב-3:3 מול מלזיה, בשמינית הגמר עברה את ערב הסעודית בתום דו קרב פנדלים וברבע הגמר השוותה מול אוסטרליה בפנדל בדקה ה-90+6 וניצחה 1:2 בהארכה.

יורגן קלינסמן, מאמן נבחרת דרום קוריאה
לא יהיה במונדיאל, לפחות לא עם דרום קוריאה. קלינסמן | אימג'בנק GettyImages

גם האווירה בחדר ההלבשה הייתה קשה מאוד והכוכב יונג מין סון אף חזר לאנגליה עם נקע באצבע אחרי "מהומה בנבחרת דרום קוריאה לפני חצי הגמר", על פי הדיווחים.

קלינסמן הבהיר אחרי ההדחה מהאליפות שאין בכוונתו להתפטר, אבל בכירי ההתאחדות הודיעו על פיטוריו במסיבת עיתונאים: "יש קונצנזוס על כך שקלינסמן לא יכול להמשיך להנהיג את נבחרת דרום קוריאה מסיבות שונות", הכריזו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי