נשיא אופ"א: "שחקנים שישחקו בסופרליג לא יורשו לשחק בנבחרת"

אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין | JOHN THYS/AFP via Getty Images

צ'פרין בתגובה ראשונה להקמת הליגה הסגורה: "החלטה מבישה ואנוכית של כמה מועדונים המונעים מתעוות בצע. וודוורד ואניילי - נחשים". וגם: קבוצה ענקית ויתרה על ההשתתפות, נחשף מקור המימון ותגובת השחקנים

(גודל טקסט)

הסערה בכדורגל העולמי בעיצומה בעקבות חשיפת התכנית להקמת הסופרליג הלילה (בין ראשון לשני), והחל משעות הבוקר הדיווחים לא מפסיקים לצוץ. כאן נרכז עבורכם את כל העדכונים השופטים באשר להתפתחויות בנוגע למפעל החדש שמאיים לשים סוף לכדורגל כפי שהכרנו.

* אחרי דורטמונד, גם באיירן מינכן הוציאה הודעה בה התנגדה להקמת הסופרליג. נשיא המועדון, קרל היינץ רומינגה: "לא חושב שהסופרליג תפתור את הבעיות הכלכליות".

* ברונו פרננדס, כוכב מנצ'סטר יונייטד, הפך לראשון מבין שחקני הקבוצות שנרשמו לסופרליג שהגיב והביע התנגדות להקמת הליגה החדשה: "לא קונים חלומות בכסף".

*נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הכריז: "אני לא יכול להיות יותר ברור כרגע – אופ"א ועולם הכדורגל עומדים מאוחדים נגד החלטה מבישה ואנוכית של כמה מועדונים המונעים מתעוות בצע ושום דבר אחר. שחקנים שישחקו בליגה הסגורה, לא יורשו לשחק במונדיאל וביורו. הם לא יורשו לשחק בנבחרות שלהם".

צ'פרין תקף את אד וודוורד ממנצ'סטר יונייטד ואנדראה אניילי מיובנטוס: "ראיתי הרבה דברים בחיים שלי. הייתי עורך דין פלילי, אבל אף פעם לא ראיתי מישהו כמו אד וודורד. הוא התקשר בליי ביום חמישי להגיד שהוא מאוד מרוצה מהרפורמה והשינויים שעשינו, ושהוא תומך בה באופן מלא, אבל מסתבר שהוא חתם על משהו אחר. אנדראה אניילי (מיובנטוס) הוא האכזבה הגדולה מכולם. אולי היינו נאיביים כי לא ידענו שיש נחשים לידנו, עכשיו אנחנו יודעים. בקרוב נפתח בהליכים משפטיים".

*אנדר הררה, קשרה של פריז סן ז'רמן, שכידוע עוד לא הצטרפה לסופרליג, יצא בביקורת נגד המפעל החדש: "כאוהד גדלתי עם החלום שהקבוצה שלי תתמודד מול החזקות ביותר. אם הליגה הזו תקום, החלום הזה ייגמר. אני אוהב את הכדורגל ולא יכול לשתוק. אני מאמין בשדרוג של ליגת האלופות, אבל לא בעשירים שגונבים את מה שהאנשים יצרו, את הספורט היפה בעולם".

גם מסוט אוזיל, כוכב פנרבחצ'ה, ביקר ברשתות החברתיות: "ילדים גדלים וחולמים לזכות בגביע העולם ובליגת האלופות – לא בשום סופרליג. ההנאה ממשחקים גדולים היא שהם מתרחשים רק פעם או פעמיים בשנה, לא בכל שבוע. צעד קשה להבנה עבור כל אוהד כדורגל בעולם".

*באופ"א משדרים עסקים כרגיל: שעות ספורות לפני ישיבת הוועד המנהל שתתקיים בשוויץ, בעמוד הטוויטר הרשמי של הארגון הזכירו באופן המשדר אדישות את הנושאים שצפויים לעלות על הפרק. כמובן שמטרת הפגישה הינה גיבוש תכנית לחסימת הקמתה של הסופרליג.

*לאחר הדיווח על כך שהיא צפויה להצטרף למפעל החדש, בורוסיה דורטמונד פרסמה הודעה רשמית ושמה קץ לשמועות כשהבהירה – לא נשתתף בסופרליג. "דירקטוריון התאחדות הקבוצות האירופיות קיים פגישה וירטואלית ביום ראשון ואישר כי החלטתו ממיום שישי האחרון עדיין תקפה", מסר המנכ"ל הנס-יואכים ואצקה, "משמעות ההחלטה היא שבכוונת המועדונים ליישם את הרפורמה שתוכננה לליגת האלופות וכי התכניות לייסודה של הסופרליג נדחות". ואצקה אף הבהיר כי גם באיירן מינכן עומדת לצד דורטמונד בסוגיה: "שני המועדונים הגרמנים המיוצגים בארגון הציגו דעות חופפות ב-100% בכל הנושאים".

*העיתונאי האיטלקי אדריאנו דל מונטה תיאר כיצד ייראו ליגת האלופות והליגה האירופית בעונה הבאה, בהתאם להשעיית המשתתפות בסופרליג: אפשר לומר כי לבאנטה, ורונה ולידס מועמדות לתואר אירופי?

*בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי התאגיד הבנקאי ג'יי פי מורגן, בו עבד בעבר מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד, אישר רשמית כי הוא הגוף האחראי למימון פרויקט הסופרליג. גודל ההשקעה של החברה מוערך בסכום של בין ארבעה לשישה מיליארד יורו.

*באירופה נדהמו מכך שהקמת סופרליג מגשימה למעשה את נבואתו של ארסן ונגר ב-2009. "אני רואה ליגה אירופית מתפתחת לאורך זמן", אמר ונגר ל'גרדיאן' בזמנו. "הליגות המקומיות ישרדו, אבל בעוד 10 שנים תהיה ליגה אירופית. אני מרגיש קולות בתוך המשחק שלנו, מאחורי הקלעים, שקוראים לעשות משהו. במיוחד אם החוקים יהפכו נוקשים מדי למועדונים הללו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי