דירוג השחקנים הנאמנים: קנדיל לפני בונוצ'י ואגוארו, היכן ממוקם מסי?

מחמוד קנדיל | אודי ציטיאט

ארגון CIES בחן 540 קבוצות מ-35 ליגות ברחבי העולם כדי לבדוק מי השחקנים שערכו הכי הרבה הופעות במדי קבוצותיהם בעשור האחרון. שוער סכנין לפני חלוץ סיטי, וגם: איפה נמצא הפרעוש ברשימה והיכן איתן טיבי ובנזמה?

(גודל טקסט)

רבים טוענים כי לא קיימים יותר סמלים אמיתיים בכדורגל העולמי, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של שחקנים שעוברים בין קבוצות לעיתים תכופות ולא נותרים נאמנים למקום אחד. בדומה לשאר העולם, גם בכדורגל הישראלי ניתן לשים לב לכך שכמעט ולא נותרו שחקנים אשר מזוהים עם מועדון אחד לאורך כל הקריירה שלהם.

היום (שני) פורסם דירוג שערכו בגוף המחקר CIES, בו נבדקו 540 מועדונים מ-35 ליגות ברחבי העולם, כאשר הנתון שנבחן הוא מספר ההופעות של שחקנים שערכו הכי הרבה משחקים במדי קבוצה אחת לאורך העשור האחרון. למקום הראשון הגיע סבסטיאן ויירה, שחקנה של ג'וניור הקולומביאנית, שרשם לא פחות מ-395 במדי קבוצתו במהלך עשר השנים האחרונות. מבין חמש הליגות הבכירות, קספר שמייכל, שוער לסטר סיטי, מוליך את הרשימה כאשר ערך 372 הופעות במדי השועלים.

ומה עם ליאו מסי? הארגנטינאי, שעתידו בברצלונה לא ברור עקב תום חוזהו ביוני הקרוב, מדורג גבוה ברשימה עם 340 הופעות בעשור האחרון במדי הקטאלונים. גם דויד דה חאה ממנצ'סטר יונייטד (337 הופעות), קוקה מאתלטיקו מדריד (330) וקארים בנזמה מריאל מדריד (322) מציגים נאמנות מרשימה לכל הדעות.

ליאו מסי | Eric Alonso/Getty Images

הנציג הגבוה ביותר של ליגת העל ברשימת הסמלים מגיע מבני סכנין – מחמוד קנדיל, שוער הקבוצה, לו 289 הופעות במדי המועדון. השוער בן ה-32 מקדים כמה שמות גדולים שנמצאים מאחוריו, כמו לאונרדו בונוצ'י מיובנטוס (281) ואפילו סרחיו אגוארו (272), שלאחרונה הודיע כי יעזוב בתום העונה את מנצ'סטר סיטי לאחר 11 עונות במועדון.

הבא בתור לייצג אותנו הוא שחקן הפועל כפר סבא, עומר פדידה. הקשר המזוהה עם הירוקים מהשרון ערך בעשור האחרון לא פחות מ-251 הופעות במדי היורדת הטרייה לליגה הלאומית. מיד אחריו מגיע איתן טיבי ששיחק 241 משחקים עבור מכבי תל אביב בעשר עונותיו עבור המועדון הצהוב, כאשר שני הישראלים נמצאים לפני שמות גדולים דוגמת לוקאש פישצ'ק מדורטמונד (231 הופעות) ומרקו וראטי מפריז סן ז'רמן (221).

איתן טיבי | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי