דיווח: אופ"א עלולה להשעות את "סרבניות הסופרליג" לשנתיים

כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

ב-ESPN פורסם כי ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ומילאן, ש"עדיין לא התרחקו מספיק מרעיון המפעל החדש", עלולות לספוג הרחקה מליגת האלופות ומהליגה האירופית. יתר המועדונים קרובים להבנות עם הארגון

(גודל טקסט)

רעיון הסופרליג אמנם התברר כפארסה גדולה והתפוגג תוך יומיים בלבד, אולם ארבעה מתוך המועדונים שהיו שותפים לניסיון הקמת המפעל עלולים לספוג עונש קשה. ב-ESPN דווח אמש (רביעי) כי אופ"א נחושה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד קבוצות ש"טרם התרחקו מספיק מהפרויקט" – ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ומילאן. שמונה הקבוצות האחרות שחברו במטרה לייסד את המפעל נמצאות במגעים עם אופ"א במטרה "לסכם על עונש נמוך יותר בתמורה להתחייבות סופית ורשמית שלא לקדם את הקמת הסופרליג".

על פי הדיווח, ארבע הקבוצות הנ"ל עלולות לספוג את העונש הכבד ביותר אשר בסמכותה של התאחדות הכדורגל האירופי: השעיה מליגת האלופות ומהליגה האירופית למשך שנתיים. ב-ESPN נטען כי אופ"א הגיעה להבנות עם שבע קבוצות על כך שיוותרו על מאמצי הסופרליג. מדובר במנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, טוטנהאם, ליברפול, ארסנל ואתלטיקו מדריד, כשגם אינטר קרובה לסיכום.

לעומת זאת, ריאל, בארסה, יובה ומילאן מתעקשות לשמור על עמדתן ועל כך הן עלולות לתת את הדין, בין השאר בשל הפרת סעיף 51 בתקנון אופ"א, הקובע כי "אין ליצור שיתופי פעולה או בריתות בין מועדונים השייכים, במישרין או בעקיפין, להתאחדויות החברות באופ"א, ללא אישור שלה".

הקבוצות שלא הגיעו להסכמה עם אופ"א מאמינות כי הן בעמדות כוח מבחינה חוקית, שכן המסמכים המקוריים שהגישו להתאחדות האירופית ולפיפ"א נועדו לבקש "אישור והכרה" שלהן להקמת הסופרליג, ולא הכריזו על התפצלות מאופ"א. מקורות בסביבת ארבע ה"סרבניות" טוענים כי במקרה שאופ"א תחליט לנקוט בהליך משפטי, זו תהיה הפרה של צו המניעה שניתן על ידי בית המשפט במדריד ולכן לארגון האירופי יהיה קשה להטיל סנקציות על המועדונים ללא מאבק משפטי ארוך.

כזכור, נשיא אופ"א אלכסנדר צפרין הכריז כי על אף שחלק מהם הביעו חרטה וירדו מרעיון הסופרליג, כל 12 המועדונים ייענשו. עוד צוין בדיווח כי אם ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ומילאן יבקשו להשתמש במסמכים משפטיים מתוך ההסכם שנחתם בין מייסדות הסופרליג, גם הקבוצות שחזרו בהן מהתכנית להקים את הליגה הסגורה יספגו קנסות כספיים חמורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי