Sport1 Banner

אחרי האיומים: ריאל, בארסה ויובה בחזית מאוחדת נגד אופ"א

ליאו מסי, רפאל וארן | Alex Caparros/Getty Images

לאחר שהארגון איים להשעות את "סרבניות" הסופרליג מהמפעלים האירופיים, הקבוצות הוציאו תגובה משותפת והבהירו כי אינן מתכוונות לסגת, כולל מסר למועדונים שפרשו: "צר לנו שנקטו בעמדה חסרת היגיון ויציבות"

(גודל טקסט)

"סרבניות" הסופרליג לא מוכנות להתקפל. אחרי שאופ"א איימה אתמול (שישי) להשעות את ריאל מדריד, ברצלונה ויובנטוס מליגת האלופות, אולי אפילו כבר בעונה הבאה, שלושת המועדונים שמרו על חזית מאוחדת ופרסמו היום (שבת) הצהרה חריפה מאוד שבה המשיכו לקרוא תיגר על פדרציית הכדורגל האירופי.

הקבוצות היחידות שעדיין לא נטשו את רעיון הסופרליג מסרו לאופ"א: "המועדונים המייסדים סבלו וממשיכים לסבול מלחצים, איומים ומתקפות בלתי מתקבלות על הדעת מגורמי צד שלישי, שנעזוב את הפרויקט ובכך נוותר על הזכות והחובה שלנו לספק פתרונות לענף הכדורגל, דרך הצעות קונקרטיות ושיח בונה. הדבר נוגד את החוקים שנקבעו לטובת הצעת הסופרליג, שלפיהם על פיפ"א ואופ"א, בין אם ישירות או בעקיפין, להימנע מלנקוט בפעולות שעלולות לעכב את הפרויקט בזמן שהוא בהמתנה לתהליכים משפטיים".

עוד נכתב בהודעה: "אנו חוזרים ומזכירים לפיפ"א ולאופ"א ולכל בעלי המניות בכדורגל, כפי שעשינו במספר מקרים מאז ההכרזה על הסופרליג – כי אנו מחויבים ונחושים לקיים דיון, בכבוד וללא לחץ בלתי נסבל ובכפוף לחוק, לשם מציאת פתרון הולם לטובת ההתקיימות של כל משפחת הכדורגל".

כזכור, תשע הקבוצות האחרות שהיו שותפות לרעיון הקמת הסופרליג, סיכמו אתמול עם אופ"א על הפרשת 5% מההכנסות שלהן מהמפעלים האירופיים בשנה הקרובה, כקנס על כוונותיהן לערוק לליגה הסגורה שהתפרקה תוך פחות מיומיים. ריאל, בארסה ויובה התייחסו לכך בהודעות שלהן לציבור: "צר לנו עמוקות על כך ששותפינו המייסדים לפרויקט הסופרליג נקטו בעמדה חסרת היגיון ויציבות".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי