"קשה להאמין שמישהו לא ייתן למסי את כדור הזהב"

לאחר שזכה בתואר גדול ראשון עם נבחרתו, בספרד ובארגנטינה משוכנעים כי הקפטן ייזכה בפרס היוקרתי בפעם ה-7 בקריירה. הפרעוש מאפיל על רונאלדו, לבנדובסקי, אמבפה וגם צמד הבלמים מאיטליה. מה היו המספרים שלו השנה?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בלילה בין שבת לראשון השיג ליאו מסי את הדבר היחיד שהיה חסר לו בקריירה הפנומנלית שלו – תואר ראשון עם נבחרת ארגנטינה. החניכים של ליאונל סקאלוני גברו 0:1 על ברזיל בגמר הקופה אמריקה במרקאנה והניפו תואר ראשון מזה 28 שנה. מסי אמנם לא כבש בגמר אך רשם טורניר אדיר עם ארבעה שערים וחמישה בישולים ונבחר בצדק ל-MVP של הקופה. כעת, בספרד ובארגנטינה בטוחים שבזכות התואר, הוא יקבל פרס נוסף: זכייה שביעית ב-בלון ד'אור – כדור הזהב. כבר היום יש לו שישה – יותר מכל אחד אחר.

הן ב"מארקה" הספרדי והן ב"אולה" המקומי הציגו את מסי כפייבוריט לזכות בתואר על פני יתר מתחריו הגדולים כמו קיליאן אמבפה, רוברט לבנדובסקי, כריסטיאנו רונאלדו, ניימאר ואחרים. הרי הקופה והיורו, כפי שקורה לעתים קרובות בשנים של טורנירים גדולים – קובע את סדר היום. "כיבוש הקופה מכניס את מסי לחלון הראווה במאבק על התואר", נכתב ב"מארקה". "ליאו נהנה בביתו, ברוסאריו, מהשעות האחרונות לפני שעלה למטוס בדרך לחופשה הטובה ביותר בחייו, שום דבר לא יכול להכתים זאת", נכתב בארגנטינה".

בברצלונה הסתפק מסי בזכייה בתואר קטן יותר כמו גביע המלך (כבש צמד ב-0:4 על אתלטיק בילבאו), אך הוא סיים את השנה עם 38 שערים ב-47 משחקים בסך הכל והוסיף 14 בישולים. ב-26 פעמים הוא נבחר לשחקן המצטיין ושוב היה הפיצ'יצ'י בליגה הספרדית. ב-2020 לא חולק פרס כדור הזהב אך מסי קטף את הפרס האחרון ב-2019.

ליאו מסי חוגג זכייה בקופה אמריקה | Alexandre Schneider/Getty Images

אז מי הם יריביו? אמבפה היה הכובש הבכיר בליגה הצרפתית אך אכזב בגדול ביורו מבלי שהבקיע ולו שער אחד ומעבר לכך לא זכה בתואר גדול עם פריז סן ז'רמן; רונאלדו היה מלך השערים בסרייה א' וכן הכובש המצטיין ביורו אך הודח בשלב מוקדם ויובנטוס בקושי השיגה את הכרטיס לליגת האלופות; לבנדובסקי יקבל את נעל הזהב והוא שבר את שיא השערים ההיסטורי של גרד מולר, בעוד ביורו עצמו הודח בשלב הבתים על אף שלושה שערים.

שחקנים שכן בלטו ביורו הם צמד הבלמים ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י שהשווה בגמר עבור איטליה. הם הציגו טורניר נפלא אך אכזבו במדי יובה השנה. שני שחקנים רשמו 'זכייה כפולה' – אמרסון האיטלקי וז'ורז'יניו הניפו את גביע ליגת האלופות עם צ'לסי וגם זכו ביורו עם איטליה. האם הקשר יהיה היריב הגדול של מסי. "אם להיות אמיתיים, קשה להאמין שמישהו יעז לא לתת את התואר למסי. בדצמבר נראה את זה", סיכמו בספרד.

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי