ואן לוון מאוכזב מהאנוכיות בהתקפה: "מגיעים למצבים ולא מבקיעים"

מכבי ת"א אמנם העפילה לפלייאוף הקונפרנס ליג אחרי 0:1 על טרנבה ממצב נייח, אך כבר עתה ברור שלא נערכו כראוי לעונה. המאמן לא אהב לראות את ההתנהלות בחלק הקדמי ומקווה שביטון יצטרף במהרה, מחמאות לפרץ ששוב בלט

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם ניצחה אמש (חמישי) 0:1 את ספרטק טרנבה הסלובקית ועלתה לשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג, אבל אין בקבוצה נורה אדומה אחת שאינה דולקת ואין פעמון שאינו מצלצל כדי להזהיר ממה שהולך לקרות בעונה הקרובה בקריית שלום. חלון ההעברות יסתיים בעוד חודש, יש מספיק זמן לשינוי – ומכבי תל אביב זקוקה למהפכה.

אם בסיום משחק מול קבוצה סלובקית חלשה, איש המשחק הוא השוער דניאל פרץ, זה מסכם הכל. לא ברור מה חשבו הבעלים מיץ' גולדהאר ויד ימינו ג'ק אנגלידיס. האם הם באמת האמינו שהחומר הזה מספיק להחזיר למכבי תל אביב את האליפות? ברק יצחקי ופטריק ואן לוון היו צריכים למשוך בכל החוטים כדי להבהיר לראשי המועדון בקנדה שמכבי תל אביב לא יכולה לצאת לדרך עם השחקנים האלה בלבד. דרושים כאן שחקנים הרבה יותר משמעותיים כדי שהאליפות לא תישאר בחיפה, ולכך מכבי תל אביב לא נערכה כראוי.

זה היה משחק משעמם ומעייף אמש בבלומפילד. אפשר להבין את הקהל של מכבי תל אביב שמילא רק שליש מתכולת בלומפילד. האוהדים רוצים לראות משהו הרבה יותר איכותי מול העיניים. הקפטן שרן ייני דחף את הראש האמיץ שלו בכדור קרן ונתן למכבי תל אביב את היתרון, אבל אחרי זה הקבוצה נכנסה לתרדמת. היו למכבי ת"א מצבים, אפילו טובים, אבל הם נבעו מאיבודי כדור של הסלובקים ומטעויות בהגנה. לא היה כמעט מצב אחד למכבי תל אביב שנבנה ממשחק מסודר, מהתקפה מאורגנת בצהוב.

פטריק ואן לוון, אבי ריקן
ואן לוון וריקן. משחק ההתקפה חורק | ברני ארדוב

ואן לוון אמר בחדר ההלבשה לשחקנים בסיום: "אנחנו מגיעים למצבים ולא מבקיעים, ואחרי זה צריכים להילחם עד הסוף. מצד אחד זה מצוין שנלחמתם עד הסוף ולא נתתם למשחק לחמוק בין הידיים, אבל מצד שני אנחנו חייבים לעשות לעצמנו את החיים הרבה יותר קלים ולהבקיע יותר שערים". בעניין הזה מתכוון ואן לוון לתת את הדעת ולהתמקד גם באנוכיות שליוותה את המשחק אמש מצד כמה שחקנים, שיכלו למסור במצבים טובים בהתקפה, אבל העדיפו לבעוט ומנעו את האפשרות לשער שני.

באשר לחיזוק הקבוצה בזמן שנותר, הדגיש ואן לוון שהוא וגם יתר הגורמים המוסמכים במועדון עדיין לא מצאו את השחקן הזר המתאים כדי לשדרג את הקבוצה. "אנחנו לא רק רוצים להביא שחקנים, אלא רוצים לפגוע בשחקנים שישפרו אותנו", אמר המאמן. בקבוצה רוצים לראות את דן ביטון חלק מהסגל לקראת המשחקים בפלייאוף מול שחטיור קראגנדי מקזחסטן שיתחילו ביום חמישי ולשם כך צריכים לסגור את העסקה מול לודוגורץ בהקדם. על צירוף עדן שמיר, אמר ואן לוון: "הוא הגיע מליגה איכותית יותר ושיחק במשחקים שמשפרים שחקן. הוא יכול להוסיף לנו".

כאמור, אחד הסיפורים הפרסונליים אמש היה זה של שוער המשנה דניאל פרץ, שרשם משחק טוב עם כמה הצלות ושליטה אווירית מרשימה. במועדון לא צפויים לעשות חשבון בעניין הזה וכל עוד פרץ טוב, דניאל טננבאום יישב על הספסל כשיחלים מהקורונה.

שרן ייני, דן גלזר, דניאל פרץ
שרן ייני, דן גלזר, דניאל פרץ | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי