היכונו למשחק הענקיות: כל מה שצריך לדעת לקראת יובנטוס – אתלטיקו

play
קוקה, אתלטיקו מדריד | GettyImages, Marcio Machado
פרומו למשחק בין אתלטיקו מדריד לבין יובנטוס 00:30

שיאנית הזכיות באיטליה תפגוש את מועדון הפאר ממדריד באצטדיון בלומפילד ביום ראשון (21:30, שידור ישיר בספורט1). ההיסטוריה, השינויים בקיץ והכוכבים

(גודל טקסט)

אחד האירועים הכי גדולים של הקיץ הולך ומתקרב בצעדי ענק: שניים ממועדוני הפאר הגדולים בעולם, יובנטוס ואתלטיקו מדריד, ייפגשו ביום ראשון הקרוב באצטדיון בלומפילד (21:30, ישיר בספורט1) למשחק ראווה נפלא שיסגור שבועיים גדושים במשחקים איכותיים ומרהיבים – מההצגות של מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות ועד משחקיהן של טוטנהאם, רומא וכמובן פריז סן ז'רמן שזכתה בבלומפילד בסופרקאפ הצרפתי.

לקראת המפגש האטרקטיבי בין הגברת הזקנה לקולצ'ונרוס בתחילת השבוע בתל אביב-יפו, לפניכם סקירה קצרה אודות שתי קבוצות הפאר וכמובן הכנה לקראת ניסוי הכלים האחרון של השתיים לפני שיוצאות לדרך הליגות באיטליה ובספרד.

אתלטיקו מדריד יובנטוס
ביום ראשון בבלומפילד. אתלטיקו נגד יובנטוס | יח"צ – חד פעמי, יחצ

היסטוריה:

יובנטוס אמנם לא זכתה באליפות בשנתיים האחרונות, וזה קרה לה אחרי שעשתה היסטוריה כשזכתה בכל תשע האליפויות האחרונות באיטליה, אבל העונה היא מכוונת הכי גבוה שאפשר ותעשה ככל שביכולתה כדי להתחרות מול המילאנזיות על הסקודטו. "הגברת הזקנה" היא שיאנית האליפויות באיטליה עם 36 תארים לזכותה היא גם סיימה כסגנית 21 פעמים. לביאנקונרי גם נשללו שתי אליפויות ב-2004/5 ו-2005/6 בשל פרשיית הטיית משחקים. לקבוצה גם 14 גביעי איטליה ושתי זכיות בליגת האלופות.

אתלטיקו מדריד אמנם לא מועדון בסדר גודל של ריאל מדריד וברצלונה, אבל בכל זאת מדובר בקבוצה שזכתה ב-11 אליפויות ספרד, כולל בעונת 2020/21. את הקבוצה מאמן הארגנטינאי דייגו סימאונה, שנחת בבירת ספרד ב-2011 ומאז מוביל את המועדון לשנים הטובות בתולדות הקולצ'ונרוס, בהן זכה בשתי אליפויות, פעמיים בליגה האירופית, בגביע הספרדי ופעמיים הגיע לגמר ליגת האלופות, אולם בשני משחקי הגמר הפסיד ליריבה העירונית ריאל מדריד.

אנחל די מריה חוגג שער עם שחקני יובנטוס
גם הוא יעלה על כר הדשא בתל אביב-יפו. די מריה | אימג'בנק GettyImages, FREDERIC J. BROWN/AFP

מה עשו הקיץ:

יובנטוס עושה ככל שביכולתה כדי להחזיר לעצמה את תואר האליפות ובוצעו שינויים דרמטיים בסגל בקיץ האחרון. מתייס דה ליכט נמכר לבאיירן מינכן, פאולו דיבאלה ופדריקו ברנרדסקי סיימו את דרכם גם ארון ראמזי וג'ורג'יו קייליני נפרדו, אבל במקומם הוחתמו בין השאר גלייסון ברמר תמורת 40 מיליון יורו והונחתו פול פוגבה ואנחל די מריה שהגיעו ממנצ'סטר יונייטד ומפריז סן ז'רמן.

אתלטיקו מדריד לא הצליחה לשמור על האליפות בעונה האחרונה ובליגת האלופות הודחה ברבע הגמר על ידי מנצ'סטר סיטי, וגם היא ביצעה הקיץ מספר שינויים דיי דרמטיים – לואיס סוארס הוותיק עזב ובמקומו חזר מהשאלה אלברו מוראטה – שהיה ביובנטוס וכעת יפגוש אותה – וגם אקסל ויטסל הגיע מבורוסיה דורטמונד ונרכש המגן הימני נהואל מולינה תמורת 20 מיליון יורו מאודינזה. סאול ניגס חוזר אחרי השאלה לא מוצלחת בצ'לסי.

דושאן ולאחוביץ', שחקן יובנטוס חוגג
עונת השיא עוד לפניו? ולאחוביץ' | רויטרס
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים עם אנטואן גריזמן
מוראטה מצטרף אליהם. ז'ואאו פליקס וגריזמן | רויטרס

הכוכבים:

את התקפת יובנטוס יובילו השנה אנחל די מריה, קשר נבחרת ארגנטינה שכאמור הגיע הקיץ מפריז סן ז'רמן, ובחוד יוצב הסרבי הצעיר דושאן ולאחוביץ', שעבר ליובנטוס מפיורנטינה בעונה שעברה תמורת 80 מיליון יורו. החלוץ בן ה-22 הבקיע 51 שערים בליגה האיטלקית ב-113 משחקים ובהחלט מסקרן לראות כיצד ייראה העונה, בוודאי אם החבורה של המאמן מסימיליאנו אלגרי תעמוד בציפיות ותשוב להתחרות על האליפות. גם פול פוגבה הגיע ממנצ'סטר יונייטד במטרה להחזיר עטרה ליושנה, אך הוא פצוע בימים אלה ולא ישחק בבלומפילד.

אתלטיקו מדריד אמנם בחרה לוותר על סואיס סוארס, אבל לסימאונה תהיה התקפה מאוד מעניינת שתורכב מז'ואאו פליקס שעלה לקבוצה 126 מיליון יורו לפני שלוש שנים, אנטואן גריזמן שחזר מברצלונה וגם השוער יאן אובלק ושחקני הכנפיים יאניק קראסקו ואנחל קוראה. כריסטיאנו רונאלדו הוזכר כמועמד מספר פעמים בשבועות האחרונים, אבל לא צפוי להצטרף לאור עברו ביריבה העירונית המושבעת.