שלישי בליגת האלופות: אינטר תארח את ברצלונה, פ.ס.ז' מול נאפולי

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

אחרי שניצחה 0:2 בקאמפ נואו, הקטלאנים עם מסי בסגל ינסו להבטיח את העלייה בסן סירו, בופון יחזור לאיטליה מול קבוצתו של אנצ'לוטי. וגם: אתלטיקו תרצה לתקן את התבוסה מול דורטמונד וליברפול נגד הכוכב האדום

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חוזרת עם משחקי הסיבוב הרביעי שנראים כמו הגומלין של המשחקים במחזור הקודם רק שהפעם המארחות יהיו אלו ששיחקו קודם לכן בחוץ. לכן כמו במחזור הקודם המשחקים הגדולים יהיו בין נאפולי לפאריס סן ז'רמן, אינטר נגד ברצלונה ואתלטיקו מדריד תנסה להשכיח את התבוסה נגד דורטמונד.

בית א'
אתלטיקו מדריד – דורטמונד (22:00)
דורטמונד השפילה את הקולצ'ונרוס 0:4 במשחק הראשון בגרמניה, ניצחה בליגה את וולפסבורג 0:1 והיא מקדימה את לייפציג ובאיירן בארבע נקודות. מנגד, אתלטיקו מדריד מגמגמת בליגה וירדה למקום השלישי אחרי תיקו 1:1 בלבד מול לגאנס. דורטמונד עם בראש הבית עם תשע נקודות, תחשוב אולי על ה"קלסיקר" בשבת נגד באיירן מינכן ותנסה לשמור כוחות למשחק. דורטמונד עדיין לא ספגה שער באלופות והיא רשמה לזכותה רצף של 15 משחקים ללא הפסד בכל המפעלים. מוליכת הבונדסליגה תבטיח את ראשות הבית אם תנצח.

חלוץ אתלטיקו מדריד, אנטואן גריזמן התראיין ל"קיקר" הגרמני והחמיא לבונדסליגה. "היא באותה רמה של הפרמיירליג והכדורגל בליגה הזאת מאוד התקפי. ספרד הליגה הכי טובה בעולם רק בזכות כך שיש לנו הכי הרבה נציגות בגביעי אירופה, אבל אחריהם אנגליה שהיא אולי הכי פופולארית ונצפת בעולם וגרמניה נמצאת קצת בצל, אבל הרבה שערים נכבשים בה. היא מאוד אטרקטיבית".


"הבונדסליגה ברמה של הפריימרליג". אנטואן גריזמן (AFP)

מונאקו – קלאב ברוז' (19:55)
זה יהיה משחק הבית הראשון של תיירי הנרי בליגת האלופות כמאמן מונאקו, אבל כרגע הקמפיין האירופי פחות מעניין אותו. מאז מונה למאמן מונאקו לא הצליח לאושש את הקבוצה שמדורגת מתחת לקו האדום והוא כבר הצהיר כי הוא מוכן לאפשרות לרדת ליגה. אוהדי מונאקו הפגינו נגדו אחרי ההפסד לריימס 1:0. מונאקו גם מעורבת בפרשת הפיירפליי הפיננסי והואשמה שלא פעלה לפי החוקים והוציאה היום הודעה כאילו לא הייתה מעורבת וההיפך היא מכרה הרבה שחקנים צעירים בשנים האחרונות כדי לעמוד בכללים.

בית ב'
אינטר – ברצלונה (22:00)
בארסה ניצחה במשחק הראשון את הנראזורי 0:2 בקאמפ נואו ללא ליאו מסי שטס עם הקבוצה למילאנו ויקווה לרשום דקות ראשונות במפעל האירופי השלושה באוקטובר. אם היא תסיים בתיקו תעלה באופן רשמי לשמינית הגמר ובמקרה של ניצחון גם תבטיח את המקום הראשון.

מאמן אינטר לוצ'אנו ספלטי הודה שהוא בהלם מהקלילות ששחקני ברצלונה מכינים את עצמם למשחקים: "אמרו לי שאחרי הצהריים של המשחק השחקנים הנשואים עוד לקחו את הילדים מגני הילדים ובתי הספר ואחר כך באו לקאמפ נואו ועשו אימון שחרור של עשר דקות. אם היינו נוהגים כמוהם היינו מפסידים כל משחק 18:0.

במסיבת עיתונאים לקראת המשחק גילה ספאלטי שראג'ה נאינגולן עשוי לשחק מחר נגד בארסה אחרי שלא שיחק בקאמפ נואו בגלל פציעה בקרסולו. "נבדוק אותו טוב אחרי האימון", אמר המאמן. על המשחק: "ננסה לראות אם אנחנו מסוגלים להתמודד שווה בשווה עם ברצלונה אחרי ההפסד. במשחק הראשון לא הצלחנו להחזיק בכדור אחרי שזכינו בו. לא יכולנו לשנות את מהלך המשחק. נצטרך להפגין גם איכות וגם אישיות". על ליאו מסי: "הם הצליחו בלעדיו. הצליחו לבנות את המנטליות שלהם וזה היה ההבדל. מסי הוא ללא ספק הדובדבן על העוגה. הילדים חולמים ללבוש את החולצה שלו בכל מקום. השחקנים הגדולים נוגעים בכדור פעמיים באותו מצב ורק הוא מסוגל לגעת ארבע פעמים. כל אחד צריך לחשוש שהוא משחק מולו, אבל הגישה שלנו לא תשתנה".


ליאו מסי המריא לאיטליה ויהיה בסגל ברצלונה נגד אינטר (האתר הרשמי)

טוטנהאם – איינדהובן (22:00)
שתי הקבוצות סיימו בתיקו 2:2 במשחק הראשון. רק ניצחון לאחד הצדדים ישאיר אותם בתמונת העלייה. דלה עלי קשר טוטנהאם שלא שיחק בגלל פציעה באחרונה כשיר לשחק. ויקטור וואניימה יחזור אחרי פציעה קטנה ויהיה כשיר למשחק הליגה הבא. מאוריסיו פוצ'טינו מנג'ר טוטנהאם על המשחק: "כל כך חשוב שמחר ננצח ונישאר בחיים בבית הזה עם סיכוי לעלות". הוא שיבח את אריק לאמלה שבאחרונה הוא אחד מכוכבי הקבוצה: "הוא יותר בוגר כעת. בהתחלה היה לו קשה, אבל עכשיו הכל הולך טוב ואני מקווה שישמור על יציבות". מגן טוטנהאם בן דיוויס סיכם זאת כך: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות זאת כדי לעלות לשמינית וזה לנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו לנו (גם בקאמפ נואו מול ברצלונה).

בית ג'
הכוכב האדום בלגראד – ליברפול (19:55)
המייטירדס לא הפסידו עדיין בפרמיירליג, אבל רשמו הפסד 1:0 לנאפולי. מאמן הכוכב האדום ולאדן מילוייביץ' הבטיח לליברפול ש"הר הגעש" באצטדיון "רייקו מיטיץ'" יקשה עליהם לשחק אחרי שאוהדי הכוכב האדום לא הורשו להגיע לאנפילד בגלל שפלשו למגרש אחרי שהבטיחו את העלייה לשלב הבתים. ליברפול ניצחה באנפילד 0:4. ג'רדאן שאקירי לא המריא עם ליברפול לסרביה מחשש שאוהדים סרבים ינסו לפגוע בו אחרי שחגג בצורה מופגנת שער שכבש במונדיאל האחרון נגד סרביה עם תנועת נשר, המסמלת את דגל אלבניה. יורגן קלופ אמר על כך: "אנחנו לא לוקחים אותו כי אמנם אין לנו מושג איך יקבלו אותו, אבל אנחנו רוצים להיות מפוקסים רק בכדורגל. אנחנו בשום אופן לא קבוצה פוליטית. אין לנו מסר כלשהו. לגבי בלגרד שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים".

נבי קייטה ודיאן לוברן שהיו פצועים טסו לבלגרד ויכללו בסגל, ג'ורדן הנדרסון לא בסגל. מאמן הכוכב האדום אמר לקראת המשחק: "היריבה חזקה מאוד, אבל התכוננו להם היטב. נצטרך להיות מפוקסים 90 דקות כי אחרת נענש".


ג'רדאן שאקירי לא טס לסרביה בשל סיבות פוליטיות (Gettyimages)

נאפולי – פאריס סן ז'רמן (22:00)
המשחק הלוהט ב"בית המוות". נאפולי הייתה קרובה לניצחון מול פראיס סן ז'רמן ואנחל די מאריה השווה ל-2:2 ממש בזמן פציעות במבצע ענק. קרלו אנצ'לוטי מאמן נאפולי לא התרשם מהתיקו שהשיג והזהיר: "פ.ס.ז' קבוצה בלתי צפויה. לא יודע איך ישחקו נגדנו. במשחק הראשון הם שינו שיטה במחצית ועכשיו לא יודע איך ישחקו נגדנו. הם נותרו קבוצה חזקה מאוד. לא קל להתמודד איתם. משחק שלא מתאים לשלב הבתים? אין אף פעם זמן מתאים לשחק נגד אחת הגדולות. בשלב זה או אחר אתה צריך לשחק מולם. התיקו הביא לנו יותר אמון בעצמנו, אבל זה יישאר משחק קשה. ג'יג'י בופון חוזר לאיטליה? זה יהיה כיף לראות אותו שוב כי הוא מקצוען גדול. יש לי חיבה אליו כחבר". השוני של פ.ס.ז' כשאנצ'לוטי אימן אותה לעומת היום: "יש לא מעט. אז הם היו בשלבי בנייה. היום הפרויקט שלהם התגשם".

בפאריס סן ז'רמן אדינסון קבאני אמור לחזור מפציעה והוא יחזור לנאפולי בה שיחק בעבר שלוש עונות וכבש 30 שערים ישחק לצידם של קיליאן אמבפה וניימאר. "זה מיוחד עבורי לחזור לעיר והקבוצה הזאת. יש לי שם המון חברים וזה יהיה משחק מיוחד כי גם שתי הקבוצות במצב מיוחד בבית. קשה מאוד לנצח שם, אבל לא בלתי אפשרי". בופון צפוי לעמוד בשער.


יחזור לאיטליה. ג'אנלואיג'י בופון (Gettyimages)

בית ד'
שאלקה- גלאטסראיי (22:00)
שתי הקבוצות נראות כמי שיתמודדו על הכרטיס השני לעלייה אחרי פורטו, סיימו ב-0:0 במשחק הראשון. שאלקה יצאה מעט מהמשבר בליגה אחרי שניצחה את האנובר 1:3. שוערה הראשון של שאלקה ראלף פהרמן ימשיך להיעדר בגלל פציעה ואלכס נובל יעמוד במקומו. בריל אמבולו כבש שער שדה ראשון לשאלקה אחרי 497 דקות.

פורטו – לוקומוטיב (22:00)
פורטו אמורה לנצח את לוקומוטיב האחרונה בבית ולהתקרב לעלייה. וינסנט אבובאקר עשוי להיעדר בגלל פציעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי