הולנד בטירוף: "אייאקס הסנסציונית". דה ליכט: "הוכחנו שיש בנו משהו מיוחד"

שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים | AFP

ההולנדים רשמו את אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של המפעל עם 1:2 בחוץ על יובנטוס, והתקשורת מחמיאה: "הטוטאל פוטבול גמר את יובה". הקפטן שכבש את שער הניצחון: "עדיין לא מעכלים". טן האח: "הם פחדו מאיתנו"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)
אחרי 22 שנה, אייאקס אמסטרדם חזרה לחצי גמר מפעל האלופות לאחר שהדהימה אתמול (שלישי) את יובנטוס כשהדיחה אותה 1:2 בטורינו אחרי 1:1 במשחק הראשון. היא לא רק הדיחה שתי קבוצות ענקיות כמו ריאל מדריד ויובנטוס בדרך לחצי הגמר, אלא כבשה את כל אירופה בכדורגל ההתקפי שלה והפכה למרעננת הרשמית של המפעל.


מארקה הספרדי פירגן: "הטוטאל פוטבול של אייאקס גמר גם את יובנטוס של כריסטיאנו רונאלדו. פראנקי דה יונג, דושאן טאדיץ' ודויד נרס ממשיכים לעשות היסטוריה עם מעבר צודק לחצי הגמר. הארינה היה שקט כמו קבר. אף אחד לא האמין שההולנדים יבואו וידיחו את יובה במגרש שלהם". אייאקס, אגב, כבר הרוויחה 12 מיליון יורו על הגעתה לחצי הגמר.


גם עיתוני הולנד חגגו: "אייאקס הסנסציונית עלתה לחצי גמר האלופות", זעקה הכותרת של "דה טלחראף", שטען כי הגלגל חוזר על עצמו ולראשונה מאז 1997 אייאקס שוב היא מגה-כוח בכדורגל האירופי. "ב-1997 הם שיחקו בחצי הגמר נגד אותה יובנטוס, אבל זינדין זידאן והחברים היו חזקים מדי עבורם", הוסיפו. איינדהובן היתה הקבוצה האחרונה ההולנדית שהגיעה לחצי הגמר, ב-2005, אבל אז הודחה על ידי מילאן שהפסידה לליברפול בגמר הבלתי נשכח באיסטנבול. הפעם מקווים בהולנד שאייאקס תלך עד הסוף, אבל היא עשויה לפגוש יריבה חזקה מאוד בשלב הבא בדמות מנצ'סטר סיטי אם זו תעבור את טוטנהאם היום.


החגיגות של אייאקס.
החגיגות של אייאקס. "מכונות הכסף מצלצלות" (AFP)


העיתון כתב: "בעידן בו משקיעים סכומי כסף באירופה שאייאקס יכולה רק לחלום עליהם, בקבוצה עשו את הבלתי ייאמן". כל הסגל של אייאקס עלה 70 מיליון יורו, כאשר ההעברה הכי יקרה היתה של דיילי בלינד שהגיע ממנצ'סטר יונייטד ב-14 מיליון יורו. ההעברה של כריסטיאנו רונאלדו בלבד עלתה 105 מיליון יורו. העיתון AD היוצא לאור ברוטרדאם כתב: "אייאקס רשמה היסטוריה עם סדרה ייחודית של ניצחונות על הגדולות של אירופה".


מארק אוברמארס, המנהל המקצועי של אייאקס, לא ידע מה הוא עושה. מרוב שמחה הוא הוריד את החליפה וגלש על כר הדשא עם הבגדים כמו כדורגלן. גם אדווין ואן דר סאר נכנס לחגוג. אוברמארס, אגב, זכה בתואר עם אייאקס ב-1995. העיתון "דה טלחראף" כתב עליו: "הוא בוודאי שמע את מכונות הכסף מצלצלות, מכיוון שבקיץ רוב שחקני אייאקס יהיו מבוקשים על ידי כל הקבוצות הגדולות באירופה".


Van Der Sar and Marc Overmars celebrating after that iconic win at Allianz Stadium #Ajax#ChampionsLeague#JuveAjaxpic.twitter.com/EDRcyxIqdN

— SJ (@SweeperWriter) 16 באפריל 2019


מאמן אייאקס אריק טן האח, שהיה אלמוני עדיין יחסית בתחילת העונה, טען: "יובנטוס פשוט פחדה מאיתנו, קצת כמו ריאל מדריד. זה היה לילה מדהים עבור אייאקס, השחקנים והכדורגל ההולנדי. הדחנו עוד מועמדת לזכייה באלופות, ועם פילוסופיית הכדורגל שלנו אנחנו יכולים להגיע מעבר לגבולות של היכולת שלנו. קשה מאוד לשחק נגד סטייל הכדורגל שלנו. אנחנו יכולים לשחק ככה כי יש לנו שחקנים מאוד מוכשרים טכנית. גם בהגנה אנחנו משחקים עם מסירות שונות. שיחקנו טוב במשחק הראשון כך שהיתה לנו סבלנות וביטחון לברוח מהלחץ של יובה".


"בהפסקה דיברנו שצריך ללחוץ את אמרה ג'אן כדי לתת לשחקני הכנף לברוח קצת. המרווחים נפתחו עבורנו יותר במחצית השנייה ויובה נאלצה להתגונן. מה שעדיין חסר לנו זה לנצל טוב יותר את המצבים שהיו לנו ולהרוג משחקים כבר בבית, מוקדם ככל האפשר". על המפגש הצפוי עם פפ גווארדיולה (אם לא תהיה הפתעה) אמר: "סטייל המשחק שלו דומה מאוד לפילוסופיה שלי. אם נשחק כמו נגד ריאל מדריד או יובנטוס אנחנו יכולים להרגיש נוח נגד כל יריבה".


סטפן דה ליכט הפך בגיל 19 ו-249 ימים להולנדי הכי צעיר שכבש בנוקאאוט בליגת האלופות. הוא היה זה שקבע 1:2 בנגיחה ענקית, והוא סיפר בסיום: "אנחנו עוד לא מעכלים את מה שקרה על כר הדשא. האם אנחנו יכולים ללכת עד הסוף? טוב, אנחנו בחצי הגמר עכשיו. הדחנו את שתי הקבוצות הכי חזקות שיש ונשארו לנו עוד שני שלבים לעבור. המשחקים הבאים יהיו קשים במיוחד, אבל גם אנחנו הוכחנו שיש בנו משהו מיוחד. אז מי יודע?"


WE
ARE
STILL
CREATING
HISTORY!

❌❌❌⁰⁰#ForTheFuture#UCL#juvajapic.twitter.com/lDxnk5XXG7

— AFC Ajax (@AFCAjax) 16 באפריל 2019


חברו של דה ליכט, פראנקי דה יונג: "היינו יכולים לכבוש יותר משער אחד אחרי המחצית, אבל ה-0:1 ליובה היה די מוצדק כי בהתחלה הם שלטו. חזרנו ל-1:1 עם קצת מזל. אחרי המחצית היינו הרבה יותר טובים מהם. עליתי לשחק עם בעיה בירך, אבל הצוות הרפואי עשה עבודה מצוינת. אנחנו יכולים לחגוג קצת עכשיו, אבל הליגה חשובה לנו לא פחות ואנחנו חושבים רק על המשחק הבא נגד כרונינגן כי אנחנו רוצים לזכות באליפות".


ההשוואה בין ריאל מדריד ליובנטוס: "היה לנו קשה יותר בברנבאו כי הגענו עם הפסד. לא יודע אם הניצחון על יובה הוא התוצאה הטובה ביותר בקריירה שלנו, אבל הכל הלך לנו טוב. מול מדריד הגענו עם הפסד 2:1 וזה לא היה פשוט. יובנטוס קבוצה חזקה, מאורגנת, אבל הראנו לה במחצית השנייה שאנחנו מסוגלים להכל. מה המאמן ביקש מאיתנו? לשחק כרגיל עם לחץ גבוה ולהחזיק בכדור והיינו צריכים לנצח בתוצאה גבוהה יותר. האם אנחנו יכולים לעלות לגמר האלופות? ננסה, בכל מקרה אנחנו לא פייבוריטים, אבל זה תמיד אפשרי".


כובש השיוויון דוני ואן דה ביק דיבר על החגיגה הענקית בחדר ההלבשה: "כולם בטירוף. אייאקס בחצי גמר האלופות. אם היינו אומרים את זה בתחילת המפעל כולם היו צוחקים מאיתנו. זו תוצאה פנטסטית עבור כל הולנד. אף אחד מאיתנו לא ישכח את הלילה הזה. אני חושב שהיינו טובים יותר גם במחצית הראשונה בשנייה הרבה יותר טובים. היינו צריכים לנצח 1:4 כמו בברנבאו. חשבתי כל המשחק שאם נעלה לחצי עדיף שלא אקבל צהוב שיפסול אותי".


SEMI-FINALS! #UCL#juvajapic.twitter.com/1eZH1DvmDy

— AFC Ajax (@AFCAjax) 16 באפריל 2019


מנכ"ל אייאקס אדווין ואן דר סאר אמר: "עבור דברים כאלה אתה עובד כל השנים". רק לפני עונה, אחרי הפסד 3:0 לאיינדהובן, נאלצו מארק אוברמרס ו-ואן דר סאר להרגיע את אוהדי אייאקס הנזעמים. אתמול הם זכו מהם למחיאות כפיים. "החלקים נפלו בצורה מושלמת כמו פאזל. לפעמים אתה עובד קשה על פרויקט והוא לא עובד. אם אתה בונה בלי הרבה בולשיט ועובד קשה אתה מקבל תמורה", סיכם שוער מנצ'סטר יונייטד לשעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי