10 קבוצות, שש מקומות: מחזור הסיום בליגת האלופות יוצא לדרך

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Alex Livesey/Getty Images

הישורת האחרונה של שלב הבתים תנחת עלינו כבר מחר עם לא מעט כרטיסים לשמינית הגמר שעדיין לא חולקו. צ'לסי, ולנסיה, אינטר, דורטמונד ואפילו ליברפול עדיין לא הבטיחו את מקומן: מי צריכה ניצחון ומי תנסה להרוס?

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האלופות מגיע לקיצו עם מחזור סיום מרתק. מחר (שלישי) ייחרצו גורלות בבתים ה'-ח' כשהכל עדיין פתוח. אפילו אלופת אירופה ליברפול יכולה למצוא את עצמה בחוץ, ולמרבה ההפתעה הקבוצה היחידה מלבד ברצלונה שהבטיחה את מקומה היא לייפציג. אז מה צריך לקרות ומי עוד יכולה להפתיע?

בית ה'
נאפולי – גנק (19:55)
רד בול זלצבורג – ליברפול (19:55)

ליברפול אמנם מוליכה את הבית, אבל נאפולי וזלצבורג עדיין יכולות לעקוף אותה – אם כי הסיכוי קלוש. כדי שיורגן קלופ ימצא את עצמו בחוץ, הוא צריך להפסיד לאוסטרים ושנאפולי לא תפסיד לגנק. החלק השני כנראה יקרה אבל הפתעה של זלצבורג, גם אם לא בגדר הבלתי אפשרי, היא לא סבירה. הקבוצה של ארלינג הולאנד הבטיחה לעצמה לפחות מקום שלישי עם 1:4 קליל על גנק, והיא חייבת לנצח את אלופת אירופה כדי לסיים במקום המוביל ל-16 הגדולות – או על חשבון ליברפול, או על חשבון נאפולי.

לאיטלקים מצפה המשימה הקלה ביותר: נקודה נגד הבלגים תיתן להם את הכרטיס בלי קשר לתוצאת המשחק המקביל. אבל זה עשוי להיות לא כל כך פשוט – נאפולי לא ניצחה כבר תשעה משחקים ברציפות בכל המסגרות, והתדרדרה מחוץ למקום המוביל לאירופה בסרייה A. גם על גנק עוברת תקופה לא קלה, אבל בשבת האחרונה היא חזרה לנצח אחרי שמונה משחקים בהם זה לא קרה, ולמרות שאין לה סיכוי אפילו לסיים במקום השלישי, היא תשמח לסיים את המשחק האחרון שלה באירופה העונה עם טעם מתוק בפה ועל הדרך גם להרוס ליריבה.

שחקני נאפולי. חודש וחצי ללא ניצחון (Francesco Pecoraro/Getty Images)
שחקני נאפולי. חודש וחצי ללא ניצחון (Francesco Pecoraro/Getty Images)

בית ו'
אינטר – ברצלונה (22:00)
דורטמונד – סלביה פראג (22:00)

מיד לאחר הגרלת שלב הבתים, כשהתברר שאחת מהשלושה לא תהיה בשמינית הגמר, אינטר ידעה שזה יהיה קשה. מוליכת הליגה האיטלקית עבדה קשה לאורך כל החלק הזה של העונה, מנצחת את דורטמונד בבית וכמעט מפתיעה את ברצלונה בקאמפ נואו, אבל התיקו נגד סלביה פראג במחזור האחרון היה בעוכריה וכעת היא מגיעה למחזור הסיום כשהיא במצב הגרוע מבין השלוש: על הנראזורי להשיג נגד ברצלונה תוצאה טובה יותר מזו שתשיג הנציגה הגרמנית בבית נגד פראג. לכן על החבורה של אנטוניו קונטה להילחם חזק נגד בארסה ולהחזיק אצבעות לצ'כים, או שאת המשך העונה שלה היא יעשו בליגה האירופית.

"זה תמיד מרגיש כמו גמר, בגלל ההיסטוריה, היוקרה והאיכות של שתי הקבוצות, אף אחת לא רוצה להיכשל ואני בטוח שנקבל מופע נהדר בסן סירו. ברצלונה חזקה אבל אני סומך על אנטוניו קונטה", אמר מאסימו מוראטי, נשיא אינטר לשעבר. אינטר לא הפסידה בסן סירו בתשעת המשחקים האחרונים שלה נגד קבוצות ספרדיות (שלושה ניצחונות ושש תוצאות תיקו). בעונת הטרבל היא גברה 1:3 על ברצלונה למרות שנקלעה לפיגור. ווסלי סניידר, מאייקון ודייגו מיליטו כבשו לטובתה. למזלה של אינטר, היא קיבלה היום בשורות טובות כשהתברר שליאו מסי יקבל מנוחה ולא יהיה בסגל ברצלונה למשחק נגדם.

הצהובים-שחורים נמצאים בכושר טוב לאחר שני ניצחונות ליגה רצופים, האחרון שבהם 0:5 מוחץ על דיסלדורף כאשר מרקו רויס וג'יידון סאנצ'ו כבשו צמדים. הקשר אקסל ויטסל ייעדר בשל פציעה כמו גם תומאס דלאייני ומרסל שמלצר.

מוראטי.
מוראטי. "זה תמיד מרגיש כמו גמר" (Claudio Villa/Getty Images)

בית ז'
בנפיקה – זניט (22:00)
ליון – לייפציג (22:00)

הבית שנחשב בעיני רבים למשעמם ביותר העונה התברר כמייצר דרמות לא קטן, כמו ה-2:2 בין לייפציג לבנפיקה לפני שבועיים או ה-1:1 בין זניט לליון במחזור הפתיחה – שבישר את המאבק בין השתיים על המקום השני מתחת הקבוצה הגרמנית. זניט אמנם נמצאת במצב טוב יותר, אך לא בטוח שבמשחק חוץ נגד בנפיקה היא תוציא תוצאה טובה יותר מאשר ליון במשחק בית נגד לייפציג. הצרפתים כבר ניצחו במפגש הראשון בין הקבוצות, וה-0:4 על נים בליגה ביום שישי מוכיח את הכושר הטוב שהם נמצאים בו. אלא שלייפציג נמצאת בראש הבית בזכות ולא בחסד: שבעה ניצחונות ותיקו בשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות הובילו אותה למקום השני בבונדסליגה, נקודה מתחת מנשנגלדבאך.

הקרב בין זניט לבנפיקה יהיה מותח לא רק בגלל הכושר הטוב בו נמצאות שתי הקבוצות לאחרונה – הרוסים עם חמישה ניצחונות ברציפות והפורטוגלים עם שישה משחקים ללא הפסד – אלא בעיקר בגלל שגם לבנפיקה יש עוד על מה לשחק: ניצחון בשני שערים יטה לטובתה את המאזן בין הקבוצות וישלח אותה לליגה האירופית מהמקום השלישי, מותיר את הקבוצה הרוסית מחוץ לאירופה. לשמינית הגמר, לצערו של ברונו לאז'י, בנפיקה כבר לא יכולה להעפיל.

בית ח'

אייאקס – ולנסיה (22:00)
צ'לסי – ליל (22:00)

אייאקס נכנעה לראשונה העונה במחזור האחרון בליגה, אבל תיקו יספיק לדאבליסטית ההולנדית להעפיל לשלב שמינית הגמר. ועדיין, המגן ניקולה טגליאפיקו הבהיר: "אייאקס תמיד רוצה לנצח. ולנסיה קבוצה חזקה, בעיקר במרכז השדה, ונצטרך להיות אייאקס – להחזיק בכדור עוד ועוד, לרוץ ולבצע חילופי מקומות בהתקפה". דווקא בספרד ניצחו ההולנדים 0:3 בקלילות, אך הארגנטינאי הזהיר שמדובר במשחק אחר לחלוטין.

טגליאפיקו.
טגליאפיקו. "נצטרך לבצע חילופי מקומות בהתקפה" (KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images)

ולנסיה ביצעה קאמבק גדול בספרד כשמחקה פיגור 2:0 בדרך לניצחון 2:3 על לבאנטה. העטלפים יצטרכו להסתדר ללא השוער הראשון יאספר סילסן, שלא התאמן. במקרה של שיוויון נקודות עם צ'לסי, הספרדים יעפילו לשלב הבא בשל היתרון במפגשים הפנימיים. הבלוז יצטרכו להתאושש מההפסד לאברטון ולנצח בבית את הקבוצה הצרפתית החלשה, ולקוות שאייאקס תעשה עבורם את העבודה נגד ולנסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי