אופטימיות בבארסה: "מסי ביכולת הכי טובה שלו לפני השבוע המכריע"

ליאו מסי
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

בספרד שיבחו את הכוכב לפני נאפולי בליגת האלופות בשלישי והקלאסיקו בראשון. דאגה מהמסע לאיטליה בעקבות הקורונה, פיקה: "תוצאה טובה תעלה לנו את הביטחון נגד ריאל מדריד". גאטוסו: "אסור לפחד"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

שבוע קריטי מצפה לברצלונה, כאשר שני אתגרים גדולים ניצבים בפניה – נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות מחר (שלישי) ב-22:00 ולאחר מכן משחק העונה בליגה הספרדית, הסופר קלאסיקו מול ריאל מדריד ביום ראשון.

בתקשורת הקטלונית ניתחו את מצב העניינים הנוכחי, אחרי שבמחזור האחרון הבלאוגרנה רשמו 0:5 ענק עם רביעייה של ליאו מסי ועלו למקום הראשון בעקבות ההפסד 1:0 של הבלאנקוס ללבאנטה. "אופטימיות בבארסה אחרי החזרה לפסגה ובזכות מסי, שהציג את היכולת הכי טובה שלו לפני השבוע המכריע, בעוד קיימת פסימיות בריאל מדריד אחרי שני משחקים ללא ניצחון וגם אחרי הפציעה של אדן הזאר, שיחמיץ את רוב המשחקים שנותרו העונה".

לברצלונה יש בעייה אחת ברורה לקראת המשחק – צמד המגנים. אלה שיחמיצו  את ההתמודדות מול נאפולי של ג'נארו גאטוסו מחר הם סרג'י רוברטו וג'ורדי אלבה הפצועים. אגב, בספרד צוין כי קיימת דאגה בברצלונה מהמסע לאיטליה בעקבות בהלת נגיף הקורונה. כזכור, לא מעט משחקים בליגה האיטלקית בוטלו בעקבות העניין.


סרג'י רוברטו. לא ישחק בשמינית הגמר (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

הקבוצה של קיקה סטיין תצטרך את השוער מארק אנדרה טר שטגן בשיאו בשני המשחקים הקרובים. הגרמני העניק ראיון ל"מונדו דפורטיבו" הספרדי לקראת צמד המשחקים וסיפר: "אנחנו מוכנים, אני משוכנע מאוד בדרך שאנחנו עושים. המשחקים הקרובים יהיו מורכבים ובוודאות יגרמו לנו לסבול, מכיוון שזה הכדורגל, אבל אנחנו רוצים להציג את היכולת הכי טובה שלנו ולנצח את שני המשחקים. אני ושאר השחקנים מסתגלים לשיטת המשחק של קיקה סטיין".

האם הקבוצה מוכנה מנטלית אחרי האכזבות שנחלה מול רומא (3:0) וליברפול (4:0) בעונות האחרונות בצ'מפיונס: "כן. בכל שנה ליגת אלופות נמצאת במרכז מבחינתנו וכולנו רוצים להגיע רחוק ולרשום הישג שקשה מאוד להגיע אליו. יהיה לא פשוט מול נאפולי, אבל ניתן את כל מה שיש לנו כדי להשיג תוצאה טובה ולסיים את העבודה בגומלין בקאמפ נואו".

על כך שבארסה מתכוונת להציע לו חוזה חדש: "נותרו לי שנתיים בחוזה הנוכחי שלי. לי ולמשפחה שלי טוב כאן ואנחנו מרגישים בבית. הכוונה היא להמשיך. כרגע יש שיחות, אבל אני לא ממהר, כי מאוד ממוקד בעבודה שלי כרגע. יש לנו בשבועות הקרובים הרבה משחקים מסובכים ואנחנו רוצים לנצח. אני משאיר את כל ההתעסקות לגבי החוזה לסוכן שלי, הוא מטפל בזה ומודיע לי על הכל".


טר שטגן (David Ramos / Staff)

במסיבת העיתונאים לפני המשחק אמר הבלם ג'רארד פיקה: "נאפולי השתפרה במשחקים האחרונים. נגד הקבוצות הגדולות היא שיחקה טוב והשיגה תוצאות טובות, למשל היא ניצחה את יובנטוס וליברפול ויש להם שחקנים ממש טובים אינסינייה, מרטנס ומיליק. צריך להיות ערניים".

על המשחק נגד ריאל מדריד: "תוצאה טובה מול נאפולי תעזור לנו להתמודד בקלאסיקו בצורה רגועה יותר. זה שבוע חשוב ואנחנו רוצים להמשיך את הריצה הטובה שלנו, זה נותן לנו ביטחון".


"נאפולי משחקת טוב מול הקבוצות הגדולות". גרארד פיקה

ומנגד, המארחת נאפולי היא כבר לא אותה קבוצה חיוורת של תחילת העונה. עם ארבעה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה האחרונים (טיפסה למקום השישי), כולל על האלופה יובנטוס, ומקדמה יפה בחצי גמר הגביע לאחר 0:1 על מילאן בסן סירו לפני כשבועיים, הקבוצה של ג'נארו גאטוסו לא רוצה לשמש כתפאורה. בטח לא במשחק בית. בשלב הבתים היא גברה 0:2 על אלופת אירופה ליברפול וניצחה גם את גנק 0:4 במחזור הסיום. הקבוצה תצטרך להסתדר ללא קאלידו קוליבאלי, שחקן ההגנה הבכיר שלה, שייעדר בשל פציעה.

 
גאטוסו אמר לקראת המשחק: "אנחנו משחקים נגד קבוצה נהדרת, אבל גם אנחנו כאלה. אני מודה לקרלו אנצ'לוטי קודמי בתפקיד. אני רוצה לראות נאפולי שלא מפחדת. אני רוצה לראות קבוצה שיודעת לסבול. ברור לנו שהם יבואו לתקוף, אבל אסור לנו לדאוג ממה שהיה. אני רוצה שנשחק בשמחה ונהיה קבוצה תוססת. בארסה מחזירה את הכדור אחרי שש שניות עם המאמן החדש קיקה סטיין. עם ארנסטו ואלוורדה זה לקח להם יותר זמן. אני תמיד מאמין בקבוצה שלי".
 
 
על הקפטן שלו לורנצו איניסנייה: "יש לו מנוע מטורף והוא רץ 12 קילומטר בכל משחק. הוא מפצה על כך באינטיליגנצייה ובטקטיקה. יש לו קסם ברגליים אך עליו להשתפר כקפטן, לתת את הנשמה בכל משחק, לא לדבר ללא הפסקה אלא לעבוד יותר. הוא הפתיע אותי, הוא לומד מהר מאוד".


ג'נארו גאטוסו ולורנצו אינסינייה. נאפולי בטוחה בעצמה (Francesco Pecoraro/Getty Images)
 

 
על מסי: " אני חושב שזה חסר תועלת לסמן אותו כשחקן המפתח. הוא הגדול ביותר. הוא דוגמא לילדים, הוא עושה דברים שרואים רק בפלייסטיישן. הוא הכי טוב שהיה. אי אפשר לעצור את מסי אבל צריך לנסות. ננסה לעשות את זה ביחד כקבוצה".
 
 
אינסינייה עצמו אמר: "אנחנו חיים רגע יפה ביחד, בשלווה, הקבוצה והמאמן. הם קבוצה נהדרת ועלינו להיערך בצורה טובה מאוד. זה אתגר שונה בהשוואה לליגה האיטלקית. איבדנו נקודות נגד קבוצות קטנות אבל ניצחנו את ליברפול. נגד גנק היינו משוכנעים שננצח אך זה לא קרה. עלינו לשחק מעולה בשני צידי המגרש ולהיות מרוכזים. אסור לנו לספוג. מסי הוא הטוב בעולם, אני לא רוצה להשוות אותו למראדונה, מבחינתי מראדונה קדוש. ליאו הכי טוב כרגע. אני מרגיש שיש לי עבודה חשובה. אני יודע כמה המשחקים האלה חשובים. לא אכפת לי ננצח, גם אם השוער יבקיע מחר זה יהיה מרגש. קודם אחשוב איך אני עוזר להגנה ואחר כך אם אוכל להבקיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי