הכוכב המאכזב של פ.ס.ז' זוכה לפרגון: "הייתי משלם לראות אותו"

play
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | Christian Liewig - Corbis / Contributor
הפופולריות של ליגת האלופות באמת בסכנה אחרי תום עידן מסי ורונאלדו? 06:22

לואיס אנריקה מתלהב דווקא מדמבלה שמרבה להחמיץ ("שחקן קסום"), ומחמיא לאמבפה בלי קשר למספרים האדירים: "הכי הופתעתי מהאישיות"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

למרות שבליגה היא עומדת על פתיחת העונה הכי גרועה בעידן הקטארי, בליגת האלופות פריז סן ז'רמן פתחה ברגל ימין כשניצחה 0:2 את בורוסיה דורטמונד אמש (שלישי) בפארק דה פראנס. פנדל מוצלח של קיליאן אמבפה ושער של אשרף חכימי סידרו לאלופת צרפת שלוש נקודות שהעניקו לה יתרון בפסגת "בית המוות" כבר אחרי מחזור אחד.

אמבפה מעורב בשער בכל 16 המשחקים האחרונים שלו בקבוצה או בנבחרת, רצף שנמשך מאז ה-15 באפריל וכולל 20 כיבושים לצד שלושה בישולים, כאשר אמש הוא השווה את שיאו של אדינסון קבאני כשכבש בליגת האלופות עונה שביעית ברציפות עבור פריז סן ז'רמן. בנוסף, החלוץ בן ה-24 הגיע ל-35 שערים במפעל במדי הקבוצה מעיר האורות, והשתווה לתיירי הנרי שהבקיע כמות כזו בארסנל, כשרק קארים בנזמה (78 בריאל מדריד) כבש יותר לזכות קבוצה ספציפית בליגת האלופות.

כידוע, אמבפה הוא אחד מהמועמדים הסופיים לפרס כדור הזהב שיוענק ב-30 באוקטובר. "לדעתי, אין ספק שקיליאן הוא השחקן הטוב ביותר בעולם היום", אמר לואיס אנריקה, שאימן כזכור גם את המועמד המוביל לזכייה בתואר האישי – ליאו מסי. "מה שהפתיע אותי יותר מכל זו האישיות שלו, תענוג להיות איתו בחדר ההלבשה. הוא תמיד מחייך וזה מאוד חשוב לפריז סן ז'רמן שיש לה מנהיג כזה. הוא שחקן בעל מנטליות חיובית".

קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן
ממשיך לחזק את הטיעון לכדור הזהב. קיליאן אמבפה | אימג'בנק GettyImages, Johannes Simon

המאמן הספרדי ביקש גם סבלנות עבור הרכש הנוצץ לחוליית ההתקפה, רנדל קולו מואני שערך אמש הופעת בכורה בהרכב אחרי שעלה כמחליף נגד ניס ובישל לאמבפה. אבל השחקן שזכה למחמאה הכי גדולה מלואיס אנריקה מבין השלישייה הקדמית היה בכלל עוסמאן דמבלה.

הקיצוני שהגיע מברצלונה עדיין לא כבש ולא בישל בחמש הופעותיו בפריז סן ז'רמן, כשבדרך הוא אף רשם מספר החמצות גדולות מול ניס ודורטמונד, אם כי אמש הוא סחט את הפנדל שאותו תרגם אמבפה לשער היתרון. "אם הייתי אוהד של קבוצה כלשהי, הייתי משלם על כרטיס כדי לראות אותו", שיבח לואיס אנריקה את דמבלה. "יש לו כישורים שונים, הוא יכול להחמיץ שלוש פעמים אבל הוא שחקן קסום. זה תהליך נורמלי בדרך לשער הבכורה שלו".

ביום ראשון הקרוב יחכה לפריז סן ז'רמן משחק חשוב נוסף: "לה קלאסיק" מול מארסיי במסגרת הליגה הצרפתית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי