גלוך הישראלי הכי צעיר שכבש בליגת האלופות: "מרגיש בחלום"

play
איזה אושר. גלוך | אימג'בנק GettyImages, Gualter Fatia
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.9 04:48

קשר רד בול זלצבורג שבר את שיאו של מנור סולומון והפך לישראלי ה-15 שמוצא את הרשת בשלב הבתים, והגיב: "הופעה מדהימה"

(גודל טקסט)

אוסקר גלוך חווה אמש (רביעי) סיפתח חלומי לקריירת ליגת האלופות שלו, כשהבקיע כבר בהופעת הבכורה שער ראשון עבור רד בול זלצבורג שעלתה ליתרון 0:2 בליסבון על בנפיקה.

גלוך בן ה-19 (ו-172 ימים) הפך לישראלי הכי צעיר שהבקיע בליגת האלופות וסך הכול השחקן ה-15 שעושה את זה בשלב הבתים. הוא שבר את שיאו של מנור סולומון, שעשה את זה בגיל 20 ו-69 ימים.

"אני מרגיש בתוך חלום, אין לי מילים, הייתה הופעה מדהימה של הקבוצה", כתב גלוך באינסטגרם בשעות הלילה.

הישראלי הראשון שהבקיע בבתי ליגת האלופות היה חיים רביבו, שמצא את החיבורים של באייר לברקוזן בדצמבר 2001 כשחקן פנרבחצ'ה הטורקית. הבאים בתור היו רפי כהן, וואליד באדיר ויניב קטן (שלושה שערים) בקמפיין ההיסטורי של מכבי חיפה ב-2002/03 ואחרי שנתיים התעלה ברוך דגו על יניב קטן עם ארבעה שערים בקמפיין הראשון של מכבי תל אביב, כולל צמד בניצחון 1:2 על אייאקס.

יוסי בניון הוא השיאן עם שבעה שערים במפעל במדי ליברפול וארסנל, כולל שלושער ב-0:8 של המייטי רדס על בשיקטאש ושער הניצחון הבלתי נשכח בברנבאו מול ריאל מדריד בשמינית הגמר. את המקום השני יחד עם דגו חולקים ערן זהבי (היחיד שהבקיע עבור שתי קבוצות ישראליות שונות – הפועל ומכבי תל אביב) וסולומון עם ארבעה שערים כל אחד. ביברס נאתכו הבקיע בליגת האלופות פעמיים מהנקודה הלבנה, גם לעומר אצילי יש שניים (הצמד לרשת יובנטוס בעונה שעברה) ואילו דין דוד, בן שהר ובירם כיאל עשו את זה פעם אחת כל אחד.

אוסקר גלוך, שחקן זלצבורג
אוסקר גלוך, שחקן זלצבורג | רויטרס

עוד בנושא:

"לאוסקר גלוך יש את הכלים להפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם" אוסקר גלוך ברשימת הכישרונות הצעירים הגדולים ביותר בליגת האלופות דיווח באנגליה: "יונייטד, ארסנל וליברפול במאבק על גלוך"

רק בסוף השבוע הוזכר גלוך בתקשורת הבריטית כמי שנמצא על הכוונת של מועדונים גדולים בפרמיירליג כמו מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וליברפול. השער הזה אמנם היה פשוט, אבל אם ימשיך ביכולת הטובה הזו בבמה הכי גדולה שיש לאירופה להציע, לא רחוק היום שיתקדם לליגה בכירה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי