בשישי: הגרלת רבע וחצי גמר ליגת האלופות

ליברפול אלופת אירופה
ליברפול אלופת אירופה | Gettyimages

רגע לפני שלבי ההכרעה, כל מה שצריך לדעת לקראת חזרת המפעל הכי יוקרתי באירופה. גם הגרלת האירופית תיערך, סולומון יעלה לרבע?

(גודל טקסט)

אחרי שליגת העל שלנו הסתיימה וגם שאר הליגות הבכירות בשלבי הכרעה, אירופה מתמרקת לקראת חזרת ליגת האלופות בעוד כחודש. מחר (שישי) תערך הגרלת רבע הגמר של המפעל, וגם של הליגה האירופית (14:00, שידור ישיר בספורט 2).

היציאה לפגרת הקורונה הגיע באמצע שלב שמינית הגמר, כך שרק ארבעה משחקים הספיקו להתמודד גם בגומלין ועל כן יש לנו כבר ארבע עולות לרבע – אטאלנטה (שגברה על ולנסיה), אתלטיקו מדריד (שגברה על ליברפול), לייפציג (שגברה על טוטנהאם) ופריז סן ז'רמן (שגברה על דורטמונד).

ארבע עולות נוספות יגיעו אחרי שיתקיימו משחקי הגומלין ב-7 וב-8 באוגוסט, שייערכו במגרשים הביתיים של הקבוצות המידה שההגעה אליהם תתאפשר. ברצלונה תפגוש את נאפולי בקאמפ נואו (1:1 במשחק הראשון), מנצ'סטר סיטי תארח את ריאל מדריד (1:2 לתכולים במשחק הראשון), יובנטוס תתמודד מול ליון באצטדיון אליאנץ (0:1 לצרפתים במשחק הראשון) ובאיירן מינכן תנסה להשלים את העבודה מול צ'לסי (0:3 לגרמנים במשחק הראשון בחוץ).

סרחיו ראמוס, קווין דה בריינה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

מחר תתקיים ההגרלה גם של רבעי הגמר וגם של חצאי הגמר העתידיים. אין שום מניעות כאלה ואחרות, וגם קבוצות מאותה מדינה יוכלו לפגוש אחת את השנייה. כידוע, העונה החל מרבע הגמר כל התמודדות תוכרע במשחק נוקאאוט אחד ללא משחק גומלין.

טורניר סיום המפעל המזורז ייערך בליסבון שבפורטוגל, כאשר כל המשחקים ייערכו באצטדיונים של ספורטינג ליסבון ושל בנפיקה (האצטדיון שלה אף יארח את הגמר).

משחקי רבע הגמר ייערכו בין ה-12 ל-15 באוגוסט, חצאי הגמר ב-18 וב-19 והגמר הגדול יתקיים ב-23 באוגוסט. אתם מוזמנים לפתוח יומנים.

כריסטיאנו רונאלדו מול ליון | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

כמו כן, גם משחקי רבע גמר הליגה האירופית יוגרלו. במפעל האירופי השני בחשיבותו, כל משחקי שמינית הגמר לא הספיקו לערוך גומלין, כך שעדיין אף אחת לא העפילה רשמית לשמונה האחרונות. המשחקים בין אינטר נגד חטאפה וסביליה נגד רומא כלל לא הספיקו להתקיים – והם יוכרעו במשחק נוקאאוט בודד ולא עם משחק גומלין כמו כל שאר המשחקים.

במשחק הראשון שהספיקו הקבוצות לערוך במסגרת השמינית, מנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:5 את לאסק לינץ, וולבס ואולימפיאקוס נפרדו ב-1:1, שחטאר דונייצק של מנור סולומון גברה 1:2 על וולפסבורג, באזל הביסה 0:3 את פרנקפורט וקופנהאגן נכנעה 1:0 לבשאקשהיר.

הטורניר, כאמור, ייערך בגרמניה ויתארח באצטדיונים של שאלקה, דואיסבורג, דיסלדורף וקלן (בו גם ישוחק הגמר).

משחקי השמינית יושלמו ב-5 וב-6 באוגוסט, כאשר רבעי הגמר ישוחקו ב-10 וב-11 לחודש. חצאי הגמר העתידיים יתקיימו ב-16 ב-17 והגמר ייערך ב-21 באוגוסט.

מנצ'סטר יונייטד נגד לאסק לינץ | JOE KLAMAR/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי