המרדף של מסי ורונאלדו והדרמות. לקראת הגומלין: מספרי 1/8 הגמר

ליאו מסי חוגג חמישייה | David Ramos/Getty Images

קפטן ברצלונה הוא השחקן שכבש הכי הרבה בשלב 16 האחרונות ומחזיק בשיא ייחודי נוסף. הפורטוגלי רשם הכי הרבה משחקים. מי הקבוצה ההתקפית הטובה ביותר, המפסידה הגדולה והנתון המוזר של ריאל מדריד. ספורט1 עושה סדר

(גודל טקסט)

אחרי פגרה ארוכה בת כמעט חמישה חודשים, ליגת האלופות חוזרת עם ארבעה משחקי הגומלין של שלב שמינית הגמר. כריסטיאנו רונאלדו ינסה להוביל את יובנטוס למחוק את ההפסד 1:0 מהמשחק בצרפת, ליאו מסי גם כן רוצה להבטיח את מקומו בשלב הבא, וריאל מדריד, שיאנית ההופעות במעמד (וגם זו שזכתה בגביע הכי הרבה פעמים) תנסה לבצע מהפך ענק נגד מנצ'סטר סיטי. הנה כל הנתונים של שלב שמינית הגמר.

שיטת שמינית הגמר החלה בעונת 2003/04, בה בוטל שלב הבתים השני. ריאל מדריד הייתה בכל העונות עד עתה – 17 הופעות, כשברצלונה, שלא השתתפה במפעל – נעדרה רק באותה העונה. גם לבאיירן מינכן 16 הופעות. ארסנל, ששוב תסתפק בליגה האירופית, מדורגת אחריהן עם 14 הופעות, בצוותא עם צ'לסי. למנצ'סטר יונייטד 11 הופעות בלבד, כמו יובנטוס, ליון ופורטו.

ברצלונה המשיכה הלאה ב-13 מ-16 ההופעות שלה, לא הודחה בשלב הזה מאז נכנעה 2:1 לליברפול בקאמפ נואו ב-2006/07. ריאל מציגה אחוזי הצלחה לא מרשימים – רק תשע העפלות לרבע הגמר, בעיקר בגלל הרצף השחור שלה בין 2004 עד 2010 כשהודחה שש פעמים ברציפות בשלב שמינית הגמר. זה קרה לה גם בעונה שעברה נגד אייאקס כמובן ועלול לקרות לה גם העונה. ארסנל מחזיקה ברקורד השלילי כשהודחה לא פחות מתשע פעמים. ברצלונה ניצחה לא פחות מ-20 משחקים בשלב הזה, כשריאל ובאיירן אחריה עם.

שחקני ריאל מדריד. רקורד מוזר בשמינית הגמר | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

ההתקפה הטובה ביותר בשלב רבע הגמר היא של באיירן מינכן עם 77 שערים. ברצלונה שנייה עם 70 שערי זכות. ריאל מדריד שלישית עם 55. מנצ'סטר יונייטד וליברפול כבשו שתיהן 26 שערים. הבווארים כבשו לא פחות משלוש שביעיות בשמינית הגמר, האחרונה שבהן נגד שחטאר דונייצק ב-2014/15. הם מחזיקים גם בניצחון הכפול הגבוה בשלב שמינית הגמר – 1:12 במצטבר נגד ספורטינג ליסבון. התותחנים ספגו 42 שערים – הכי הרבה בשלב הזה, אחד יותר מהבלאנקוס.

דיברנו על הקבוצות, עכשיו נעבור לשחקנים. כריסטיאנו רונאלדו רשם 31 משחקים במעמד, שניים יותר מליאו מסי. אחריהם מדורגים איקר קסיאס (27 משחקים) ואנדרס אינייסטה (25). סרחיו ראמוס שמושעה מהגומלין נגד מנצ'סטר סיטי, יישאר חמישי עם 24 הופעות. מי שמחזיק במלכות השערים הוא ליאו מסי עם 26, כשרונאלדו עם שלושה שערים פחות. השניים מוליכים בפער ניכר על הבאים בתור מבאיירן מינכן – תומאס מולר (12) ורוברט לבנדובסקי (עשרה). את הטופ5 סוגר קארים בנזמה עם תשעה שערים.

מסי כבש את המקום הראשון לא מעט בזכות החמישייה המדהימה שלו נגד באייר לברקוזן ב-2012. הוא השחקן היחיד שמעמד שהבקיע חמישה שערים במשחק אחד. מריו גומז ויוסיפ איליצ'יץ', שעשה זאת השנה נגד ולנסיה – התכבדו ברביעייה. שבעה שחקנים כבשו שלושער, כולל רונאלדו עצמו, אשתקד במדי יובנטוס נגד אתלטיקו מדריד. השם המוזר ברשימה הוא של ניקולאס בנדטנר מארסנל שעשה זאת נגד פורטו לפני יותר מעשור.

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי ושחקני באיירן מינכן. הקבוצה ההתקפית מכולן | Catherine Ivill/Getty Images

לחובבי הדרמות נספר שהקאמבק הגדול מכולם היה שייך לברצלונה כמובן כשלפני שלוש שנים מחקה תבוסה 4:0 בפריז ל-1:6 ענק. שבע פעמים שלב שמינית הגמר הוכרע במהלך ההארכה, זה קרה גם העונה כשאתלטיקו מדריד ניצחה 2:3 את ליברפול באנפילד. שש פעמים זה היה אף מותח יותר והדו-קרב הוכרע בפנדלים, אם כי זה לא קרה במפעל מאז עונת 2015/16.

ספרד היא המדינה ששלחה הכי הרבה נציגות – לא פחות מעשר: ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ולנסיה, דפורטיבו לה קורוניה, סלטה ויגו, סביליה, ויאריאל, ריאל סוסיאדד, אתלטיק בילבאו גרמניה שנייה עם שמונה נציגות, אנגליה ואיטליה בשיוויון עם שבע כל אחת, ומהליגה הצרפתית הגיעו שש נציגות.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים ניצחון דרמטי בפנדלים | Denis Doyle – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי