ההפתעה של סטיין? המאמן שוקל מערך של שלושה בלמים בליגת האלופות

שער עיתון "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

ברצלונה עשויה לשחק 3:5:2 מול נאפולי כשסמדו מוסט למרכז ההגנה. הקטלונים יחפשו את הניצחון הביתי המאה בצ'מפיונס - המספרים בפנים. וגם: שלוש שנים לאחר "הבגידה" של ניימאר. בתקשורת עדיין כועסים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בדיוק לפני שלוש שנים מכרה ברצלונה את ניימאר לפריז סן ז'רמן בעל כורחה בתמורה ל-222 מיליון יורו. אמנם הספרדים קיבלו הכנסת חסרת תקדים אך עד היום במועדון לא שוכחים זאת. הפצע עדיין כואב, וגם בתקשורת תוקפים. "שלוש שנים לבגידה הגדולה", נכתב בכותרת ב"ספורט". "ארבע שנים קודם לכן הוא חתם בקבוצה כדי שבבוא העת יקח את השרביט מליאו מסי ויוביל את ספינת הדגל, אך המיליונים שהנשיא נשיא הצרפתים, גרם לו לוותר על השאיפות. הרבה כסף נשאר בקופה אך גם תחושה קשה של חוסר נאמנות". עוד נטען כי הדבר החמור ביותר הוא ששני הצדדים לא מילאו את השאיפות – ניימאר לא הוביל את פ.ס.ז' לזכייה בליגת האלופות כשסבל מלא מעט פציעות, ובארסה לא הצליחה להתאושש מעזיבתו.

בברצלונה הוא שיחק 123 משחקי ליגה בארבע שנים, כבש 68 שערי ליגה ובישל 38 פעמים, כלומר היה מעורב בשער בכל 94 דקות. בצרפת לעומת זאת השלים 52 משחקי ליגה בלבד. מנגד, הוא כבש או בישל כל 62 דקות. "ניימאר הבין שטעה והיה רוצה לחזור אבל התיקון לעתים קשה ממה שנראה", נכתב. רק אתמול הכריז נשיא הבלאוגרנה, ג'וזף ברתומיאו, כי חזרתו בלתי אפשרית.

כאמור, אין ספק שבברצלונה מתגעגעים לימי ניימאר, אך יש לקבוצה עוד מטרה העונה: זכייה בגביע עם האזניים הגדולות, לראשונה מאז עונת 2014/15 (עונת הטרבל). המאמן קיקה סטיין חושב ללא הפסקה כיצד לשפר את הקבוצה שלו. אם לפני ימים ספורים חשב להציב את ליאו מסי קרוב לשער, כעת יש פטנט חדש: מערך של שלושה בלמים – שיטת 3:5:2.

ליאו מסי
ליאו מסי. מה דעתך על שלושה בלמים? | David Ramos/Getty Images

במערך הזה, נלסון סמדו ישחק לצד ג'רארד פיקה וקלמנט לנגלה, כאשר סרג'י רוברטו וג'ורדי אלבה יתרוצצו בכנפיים ויקבלו חופש התקפי כשהאמצע יישאר חזק גם ללא סרחיו בוסקטס שמושעה מהמשחק. איבן ראקיטיץ', פרנקי דה יונג וריקי פוץ' יהיו בקישור.

לברצלונה תהיה מוטיבצייה מיוחדת לקראת המשחק. היא מחפשת את הניצחון המאה שלה בליגת האלופות. ב-133 משחקי הבית עד עתה בקאמפ נואו היא כבשה 340 שערים, 67 מהם של ליאו מסי. מאזן הבית שלה פשוט נפלא – 99 ניצחונות, 24 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים בלבד. ניימאר ולואיס סוארס מדורגים במקום השני עם 16 שערים. המאמן שניצח הכי הרבה משחקים בליגת האלופות היה פפ גווארדיולה עם 18 מתוך 25 ניצחונות. לואי ואן חאל ולואיס אנריקה רשמו 15 ניצחונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי