חשוב מרונאלדו: דיבאלה חייב לסחוב את יובנטוס לזכייה באלופות

פאולו דיבאלה. עונה טובה | Soccrates Images / Contributor

בקיץ התעללו בו, גם הקורונה לא הרפתה, אבל החלוץ, בדרך לחוזה לכל החיים – נחוש לעמוד בהבטחה ולהיות היורש של דל פיירו. לפני ליון ב-22:00, על הרנסנס של הארגנטינאי שהחלים וייכלל בסגל

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

התמונה הכי מרתקת ממחזור הסיום בטורינו לא הייתה בכר הדשא אלא ביציע, שם כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה שוחחו במהלך ההפסד 3:1 לרומא. רונאלדו כבר מדמיין איך דיבאלה יבשל לו את השער שייקח את יובה לרבע הגמר? בזמן שבתקשורת ימשיכו להרעיף שבחים על הפורטוגלי, שאכן הציג מספרים טובים מאשתקד והוא המומחה למשחקים הגדולים כפי שהוכיח גם בשנה שעברה נגד אתלטיקו מדריד – אוהדי הגברת הזקנה יודעים: השחקן החשוב בקבוצה הוא היהלום הארגנטינאי. תסריט שבתחילת העונה היה נשמע כמנותק מהמציאות.

כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה | Nicolò Campo / Contributor

זה לא קרה כל כך מזמן. ביובה עשו הכל כדי להראות לו את הדרך החוצה, למנצ'סטר יונייטד, "או אולי לפריז סן ז'רמן וגם טוטנהאם", כפי שאמר הארגנטינאי בעצמו, שהודה שעברו עליו חודשים קשים והוא רק חיכה שהסערה תחלוף. מי שנחשב ליורש של אלסנדרו דל פיירו הגדול כבר החל לארוז. דווקא אחרי העונה הגדולה בקריירה שלו, הגיעה נפילה ענקית עם עשרה שערים בלבד. חברות עם רונאלדו הייתה גם הייתה וכך גם חגיגות שערים משותפות אך הכימיה על המגרש קצת פחות, ונראה שזו התפתחה רק לאחר פגרת הקורונה. האוהדים מרגישים שהקבוצה של מאוריציו סארי לא עמדה בהבטחה – הסגנון האטרקטיבי נשאר כחזון בלבד, ההגנה חדירה מבעבר וסופגת בכמויות (43 שערי חובה!), הקישור עייף, ונראה שהקבוצה של מאסימיליאנו אלגרי הייתה נותנת נוק-אאוט לגברת הזקנה מודל 2019/20. אבל דבר אחד בהחלט קרה השנה – הרנסנס של דיבאלה.

"הוא התבגר משמעותית בחודשים שעברו, מספיק לראות איך התמודד עם מה שעבר עליו. מעבר לכך הוא הפך להיות שחקן שלם", החמיא דל פיירו עצמו, שבעבר דרש מדיבאלה לקחת מנהיגות – "אסור לו לאבד את הביטחון. שחקן עם כישרון כזה לא יכול ללכת לאיבוד". שחקן אחר היה נשבר, אבל דיבאלה לא ויתר, גם כשפתיחת העונה לא בישרה טובות. הוא רשם 14 דקות בלבד בשלושת המחזורים הראשונים ושער הבכורה הגיע רק באוקטובר, על במה גדולה כמובן – נגד אינטר בסן סירו.

הראש מורם, החזה נפוח, ותמונות מהעונה שעברה לא יחזרו, כשנכנס רק ל-23 הדקות האחרונות בגומלין בספרד. לאחר ההדחה נגד אייאקס כתב: "הקפטנים סובלים עוד יותר מההפסדים. הם עוברים אותם לאט-לאט, בשתיקה. הכאב יחלוף, אבל היופי בספורט הוא שתמיד יש עוד גביע ועוד גביע ועוד עונה".

פאולו דיבאלה, מאוריציו סארי | Nicolò Campo / Contributor

ואם כבר נושא הקפטן. דיבאלה ענד את הסרט כשג'ורג'יו קייליני לא היה זמין, אך עם היוקרה באה גם התחרות. אלגרי לא הקל עליו את החיים. "הסאגה מאחורינו, הוא התנצל וזה נגמר כפי שמצופה מילד פיקח שהבין שהמועדון נתן לו אחריות חשובה – חולצה מספר 10 וסרט הקפטן", אמר בחודש פברואר אשתקד לאחר שהחלוץ עזב בזעם את הספסל כשהוחלף.

שחקני התקפה חייבים להציג מספרים. דיבאלה כבש העונה 17 שערים ובישל עוד 14. הוא מעורב בשער בכל 93 וחצי דקות. הוא גם מבקיע בעצמו ומבשל, כשזז לאחור לא מעט, מענג את הקהל. נראה שכל שער יפה יותר מקודמו, בין אם בבעיטה מסובבת קלאסית נגד אודינזה בגביע או בהטעייה זריזה ברחבה ואז דחיקה עם השפיץ, כפי שעשה נגד אינטר. דיבאלה ניצח גם את הקורונה שגרמה לו לחולשה גדולה והשביתה אותו ליותר מחודש וחצי. במשחק נגד לאציו, שלא הכריע מתמטית את האליפות אך סגר סופית את סיפור הסקודטו, הארגנטינאי חטף כדור ודהר כל הדרך אך העדיף לבשל לרונאלדו. נראה שרק הרעב הבלתי מתפשר לשערים חסר לו.

אמנם צ'ירו אימובילה רשם עונת שיא וזכה בנעל הזהב אחרי 36 שערים (השווה את שיא הליגה של גונסאלו היגוואין), השם רונאלדו מדבר בעד עצמו וגם שחקני אטאלנטה הציגו עונה יוצאת דופן, אך לא בחינם הארגנטינאי נבחר על ידי "גאזטה דלה ספורט" כשחקן העונה עם ציון ממוצע 6.87. "כבש שערים מכריעים, היה חשוב טקטית בחיבור הקישור לרונאלדו והגיע לשיאים חדשים של כדורגל יפה", נכתב. שמונה מ-11 שערי הליגה שלו היו השער הראשון – 73%.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם פאולו דיבאלה. יובה מצפה לשיתוף הפעולה שלהם נגד ליון | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

דיבאלה כבר הוכיח שהוא מגיע למעמדים האלה. לפני שלוש עונות הוא פירק את ברצלונה עם צמד נפלא ברבע הגמר, בערב שלא היה מבייש גם את ליאו מסי. "הדבר הכי קרוב שנראה לליאו אי פעם", נכתב ב"מארקה". ג'יאנלואיג'י בופון פירגן: "אני כבר זמן רב אומר לחבריי שדיבאלה בטופ 5 השחקנים בעולם, והוא יגיע לפחות להיות אחד מהשלושה". דיאן קולוסבסקי (20), שחקן הרכש החדש של יובה, שיצטרף בקיץ, החמיא לו ראשון מכולם כשאמר: "דיבאלה הוא האליל שלי, אני לא יכול לחכות לשחק איתו".

תארו לכם שעונה שהחלה בעלבון כה גדול תסתיים עם זכייה בגביע עם האזניים הגדולות, התואר אחריו יובה רודפת מאז 1996? רונאלדו הצטרף לפני שנתיים בדיוק בשביל זה. ליובה נמאס להיות הלוזרית הגדולה של הגמרים (הפסידה בכל חמשת האחרונים). אבל הוא יעזוב בעוד שנה, אולי בעוד שנתיים.

מנגד, דיבאלה, בדרך לחוזה חדש "לכל החיים", כאן כדי להישאר, אולי עם סרט הקפטן, ביום שאחרי בופון וקייליני. הוא כבר מדבר על חלום הסקודטו בעשירי ברציפות (5 מ-5 במשמרת שלו), אך יש לו התחייבויות קודמות. הדמיון לדל פיירו, כבר אמרנו, נמצא אפילו בבעיטות החופשיות, תשאלו את יאן אובלק שספג ממנו שער ערמומי בשלב הבתים. בזמן הקורונה הם אפילו דיברו על תחרות לבצע דו קרב. לקראת המשחק הערב (שישי ב-22:00), ביובנטוס יודעים: איזה מזל שהוא כשיר. הלילה של מספר 10?

אלסנדרו דל פיירו, פאולו סוזה, אנג'לו די ליביו | Icon Sport / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי