השפלה בלתי נתפסת: באיירן מחצה 2:8 את ברצלונה בדרך לחצי הגמר

ליאו מסי מאוכזב ליאו מסי מאוכזב | Manu Fernandez/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים שחקני באיירן מינכן חוגגים | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים שחקני באיירן מינכן חוגגים | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
ליאו מסי מאוכזב ליאו מסי מאוכזב | Manu Fernandez/Pool via Getty Images
תומאס מולר חוגג עם סרג' גנאברי, סרג'י רוברטו מאוכזב תומאס מולר חוגג עם סרג' גנאברי, סרג'י רוברטו מאוכזב | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
פרנקי דה יונג מאוכזב, שחקני באיירן מינכן חוגגים פרנקי דה יונג מאוכזב, שחקני באיירן מינכן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים שחקני באיירן מינכן חוגגים | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

תצוגת ענק של אלופת גרמניה, שפירקה לרסיסים את הקטלונים האומללים והמביכים במשחק היסטורי שנכנס לפנתאון של ליגת האלופות. מולר (צמד), פרישיץ', גנאברי, קימיך, לבנדובסקי וקוטיניו (צמד) חגגו

(גודל טקסט)

מטורף, משוגע, היסטורי, בלתי נתפס. כל הסופרלטיבים שתגידו על המשחק הזה יתקבלו בקלות ובברכה. באיירן מינכן פירקה הערב (שישי) לגורמים את ברצלונה עם 2:8 מוחץ ובלתי נשכח ברבע גמר ליגת האלופות, עלתה לארבע האחרונות של המפעל וכבר מחכה לראות מי תהיה היריבה שלה בחצי – מנצ'סטר סיטי או ליון, שתיפגשנה מחר, אבל גם הן צריכות לפחד ממה שהן ראו היום בערב היחיד והמיוחד שקיבלנו. זה היה אחד מהקונצרטים הכי גדולים בתולדות הצ'מפיונס ליג, ובוודאי משחק שכולנו נזכור לכל החיים ואפילו נספר עליו לדור העתיד.

אלופת גרמניה פשוט רמסה לחלוטין את בארסה. זה היה נראה כאילו היא משחקת בפלייסטיישן, והיא המשיכה בכושר המטורף שלה מאז החזרה מפגרת הקורונה עם ניצחון מספר 13 במשחקה ה-13. מושלמת. היא באמת שיחקה היום כמו קבוצה מושלמת, והיא ללא ספק הפייבוריטית לזכייה בתואר, בו זכתה לאחרונה ב-2012/13 – אבל היא ללא ספק יכולה לחלום שוב על הגביע עם האוזניים הגדולות, כי לא נראה שיש מישהי שיכולה לעצור אותה.

ברצלונה נראתה פשוט אומללה, בלשון המעטה. הפעם האחרונה שהיא ספגה שמונה שערים במשחק הייתה לפני 74 שנים. זה היה נראה כמו ילדים מול בוגרים. ההגנה שלה נחשפה במערומיה. במשך כל העונה בליגה הספרדית הקבוצות הכי חלשות הגיעו נגד הקטלונים למצבים של 100% גול פעם אחר פעם, ומול קבוצה כמו באיירן – אין לאן לברוח. ליאו מסי וחבריו היו נראים אובדי עצות, המומים וללא תשובות, כשהחלק האחורי היה פשוט מביך. הבווארים ידעו מה היא החולשה של היריבה שלהם, ניצלו אותה ובעיקר לא הפסיקו ללחוץ את מארק אנדרה טר שטגן. השוער, שידוע במשחק רגל משובח, היה לא טוב היום וגרם ללא מעט איבודי כדור, כשמשום מה בארסה התעקשה להמשיך לשחק כך – וקיבלה בראש.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

כעת, בארסה סיימה רשמית את עונת 2019/20, שהייתה עונה פשוט נוראית מבחינתה, בה לא הצליחה לזכות בשום תואר, ואת הסיומת הזו השחקנים שלה לא ישכחו הרבה זמן, כי אין ספק שהתוצאה הזו לא תצא להם מהראש. המאמן קיקה סטיין ידע שרק זכייה בליגת האלופות יכלה להשאיר אותו עונה נוספת בתפקיד, וסביר להיח שזה גם היה משחקו האחרון בקבוצה, אך צריך להודות – כל בר דעת יכול היה לדעת שהקטלונים בכלל לא הגיעו כפייבוריטים למפגש מול הקבוצה האימתנית של האנזי פליק. אגב, בסיום ניגשו מספר שחקני באיירן לנחם את יריביהם המושפלים באקט ספורטיבי מרגש.

קיבלנו פתיחה פשוט משוגעת. כבר אחרי ארבע דקות באיירן עלתה ל-0:1 במתפרצת, בסיומה רוברט לבדובסקי בישל לתומאס מולר, שכבש. זה ממש לא נגמר כאן, כי ברצלונה השוותה ל-1:1 אחרי שלוש דקות בלבד בזכות שער עצמי אומלל של דויד אלאבה. אבל זה ממש לא עניין את באיירן. הקבוצה האדירה הזו פשוט הייתה גדולה בכל פרמטר על חניכיו של קיקה סטיין, ובדקה ה-22 היא החזירה לעצמה את היתרון בזכות שער של איוואן פרישיץ'.

בעשר הדקות הבאות אלופת גרמניה ביצעה בליץ משוגע. היא הייתה קרובה לכבוש שוב בדקה ה-27, אך זה ממש לא עצר אותה, כי עשתה זאת דקה אח תבלבד לאחר מכן, כשהפעם זה היה סרג' גנאברי. 60 שניות בלבד לאחר השער השלישי, בדקה ה-29, בארסה ניצלה בנס מהרביעי, אך הוא הגיע שלוש דקות בלבד לאחר מכן, בדקה ה-32, כשתומאס מולר השלים צמד. ברצלונה ירדה למחצית ב-4:1 פשוט הזוי, כשהיא התפרקה, נראיתה אומללה וספגה לראשונה בתולדותיה ארבעה שערים במחצית אחת במסגרת ליגת האלופות.

ליאו מסי עצוב אחרי השמינייה מול באיירן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

עם פתיחת המחצית השנייה אנטואן גריזמן נכנס כמחליף במקום סרג'י רוברטו, אך גם זה ממש לא עזר לבארסה. לואיס סוארס אמנם צימק ל-4:2 בדקה ה-57 עם ביצוע מצוין, אך השער החמישי של באיירן הגיע בדקה ה-63, ואיזה שער ענק זה היה. אלפונסו דייויס, המגן הסנסציוני בן ה-19, סיפק את אחד מבישולי העונה עם פריצה מסחררת באגף השמאלי ומסירה לג'ושוע קימיך, שהמשיך בקלות לרשת.

הטירוף נמשך, ורוברט לבנדובסקי כבש בנגיחה מקרוב את ה-2:6 בדקה ה-82 אחרי בישול של קוטיניו. כן, אותו קוטיניו שמושאל מבארסה לבאיירן ולא רצוי במועדון מקטלוניה. אז הברזילאי המשיך לחגוג ובדקה ה-85 כבש את ה-2:7 עם סיומת מצוינת מתוך הרחבה, והשלים צמד בדקה ה-89 כשחתם את החגיגה עם סיומת קלילה מקרוב מול היריבה המפורקת לרסיסים.

קיקה סטיין | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
האנזי פליק | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
דויד אלאבה מנחם את אנטואן גריזמן | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
תומאס מולר חוגג | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (אנסו פאטי, 70), פרנקי דה יונג, ארתורו וידאל, סרג'י רוברטו (אנטואן גריזמן, 46), ליאו מסי, לואיס סוארס.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, ג'רום בואטנג (ניקלאס זולה, 76), דויד אלאבה, אלפונסו דייויס (לוקאס הרננדז, 84), לאון גורצקה (קורנטן טוליסו, 84), טיאגו אלקנטרה, סרג' גנאברי (פיליפה קוטיניו, 75), תומאס מולר, איוואן פרישיץ' (קינגסלי קומאן, 67), רוברט לבנדובסקי.

חימום | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
חימום | MANU FERNANDEZ/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

איזו פתיחה מהממת למשחק, וכבר בדקה רביעית באיירן מינכן עלתה ל-0:1. ברצלונה איבדה כדור במרכז השדה, והגרמנים יצאו למתרפצת. איוואן פרישיץ' פרץ באגף השמאלי והגביה כדור אל תומאס מולר שהיה רחוק 18 מטרים מהשער. החלוץ הנפלא שלח כדור לרוברט לבנדובסקי, שהחזיר למולר, ובבעיטה מצוינת ומדויקת האחרון העניק יתרון מהיר לבווארים.

תומאס מולר חוגג עם סרג' גנאברי, סרג'י רוברטו מאוכזב | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
לואיס סוארס מאוכזב | Manu Fernandez/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

חשבתם שכאן זה נגמר? ממש לא. הטירוף נמשך, וברצלונה השוותה ל-1:1 בדקה השביעית, אבל אפשר להגיד שזה היה בחסד ולא בזכות. ג'ורדי אלבה נשלח לכדור ארוך באגף השמאלי, העביר כדור רוחב שטוח לעבר לואיס סוארס, אך בדרך דויד אלאבה ניסה לבלום, אך שלח את הכדור לתוך השער שלו וכבש שער עצמי אומלל.

שחקני ברצלונה חוגגים, ג'רום בואטנג מאוכזב | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ברצלונה חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ברצלונה חוגגים | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

בדקה התשיעית בארסה הייתה חייבת לעלות ליתרון ולהשיג מהפך, כשנלסון סמדו שלח כדור עומק פנטסטי ללואיס סוארס. החלוץ נותר במצב של אחד על אחד מול מנואל נוייר בתוך הרחבה ובעט, אך הכדור שלו נעצר אצל השוער. דקה אחת לאחר מכן, הקטלונים שוב היו קרובים לכיבוש, כשליאו מסי הגביה כדור לתוך הרחבה, אף אחד לא הצליח להכניס את הראש, והמסירה של הפרגוש פגשה את הקורה.

רוברט לבנדובסקי, ג'רארד פיקה | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

בדקה ה-20 ליאו מסי לא נשמר טוב על ידי הגנת באיירן, סיפק מבצע אישי יפה, התקדם והגיע למצב בעיטה טוב מ-20 מטרים, אך הכדור שלו הלך אל מרכז השער ומנואל נוייר קלט.

ליאו מסי, אלפונסו דייויס | Rafael Marchante/Pool via Getty Images

הקצב האדיר בליסבון נמשך, ובדקה ה-22 באיירן החזירה לעצמה את היתרון ועלתה ל-1:2. נלסון סמדו וסרג'י רוברטו הסתבכו במרחק 30 מטר מהשער שלהם, והאחרון איבד כדור לסרג' גנאברי, שסיפק מסירה מצוינת לאיוואן פרישיץ'. הקרואטי מתוך הרחבה סיפק בעיטה ברגל שמאל לעבר השער, מארק אנדרה טר שטגן הגיב לא מספיק טוב ונכנע.

איוואן פרישיץ' חוגג | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
איוואן פרישיץ' חוגג עם סרג' גנאברי | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
ליאו מסי | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-27 באיירן כמעט עלתה ל-1:3, וברצלונה ניצלה בנס. טר שטגן, שפתח רע את המשחק, השמיט בצורה רעה כדור רוחב שטוח שנכנס לרחבה מהאגף השמאלי. רוברט לבנדובסקי ניסה לדחוק, אך השוער הגרמני תיקן את הטעות שלו בהצלת ענק.

סרחיו בוסקטס | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

אבל אם לפני דקה באיירן רק כמעט כבשה, בדקה ה-28 היא הצליחה לעלות ל-1:3. לאון גורצקה במסירה נפלאה מעל קלמנט לנגלה הותיר את סרג' גנארי במצב של אחד על אחד מול טר שטגן. הקיצוני האדיר לא התבלבל ובעט לרשת של השוער האומלל.

לאון גורצקה חוגג עם סרג' גנאברי | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
פרנקי דה יונג מאוכזב, שחקני באיירן מינכן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

ברצלונה פשוט לא הייתה קיימת וזה נראה שכל התקפה של באיירן יכלה להיגמר ברשת. בדקה ה-29, דקה אחת בלבד לאחר השער השלישי, טר שטגן המשיך את המשחק הרע שלו ושלח מסירה שהביאה לאיבוד כדור. רוברט לבנדובסקי הגיע למצב נהדר מול השוער, ששוב סיפק הצלה גדולה ומנע שער רביעי.

לאון גורצקה גולש לעבר ג'ורדי אלבה | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

אז אמנם טר שטגן מנע שער רביעי בדקה ה-29, מי אמר שהוא לא יגיע שלוש דקות לאחר מכן? הפירוק של באיירן נמשך, ובדקה ה-32 הם כבר עלו ל-1:4 בשלב כל כך מוקדם. ג'ושוע קימיך העביר כדור רוחב שטוח מהאגף הימני אל תוך הרחבה, תומאס מולר הקדים את קלמנט לנגלה, שלח את הרגל, דחק מקרוב לרשת והשלים צמד מול ההגנה האומללה של ברצלונה. קיימת תחושה שזה עלול להיגמר בתוצאה אסטרונומית.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | M. Donato/Getty Images for FC Bayern
שחקני באיירן מינכן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
ליאו מסי מאוכזב | Manu Fernandez/Pool via Getty Images
לוח התוצאות | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

באיירן לא הייתה רחוקה מכיבוש שער חמישי בדקה ה-50. תומאס מולר הנפלא עמד על סף הרחבה עם הגב לשער, הוריד את הכדור לאיוואן פרישיץ' שהצטרף, האחרון בעט כדור עוצמתי ממצב טוב, אך למרכז השער וטר שטגן קלט. שתי דקות לאחר מכן לאון גורצקה ביצוע תנועה לתוך רחבת ברצלונה, קיבל כדור עומק ובעט, אך הכדור שלו היה גבוה.

איוואן פרישיץ', ג'ורדי אלבה | Rafael Marchante/Pool via Getty Images

בדקה ה-57 ברצלונה צימקה ל-4:2 ואולי הצליחה לייצר שביב קטן של תקווה לקראת ההמשך. לואיס סוארס קיבל כדור על סף רחבת באיירן, עבר בקלילות את ג'רום בואטנג במבצע יפה והכניע את מנואל נוייר עם בעיטה מצוינת מתוך הרחבה.

אנטואן גריזמן חוגג עם לואיס סוארס | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
לואיס סוארס חוגג עם ארתורו וידאל | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
לואיס סוארס חוגג נגד באיירן. שערו האחרון בברצלונה | Rafael Marchante/Pool via Getty Images

חשבתם שבאיירן תיקח צעד אחורה אחרי שספגה את השער השני? ממש לא. אלופת גרמניה המשיכה ללהוט ועלתה ל-2:5 בדקה ה-63, ואין ספק שצפינו באחד מבישולי השנה בעולם. המגן השמאלי האדיר, אלפונסו דייויס, סיפק מהלך מדהים באגף השמאלי, חלף בקלות על פני נלסון סמדו, חדר לרחבה, התקדם, ביטל חמישה שחקנים, הגיע עד לשער והוציא מסירה אחורה לג'ושוע קימיך – שהיה צריך רק להמשיך לרשת, ועשה את זה. איזה שער ענק.

ג'ושוע קימיך חוגג | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
ג'ושוע קימיך חוגג | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

קינגסלי קומאן היה קרוב מאוד לכיבוש השער השישי של באיירן בדקה ה-68, כששוב ההגנה של בארסה לא הייתה קיימת. הצרפתי הגיע למצב בעיטה מצוין, אך גלישה של ג'ורדי אלבה הרחיקה והצילה שער בטוח. דקה לאחר מכן, המטווח נמשך, אך טר שטגן סיפק הצלה גדולה לבעיטה של סרג' גנאברי.

סרחיו בוסקטס, סרג' גנאברי | Rafael Marchante/Pool via Getty Images

בדקה ה-77 ליאו מסי הגיע למצב טוב, כשחדר לרחבה מצדה השמאלי, התקדם ובעט ברגל שמאל כדור שטוח לעבר הפינה הרחוקה של מנואל נוייר. לצערו של הפרעוש, השוער הגרמני המצוין קלט את הכדור.

נלסון סמדו, איוואן פרישיץ' | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

החגיגה של באיירן לא הסתיימה. רוברט לבנדובסקי קבע 2:6 בדקה ה-82, שהגיע אחרי בישול של פיליפה קוטיניו בתום התקפה קבוצתית פנטסטית. הברזילאי קיבל כדור במצדה השמאלי של הרחבה והגביה לחלוץ הפולני, שהמשיך בקלות ומקרוב לרשת.

רוברט לבנדובסקי חוגג | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

התוצאה גדלה עוד יותר בדקה ה-85. קוטיניו, המושאל מברצלונה, כבש מול הקבוצה שלו כשקיבל כדור מתומאס מולר בצדה השמאלי של הרחבה, חתך למרכז והמשיך בבעיטה לרשת. 2:7. הברזילאי השלים צמד בדקה ה-89 וחתם את תוצאת המשחק – 2:8, כשכבש מתוך תיבת החמש בקלות והכניע שוב את טר שטגן. משחק פשוט בלתי נתפס הסתיים אחרי שתי דקות של תוספת זמן, בסיומן הלב יצא לברצלונה הכה אומללה.

פיליפה קוטיניו חוגג עם שחקני באיירן מינכן | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
פיליפה קוטיניו חוגג עם שחקני באיירן מינכן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images
ליאו מסי, נלסון סמדו | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי