צפו: איתן טיבי מדבר על הכל בראיון בלעדי ומרגש

על אביו שהלך לעולמו ("הבטחתי שאביא לו את צלחת האליפות, הצדעתי לו אחרי השער בדרבי") ומערכת היחסים המורכבת עם איביץ' ("לא אשקר, השחקנים חששו ממנו"). המסע לליגת האלופות מתחיל בערוץ ספורט1

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי עונה מטלטלת מבחינה אישית, במהלכה חזר להיות אחד הבלמים הטובים בישראל אך גם איבד את אביו שהלך לעולמו בטרם עת, איתן טיבי, שזכה באליפות חמישית עם מכבי תל אביב והשכיח לחלוטין את שנת הייבוש בעונתו הראשונה של ולדימיר איביץ', העניק ראיון מיוחד לשרון דוידוביץ', לקראת המשחק מול ריגה במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות (שידור ישיר בערוץ ספורט1).

במהלך הראיון דיבר טיבי בין היתר גם על אביו ופרץ בבכי. "מה עבר לי בראש אחרי השער? וואו. שבוע לפני שהוא הולך לעולמו, הבטחתי לו שאביא לו את צלחת האליפות", מספר הבלם. "יצא שכבשתי את שער האליפות בדרבי. לפני המשחק ידעתי שאני אתן גול, בתחושה שלי הבנתי שזה הולך לקרות. הכנתי את החגיגה מראש. היה לי קשה לעשות אותה, לא יודע אם ראיתם, אבל אני הצדעתי לאבא שלי. אני מאחל לעצמי להיות אבא כזה לילדים שלי. הוא היה אבא מיוחד, כזה שמאמין בך למרות כל הקשיים, שנותן תמיכה אינסופית. קצת קשה לי לדבר".

המסע של מכבי תל אביב לליגת האלופות מתחיל בספורט1

"הוא לא היה גאון הדור בכדורגל, אבל כשהייתי שואל אותו איך הייתי במשחק, הוא היה עונה 'מצוין', גם אם הייתי הכי גרוע על המגרש", נזכר טיבי. "הוא ליווה אותי תמיד. אחרי המשחק מול סרפסבורג, כשהודחנו בפלייאוף, הוא שאל אותי 'איתן, מה קרה?'. זה היה רגע מאוד קשה עבורו. אני לא אשכח את זה. אמרתי לו שאני לא יודע, והוא אמר לי שאעבור גם את זה. הוא ליווה אותי בדברים הכי קטנים. למשל, כשהייתי יוצא לרוץ ב-06:00 בבוקר בגיל 15, הוא היה מחכה לי בים. הוא לקח אותי לאימונים בבית"ר ירושלים. כל הדברים הכי קטנים שאני יכול לחשוב עליהם, הוא היה שם. ממש היה שם".

בשינוי חד, טיבי התייחס למערכת היחסים שלו עם המאמן היוצא ולדימיר איביץ', שלא העניק לו קרדיט בעונתו הראשונה, לאחר אותה טעות מדוברת במשחק מול סרפסבורג בפלייאוף. "מה הסוד שלו? האמונה שלא משנה מה ואיך, הולכים בדרך שלו. מי שלא ילך בדרך שלו, לא יהיה במכבי תל אביב. זה או כן או כן, והוא הראה את זה בכל דרך אפשרית. היה חשש ממנו, אני לא יכול לשקר. כל שחקן בקבוצה חשש למקומו. איביץ' יצר לעצמו כוח הרתעה, לא כל אחד היה יכול להיכנס אליו לחדר ודיבר איתו. אם נכנסת אליו, זה צריך להיות משהו מיוחד".

איתן טיבי
איתן טיבי | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי