רונאלדו נגד מסי? באיירן בבית המוות? באירופה מחסירים פעימה

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. מפגש ראשון מאז 2018? | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הערב תושלם תמונת העולות ומחר יישלפו הכדורים. בארסה שמדורגת רק בקבוצת האיכות השנייה, יכולה לפגוש את יובה, ליברפול או באיירן. יונייטד תקווה להימנע מאינטר וריאל. וגם: הזווית הישראלית. הכל על ההגרלה

(גודל טקסט)

הערב (רביעי) תושלם תמונת שלב הבתים של ליגת האלופות לקראת ההגרלה היוקרתית שתיערך מחר (חמישי). מכבי תל אביב, אלופת המדינה, חולמת להיות שם ולהעפיל בפעם השלישית בתולדותיה – שיא לקבוצה ישראלית. בכל מקרה, החוקים ידועים: קבוצות מאותו הדרג לא יכולות להיפגש וגם לא קבוצות מאותה המדינה.

בדרג הבכיר נמצאת כמובן אלופת אירופה, הטרבליסטית הגאה באיירן מינכן, מחזיקת הליגה האירופית, הלא-היא סביליה, וכן יתר האלופות מהליגות הבכירות – ריאל מדריד, ליברפול, יובנטוס, הפיינליסטית פריז סן ז'רמן וכן זניט סטנפטרסבורג ופורטו.

שיטת הניקוד כידוע השתנתה והישגי הקבוצות בשנים האחרונות פחות רלוונטים. לכן, ברצלונה, לדוגמא, מדורגת רק בקבוצת האיכות השנייה, וכך גם אתלטיקו מדריד שהגיעה לגמר ב-2016 ולחצי הגמר כעבור שנה. עוד קבוצה אדירה בדרג ב' היא מנצ'סטר סיטי. לייפציג (חצי גמר) ואטאלנטה (רבע גמר) מהסינדרלות אשתקד, מרכיבות את קבוצת האיכות השלישית יחד עם אינטר ולאציו.

באיירן מינכן אלופת אירופה. מה ההגרלה תזמן לה? | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

על כן, ההגרלה עשויה להיות אכזרית. מה דעתכם על דו קרב בין כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי? יובה של אנדראה פירלו בהחלט יכולה לפגוש את בארסה. ואם לייפציג תהיה אף היא בבית הזה – אין ספק שמדובר בבית המוות. אפשרות נוספת היא מפגש בין ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי שנפגשו בשלב שמינית הגמר אשתקד, כבר בשלב הבתים, כשאינטר, שהודחה אשתקד בשלב הבתים, יכולה להיות חלק מהבית המסקרן. מנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן שמרגישות פספוס גדול מהעונה שעברה ועדיין חולמות על הגביע עם האזניים הגדולות, עשויות גם הן להיפגש. מבין הגדולות, גם אתלטיקו טרם זכתה במפעל.

מנצ'סטר יונייטד חוזרת למפעל לאחר היעדרות בת שנתיים. היא יכולה להיתקל בבאיירן מינכן ולאציו של צ'ירו אימובילה, החלוץ שזכה בנעל הזהב בעונה שעברה.

ומה עם הזווית הישראלית? מנור סולומון כבר כבש שני שערים אשתקד בשלב הבתים במדי שחטאר דונייצק – נגד מנצ'סטר סיטי ואטאלנטה. האוקראינים מדורגים בקבוצת האיכות השנייה ויקוו לצאת בזול עם מפגש נגד פורטו או זניט סנט פטרסבורג לדוגמא.

מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר | OLI SCARFF / Contributor

הדרגים המלאים

דרג א': באיירן מינכן, ריאל מדריד, ליברפול, יובנטוס, פריז סן ז'רמן, סביליה, פורטו, זניט סנט פטרסבורג.

דרג ב': ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, אתלטיקו מדריד, מנצ'סטר יונייטד, בורוסיה דורטמונד, צ'לסי, אייאקס, שחטאר דונייצק.

דרג ג': אינטר מילאן, אטאלנטה, לאציו, לייפציג, דינמו קייב, אולימפיאקוס, רד בול זלצבורג (אם תעבור), קראסנודר (אם תעבור)

דרג ד': בורוסיה מנשנגלדבאך, קלאב ברוז', איסטנבול איסטנבול בשאקשהיר, ראן, פרנצוורוש, סלאביה פראג\מיידטלנד (דנמרק), מכבי תל אביב (אם תעבור), פאוק סלוניקי (אם תעבור).

מארסיי ולוקומוטיב מוסקבה תלויות בתוצאות אחרות, לא ברור האם יהיו בדרג 3 או 4.

הגרלת ליגת האלופות | Harold Cunningham – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי