מסי נגד רונאלדו: ברצלונה ויובנטוס בבית ז' של ליגת האלופות

כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי | ספורט1

הגרלת שלב הבתים: שני הפנומנים יתמודדו ראש בראש לראשונה מאז שהפורטוגלי עזב את ספרד. מנור סולומון ושחטאר ישחקו נגד ריאל מדריד ואינטר. בית ח' הצמוד מכולם: פ.ס.ז', מנצ'סטר יונייטד ולייפציג

(גודל טקסט)

אתמול (רביעי) הושלמה רשמית תמונת העולות לשלב הבתים של ליגת האלופות לעונת 2020/21. נכון, רק לפני כחודש וחצי באיירן מינכן זכתה במפעל כשניצחה בגמר את פריז סן ז'רמן, אך עידן הקורונה הביא איתו הרבה שינויים, והנה, שוב אנו ניצבים בפני עונה חדשה של המפעל היוקרתי ביבשת. הערב נערכה הגרלת שלב הבתים, כאשר 32 הקבוצות חולקו לארבעה דרגים ושובצו לשמונה בתים של ארבע – קבוצה אחת מכל דרג בכל בית.

ההגרלה המעניינת ביותר הגיעה בבית ז', שם ראש הבית יובנטוס קיבלה את ברצלונה, מה שסידר לנו מפגש ראשון בין כריסטיאנו רונאלדו לליאו מסי מאז שהפורטוגלי עזב את הליגה הספרדית. זו תהיה גם הפעם הראשונה ששני הפנומנים מתמודדים ראש בראש בשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי שבעבר שיחקו אחד נגד השני במעמדי חצי הגמר והגמר.

מבחינת הנציג הישראלי היחיד במפעל, מנור סולומון, ההגרלה הייתה לא פחות מעניינת. אחרי שאשתקד פגש קשר נבחרת ישראל את מנצ'סטר סיטי ואף כבש מולה, העונה קבוצתו שחטאר דונייצק שובצה לבית ב' יחד עם ריאל מדריד. סולומון אמנם לא יזכה לשחק בסנטיאגו ברנבאו שנמצא בשיפוצים, אך בכל זאת יוכל להראות מה הוא שווה נגד שיאנית הזכיות בגביע עם האוזניים הגדולות. וזה לא הכל: לאותו ב' הוגרלה עם אינטר החזקה, כך שלאלופת אוקראינה מחכה אתגר גדול והעפלה לשלב הנוקאאוט תיחשב להישג ענק מבחינתה, כאשר סולומון ישוב לאצטדיון הסן סירו – בו כבש נגד אטאלנטה בעונה שעברה.

שחקני באיירן מינכן מניפים את גביע האלופות | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

כיאה להגרלת שלב בתים של מפעל כה יוקרתי, אי אפשר שלא יהיה בו בית מוות והקבוצות שההגרלה לא האירה להן פנים הן פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד ולייפציג, ששובצו יחד לבית ח'. פיינליסטית העונה האחרונה תפגוש את קבוצתו של יוליאן נגלסמן, שהיוותה את הפתעת שלב הנוקאאוט השנה, כשגם השדים האדומים חוזרים לבמה הגדולה באירופה אך יצטרכו להתגבר על שתי משוכות מאוד גבוהות בכדי להגיע לשמינית הגמר. את תמונת הבית משלימה בשאקשהיר, שאמנם לא צפויה להיות בשר תותחים, אך הסיכוי שלה להעפיל קלוש.

בית ד' מעניין לא פחות ובו שובצו ליברפול, אייאקס ואטאלנטה, שלוש קבוצות שמשחקות בסגנון התקפי ומרבות להבקיע שערים. אחרי שהייתה רחוקה דקות ספורות מחצי הגמר בעונה האחרונה, הקבוצה מברגאמו תקווה להמשיך לבסס את מקומה בצמרת הכדורגל היבשתי ותעמוד למבחן נגד אלופת אנגליה הטרייה, שנחושה לחזור להצליח בליגת האלופות אחרי שאתלטיקו מדריד נישלה אותה מהתואר "אלופת אירופה" והדיחה אותה בשמינית הגמר. בית בית ד' סוגרת מיטיולן הדנית, שעורכת הופעת בכורה במפעל וצפויה לספוג לא מעט שערים.

תמונת הבתים המלאה

בית א': באיירן מינכן, אתלטיקו מדריד, רד בול זלצבורג, לוקומוטיב מוסקבה.

בית ב': ריאל מדריד, שחטאר דונייצק, אינטר, בורוסיה מנשנגלדבאך.

בית ג': פורטו, מנצ'סטר סיטי, אולימפיאקוס, מארסיי.

בית ד': ליברפול, אייאקס, אטאלנטה, מיטיולן.

בית ה': סביליה, צ'לסי, קראסנודר, ראן.

בית ו': זניט סנט פטרסבורג, דורטמונד, לאציו, קלאב ברוז'.

בית ז': יובנטוס, ברצלונה, דינמו קייב, פרנצווארוש.

בית ח': פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד, לייפציג, בשאקשהיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי