צמד ראשון למוראטה באלופות: מספרי הניצחון של יובנטוס בקייב

אלברו מוראטה
אלברו מוראטה | Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

לספרדי לקח 53 משחקים כדי לכבוש שני שערים תוך 90 דקות במפעל היוקרתי, פירלו הפך למאמן השלישי של הביאנקונרי שמתחיל עם ניצחון במשחק חוץ ולוצ'סקו עשה היסטוריה למרות ההפסד: נתוני ה-0:2 שפתח את העונה

(גודל טקסט)

באיחור של חודש ובכל זאת עם קהל ביציעים בשני המשחקים הראשונים, יצאה הערב (שלישי) עונת 2020/21 בליגת האלופות לדרך.

יובנטוס, אחרי אכזבות בשנים האחרונות, פתחה עם ניצחון 0:2 על דינמו קייב שנעדרה מהמפעל ארבע שנים, הסתדרה גם ללא כריסטיאנו רונאלדו שנדבק בקורונה הודות לצמד ראשון בקריירה של אלברו מוראטה במפעל היוקרתי. בקייב יוכלו לפחות להתנחם בהיסטוריה שעשה מאמנם, מירצ'ה לוצ'סקו.

מספרי המשחק בין דינמו קייב ליובנטוס

* זו הייתה הפעם הראשונה בה יובנטוס היא הקבוצה שכובשת את השער הראשון בעונה החדשה של ליגת האלופות מאז 1997/98, אז הגיעה לגמר והפסידה לריאל מדריד.

אלברו מוראטה
מוראטה ויובנטוס חוגגים פתיחה ברגל ימין | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

* ג'ורג'יו קייליני רשם את משחקו ה-71 במדי יובנטוס בליגת האלופות והוא מדורג במקום השלישי במספר ההופעות כאשר רק אלסנדרו דל פיירו (89) וג'יאנלואיג'י בופון (112) לפניו.

* אלברו מוראטה הוא השחקן השני בהיסטוריה של ליגת האלופות אחרי איגור טיטוב (עונת 2000/01) שכובש את השער הראשון במפעל במחצית השנייה. הספרדי הוא גם השחקן הראשון בהיסטוריה של יובה שכובש שער בדקה הראשונה של המחצית השנייה בכל משחקי ליגת האלופות. סרדאר אזמון מזניט זכה לכבוד לכבוש את השער הראשון בשנה שעברה.

* עבור מוראטה זהו גם היה צמד ראשון בליגת האלופות, במשחקו ה-53 במפעל. הגיע הזמן.

צמד ראשון בליגת האלופות. מוראטה | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

* אנדראה פירלו הוא המאמן השלישי של יובנטוס שמנצח במשחק הבכורה שלו על הקווים במשחק חוץ בליגת האלופות אחרי מרצלו ליפי ב-1995 ופאביו קאפלו ב-2004.

* הספרדי נכנס לרשימה מפוארת של שחקנים שכבשו צמד עבור הגברת הזקנה במחזור הפתיחה של ליגת האלופות: אלן בוקסיץ' (1995/96), דל פיירו (1997/98 ו-2003/04), דויד טרזגה (2001/02), קרלוס טבס (2014/15) ומיראלם פיאניץ' (2018/19)/

* ארון ראמזי רשם הערב את הופעתו ה-50 בליגת האלופות. הקשר, שאת מרבית הופעותיו במפעל ערך בארסנל, הפך לוולשי השלישי שמגיע לציון דרך שכזה, אחרי גארת' בייל (64) וכמובן ראיין גיגס (141).

* מאמן דינמו קייב, מירצ'ה לוצ'סקו, הפך למאמן הוותיק ביותר בתולדות ליגת האלופות. הרומני בן 75 ו-84 יום והוא עקף את יופ היינקס, שהדריך את באיירן במאי 2018 יום לפני שחגג 73.

מירצ'ה לוצ'סקו
לוצ'סקו. היסטוריה למרות ההפסד | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי