רביעי בליגת האלופות: רונאלדו יעקוף את פושקאש?

כריסטיאנו רונאלדו. בעקבות פרנץ פושקאש | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images

הכוכב יערוך הופעת בכורה במפעל השנה מול פרנצווארוש והוא זקוק לצמד כדי להשתוות לפושקאש האגדי ככובש הרביעי הגדול בהיסטוריה (746 שערים). הולאנד ינוח לקראת הקלאסיקר. צ'לסי מול ראן, מנדי יפגוש את האקסית

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו כבש העונה חמישה שערי ליגה ב-214 דקות בלבד וכעת מגיעה הפרמיירה שלו בליגת האלופות. הכוכב הפורטוגלי שעלה מהספסל אחרי שהחלים סופית מהקורונה וכבש צמד נגד ספציה, יפתח בהרכב מחר (רביעי) נגד פרנצווארוש ויקווה לעזור ליובנטוס להשיג שלוש נקודות אחרי ההפסד הביתי לברצלונה 2:0 במחזור הקודם. רונאלדו הוא מלך שערי המפעל כידוע עם 130 כיבושים.

בעונת הבכורה שלו בקבוצה חיכה רונאלדו עד למחזור הרביעי כדי לכבוש בצ'מפיונס, אז הבקיע מהאוויר נגד מנצ'סטר יונייטד. לרונאלדו יש מטרה מיוחדת – עם הצמד בראשון הוא הגיע ל-744 שערים בקריירה, רחוק שניים בלבד מהאגדה פרנץ פושקאש ז"ל. רונאלדו יוכל לחלוף על פניו דווקא על אדמת מולדתו – לעשות היסטוריה ולטפס למקום הרביעי בטבלת הכובשים של כל הזמנים.

ב"גאזטה דלה ספורט" עסקו בחוד ההתקפה של יובנטוס. "מוראטה עוקף את דיבאלה שכעת הפך לרודף", נכתב. החלוץ הספרדי שהתקבל בסקפטיות מסוימת, נראה מצוין. בכתבה חזרו לתחילת דרכו של החלוץ ביובה, אז קיבל עצות בונות ממאסימיליאנו אלגרי ואמר לו שהוא לא חייב תמיד לחפש את השער. "מוראטה ניצל את היעדרותו של רונאלדו והפך לשחקן סופר-חשוב. הוא כובש ומבשל, חלוץ מודרני יותר מבעבר". מוראטה היה מעורב במחצית מהשערים שכבשה יובה העונה.

פאולו דיבאלה ואלברו מוראטה | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

סוגייה שמטרידה את אנדראה פירלו היא ההגנה. יובה זקוקה למנהיג שלה, ג'ורג'יו קייליני, בטוחים בתקשורת. מריח דמירל מושעה לאור האדום שספג נגד בארסה, מתייס דה ליכט עדיין פצוע ויחזור כמו אלכס סנדרו אחרי פגרת הנבחרות, ולאונרדו בונוצ'י זמין אך לא במיטבו.

היריבה ההונגרית מגיעה למשחק לאחר שבמחזור הקודם הצליחה למחוק פיגור כפול נגד דינמו קייב בדרך לנקודה יוקרתית (2:2). לצערה, גם בלגיה המקומית הקבוצה לא ניצחה וסיימה רק ב-1:1 במשחק החוץ שלה נגד מול פהרוואר. זה היה איבוד הנקודות הראשון שלה בליגה אחרי ארבעה ניצחונות קודם לכן.

טוקמאק אנגואן, שכבש העונה כבר תשעה שערים בכל המסגרות (שלושה מהם באירופה) ימשיך לפתוח בחוד ויהווה את הסכנה העיקרית. הקבוצה תהנה מתמיכה של 20 אלף אוהדים ובתקשורת האיטלקית נכתב על האווירה החמה שצפויה להיות.

ג'ורג'יו קייליני | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

קלאב ברוז' – בורוסיה דורטמונד (22:00)

הגרמנים מגיעים למשחק אחרי שהשיגו ניצחון ליגה רביעי ברציפות, 0:2 על ארמניה בילפלד. הם עשו זאת ללא החלוץ ארלינג הולאנד שסבל מפגיעה קלה. ההערכות הן שהולאנד יהיה כשיר למשחק אך בכל זאת יפתח על הספסל שכן ביום שבת מצפה לצהובים-שחורים הקלאסיקר היוקרתי נגד באיירן מינכן. מרקו רויס עשוי לאייש את החוד. גם מאטס הומלס נמצא בספק למשחק בזמן שאמרה צ'אן שחולה בקורונה ייעדר בוודאות.

בבלגים, שמגיעים למשחק אחרי ששמטו יתרון כפול נגד מכלן (2:2), אסור לזלז. ברוז' השיגה ארבע נקודות בשני המשחקים הראשונים בשלב הבתים, ובאמצע השבוע שעבר כפו 1:1 על לאציו. עד היום נערכו שבעה משחקים בין הקבוצות והמצב מאוזן: שלושה ניצחונות לכל קבוצה.

זניט סנט פטרסבורג – לאציו (19:55)

הקבוצה של סימונה אינזאגי השיגה 3:4 משוגע על טורינו בתוספת הזמן והיא עדיין נאבקת במכת הקורונה – לואיס אלברטו, מנואל לזארי, סנאד לוליץ' וגונסאלו אסקלנטה. בתקשורת האיטלקית דווח כי החלוץ צ'ירו אימובילה שעלה כמחליף ביום שבת בדקה ה-57, ימשיך על הספסל ובמקומו יפתח ודאט מוריקי שוב. גם לוקאס לייבה יזכה למנוחה.

צ'ירו אימובילה | Giuseppe Bellini/Getty Images

צ'לסי – ראן (22:00)

משחק מיוחד עבור השוער אדוארד מנדי שיפגוש את האקסית. הבלוז, שכבשו שבעה שערים בשני המשחקים האחרונים, משתפרים הגנתית לאחרונה. בארבעה מחמשת משחקיו של טיאגו סילבה במרכז ההגנה של צ'לסי, הבלוז שמרו על שער נקי ארבע פעמים. מנגד, פרנק למפארד מנהל בחוכמה את דקות המשחק שלו ולא מן הנמנע שהבלם הוותיק יקבל מנוחה. כריסטיאן פוליסיק הפצוע ייעדר. האורחת, מנגד, קטעה ביום שבת ארבעה משחקים ללא ניצחון כאשר גברה 1:2 על ברסט. הקבוצה תחסר את אדוארדו קמאבינגה הפצוע.

"הפציעה של פוליסיק לא חמורה במיוחד, אבל הוא לא יהיה כשיר למחר", אמר פרנק למפארד לקראת המשחק. "אנחנו מרוצים מהמקום בו אנחנו נמצאים אחרי שני משחקים בליגת האלופות, אך אסור לנו להיות שאננים. שמרנו על רשת נקייה כמה פעמים וזה נהדר, ואנחנו גם כובשים ומאיימים יותר. אנחנו תמיד רוצים להשתפר. יש התקדמות מסוימת אבל יש עוד הרבה עבודה, אסור לנו לעצור".

אדוארד מנדי | Chris Lee – Chelsea FC / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי