נקמה: לייפציג חזרה מפיגור ל-1:2 על פ.ס.ז', ניצחון גם לבארסה

אמיל פורסברג חוגג | RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images

הגרמנים סגרו חשבון עם הצרפתים, שגברו עליהם בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. אנקונקו ופורסבורג ביטלו שער יתרון של די מריה. מסי ופיקה העניקו לבלאוגרנה 1:2 על דינמו קייב, צ'לסי ויובנטוס הביסו

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האלופות עובר השנה מהר מהרגיל והערב (רביעי) הגיע לסיומו הסיבוב הראשון, כאשר במוקד החצי השני של המחזור השלישי, ר.ב. לייפציג רשמה קאמבק גדול נגד פריז סן ז'רמן ונקמה בה על ההפסד בחצי הגמר של העונה שעברה. ברצלונה שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון על דינמו קייב, צ'לסי גברה בקלות על ראן, יובנטוס הביסה את פרנצווארוש בחוץ וסביליה ביצעה קאמבק הירואי בדרך לניצחון על קראסנודר.

ר.ב. לייפציג – פריז סן ז'רמן 1:2

סגנית אלופת אירופה הגיעה לרד בול ארנה כשהיא מוכת פציעות וחסרה שישה שחקנים, בראשם ניימאר וקיליאן אמבפה, אולם עלתה ליתרון מוקדם והייתה יכולה להכפיל אותו רבע שעה בלבד בתוך המשחק, אלא שהיוצרות התהפכו והמארחת חזרה מפיגור לניצחון חשוב מאוד שהעלה אותה למקום השני בבית 8 על חשבון הצרפתים.

כשהקבוצות נפגשו בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, אנחל די מריה היה הכוכב הגדול של ההתמודדות עם שער ושני בישולים בניצחון 0:3 של פ.ס.ז'. גם הערב הארגנטינאי הוותיק, שנדרש להנהיג את ההתקפה בהיעדר הכוכבים, בלט אך לא בדיוק בדרך שהוא רצה. די מריה העלה את האורחת ליתרון תוך שש דקות בלבד, אך החמיץ פנדל קריטי בדקה ה-15 ופספס הזדמנות "להרוג" את המשחק בשלב מוקדם.

לייפציג, שהגיעה במומנטום שלילי אחרי תבוסה 5:0 נגד מנצ'סטר יונייטד בעונה שעברה והפסד 1:0 למנשנגלדבאך בבונדסליגה לפני ארבעה ימים, הראתה אופי חזק והשתפרה ככל שעברו הדקות, בדרך למהפך הגדול. כריסטופר אנקונקו הבקיע דווקא נגד האקסית וקבע שוויון, כאשר בהמשך לייפציג ניצלה טעות של פרסנל קימפמבה כדי לכבוש שער שוויון בפנדל, עליו חתום אמיל פורסברג.

שתי הקבוצות ייפגשו פעם נוספת בעוד שלושה שבועות, הפעם בפארק דה פראנס, כאשר תומאס טוכל יקווה לחזרת הפצועים שלו עד אז כדי לחזור לתמונת ההעפלה לשמינית הגמר.

די מריה מכניע את גולאשי | Boris Streubel – UEFA/UEFA via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 6, 0:1 פריז סן ז'רמן: לחץ של קן הוביל לאיבוד כדור של לייפציג, האיטלקי מסר לדי מריה שסיים נהדר וכבש את הראשון של הצרפתים.

דקה 15: קן קיבל כדור ברחבה ובעט בסיבוב, אך נעצר בנגיעת יד של אופמקאנו שהעניק פנדל לאורחת. די מריה יכול היה להשלים צמד, אך גולאשי הדף את הבעיטה והשאיר את הגרמנים במשחק.

דקה 42, לייפציג משווה ל-1:1: אנחליניו מצא את אנקונקו לבד לחלוטין על קו ה-16 והצרפתי, בבעיטה שטוחה ומדויקת לפינה הימנית של נבאס, הבקיע מול האקסית ואיזן את התוצאה.

דקה 56, 1:2 ללייפציג: טעות גדולה של קימפמבה, שהוריד כדור גובה בידו ברחבה, העניקה בעיטת עונשין מ-11 לקבוצה של נגלסמן ואמיל פורסברג תרגם אותה לשער שהשלים מהפך.

די מריה כבש, אך אפשר ללייפציג להשוות | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images
אנקונקו החזיר את לייפציג למשחק | RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images

ברצלונה – דינמו קייב 1:2

בליגה הספרדית מצבה הולך ומידרדר ובתום שישה משחקים היא סופרת שמונה נקודות בלבד, אך בזירה האירופית ברצלונה ממשיכה לעשות את העבודה והערב היא שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון שקירב אותה משמעותית לעבר שלב 16 האחרונות. הבלאוגרנה רחוקים שמונה נקודות מיריבתם הערב ומפרנצווארוש שהובסה על ידי יובנטוס, כשנותרו תשע נקודות בקופה.

שערי שדה עדיין אין לליאו מסי בעונה הנוכחית, אך הקפטן מצא את הרשת גם הערב מהנקודה הלבנה ועשה זאת מחזור שלישי ברציפות, אחרי שהבקיע בפנדל גם בשני המשחקים הקודמים. גם אנסו פאטי רשם תצוגה טובה, כשסחט את העבירה ברחבה שהובילה לגול הראשון של בארסה ובהמשך בישל לג'רארד פיקה, שהכפיל את היתרון בנגיחה.

בשורה טובה נוספת לקבוצה של רונאלד קומאן היא חזרתו של מארק אנדרה טר שטגן, שערך הופעת בכורה העונה לאחר שהתאושש מניתוח לשיקום פציעה בברכו. לצערו של השוער הגרמני, ההגנה שלו לא עזרה לו לשמור על רשת נקייה וספגה שער מצמק מוויקטור ציגנקוב.

דינמו קייב עם נקודה אחת בלבד בתום הסיבוב הראשון של שלב הבתים, כאשר יובנטוס השנייה בטבלה בפער של חמש נקודות ממנה, לכן קשה להאמין שהאוקראינים יצליחו להשתחל אל שלב הנוקאאוט.

שחקני ברצלונה חוגגים | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 5, 0:1 לברצלונה: אחרי דאבל פס עם פאטי, מסי הוכשל בכניסה לרחבה והשופט שרק לפנדל. הקפטן בעט חזק פנימה והעלה את המארחת ליתרון.

דקה 65, 0:2 לברצלונה: אנסו פאטי הגביה מצד שמאל ומצא את ראשו של פיקה, שהיה לבד לחלוטין ברחבה ונגח היטב אל הרשת.

דקה 75, דינמו קייב מצמקת ל-2:1: התקפה שהתחילה הרחק מאחור הסתיימה בכדור רוחב מצוין מאגף שמאל לעברו של ורביץ', שסחט מטר שטגן ריבאונד, ציגנקוב הגיע ראשון לכדור ודחק פנימה מקרוב.

מסי כבש בפנדל מחזור שלישי ברציפות | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

פרנצווארוש – יובנטוס 4:1

במשחק שנוהל על ידי צוות שיפוט ישראלי בראשותו של אוראל גרינפלד, הגברת הזקנה לא התקשתה וניצחה בקלות את הקבוצה ההונגרית. החגיגה החלה בדקה השביעית, כשחואן קוודראדו העביר כדור רוחב שטוח ונהדר מהאגף הימני אל תוך הרחבה, אלברו מוראטה נותר לבדו מול שער חשוף וגלגל בקלות לרשת. בדקה ה-60 החלוץ הספרדי השלים צמד, כשקיבל כדור מכריסטיאנו רונאלדו על סף הרחבה ובסיומת פנטסטית נגיעה אל החיבורים כבש שער גדול.

בדקה ה-73 פאולו דיבאלה העלה את יובנטוס ל-0:3. הארגנטינאי, שנכנס כמחליף במקום מוראטה בדקה ה-67, זכה מן ההפקר וכבר שער אחרי טעות איומה של הגנת פרנצווארוש. השוער לא הצליח להשתלט על כדור שהוחזר לו בצורה רעה, ודיבאלה כבש את השער אולי הקל בקריירה שלו. בדקה ה-81 זה כבר היה 0:4 עם טעות ענק נוספת של השוער, אשר חיפש חבר לקבוצה ומצא דווקא את דיבאלה, שבעט לשער, הכדור פגע במשקוף והגיע לרגליו של הבלם לאשה דוואלי, שניסה להרחיק והכניס את הכדור לשער שלו. פרנק בולי צימק בדקה ה-90.

שחקני יובנטוס חוגגים | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

צ'לסי – ראן 0:3

הבלוז לא הציגו כדורגל ענק, אבל רשמו ניצחון נאה והם עם שבע נקודות מתוך תשע אפשריות. השוער אדוארד מנדי פגש את האקסית ושוב שמר על רשת נקי, והשער הראשון של הלונדונים הגיע כבר בדקה ה-10 בזכות פנדל מדויק של טימו ורנר אחרי הכשלה של דאלברט ברחבה. זה ממש לא היה המשחק של המגן הברזילאי, שגרם לפנדל נוסף לקראת סיום המחצית והורחק. בדקה ה-41, ורנר השלים צמד מכדור עונשין נוסף מ-11 מטרים. בדקה ה-50 תמי אברהם קבע את תוצאת המשחק כשסיים מקרוב בקלות אחרי כדור רוחב של ריס ג'יימס.

ניצחון קל לצ'לסי, למרות כדורגל לא ענק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
ורנר ואברהם חוגגים. חתומים על הניצחון | BEN STANSALL/POOL/AFP via Getty Images

קלאב ברוז' – דורטמונד 3:0

ניצחון קל לקבוצה של לוסיאן פאברה, שעלתה לראש הבית. תורגן הזאר כבש ראשון בעיטה ברגל שמאל מתוך הרחבה וארלינג הולאנד העלה את קבוצתו ל-0:2 בדקה ה-18 כשנגח מקרוב לרשת אחרי ערבובייה ברחבה. בדקה ה-32 הנורבגי האימתני השלים צמד עם שער קל מקרוב אחרי בישול של תומא מונייה. אחרי הבליץ במחצית הראשונה, דורטמונד נרגעה והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.

אי אפשר לעצור אותו. צמד להולאנד | Jef Matthee/DeFodi Images via Getty Images

סביליה – קרסנודאר 2:3

דרמת ענק ברמון סאנצ'ס פיחואן. הרוסים הדהימו עם 0:2 מהיר כאשר מגומד-שאפי סוליימנוב כבש בכדור חופשי מושלם בדקה ה-17 ומרקוס ברג הכפיל בפנדל בדקה ה-21. איבן ראקיטיץ' צימק ל-2:1 בדקה ה-42 עם נגיחה מקרוב, אך סביליה ראתה את הסיכויים לחזור נופלים לתהום כשחסוס נבאס הורחק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה אחרי שביצע עבירה כשחקן אחרון. עם זאת, האנדלוסים הוכיחו אופי מדהים ובדקה ה-69 השוו ל-2:2, כשיוסף אן נסירי ניצל טעות בהגנת קרסנודאר וכבש מתוך הרחבה. אן נסירי בעצמו השלים צמד והשלים את המהפך ההירואי בעשרה שחקנים בדקה ה-72, כשדחק מקרוב לרשת כדור חופשי שהגביה ראקיטיץ'.

שחקני סביליה חוגגים. קאמבק הירואי | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי