לבנדובסקי, סלאח או רונאלדו ומה עם מסי? המועמדים ל"דה בסט"

ליאו מסי ורוברט לבנדובסקי | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

אמנם כדור הזהב לא יחולק השנה אך פיפ"א פרסמה את 11 המועמדים לשחקן השנה, נציגות משמעותית לליברפול. קפטן ברצלונה בפנים, גם ראמוס. הסלאלום הנפלא של סון נגד ברנלי מועמד לפרס "פושקאש". כל הפרטים

(גודל טקסט)

לאכזבתם של שחקני העל, הפרס היוקרתי "בלון ד'אור", כדור הזהב, לא יחולק השנה על ידי פראנס פוטבול, אולם המסורת של פרס "The Best" של פיפ"א ממשיכה כרגיל. הפרס יוענק ב-17 בדצמבר והיום (חמישי) פורסמו רשימת 11 המועמדים לשחקן השדה הטוב ביותר. כמובן שייבחר גם מאמן השנה, שוער השנה ופרס שער השנה בעולם.

בשנה שעברה זכה בפרס שחקן השנה של פיפ"א ליאו מסי שגבר עם 46 קולות על וירג'יל ואן דייק (38 קולות) וכריסטיאנו רונאלדו (36 קולות) אך קשה להאמין שייבחר הפעם לאור עונה לא טובה ברמה האישית שהסתיימה גם בידיים ריקות. כמובן שהפורטוגלי והברזילאי ברשימה.

רוברט לבנדובסקי, שזכה בטרבל עם באיירן מינכן וכבש 55 שערים ב-47 משחקים – שיא קריירה כמובן, נחשב לפייבוריט לזכות בתואר היוקרתי. ליברפול היא הקבוצה עם הכי הרבה נציגים – לא פחות מארבעה. מעבר לבלם ההולנדי נמצאים גם מוחמד סלאח וסאדיו מאנה וכן הקשר טיאגו אלקנטרה שהגיע בקיץ.

כריסטיאנו רונאלדו | Giuseppe Cottini/NurPhoto via Getty Images

האיש המפתיע ברשימה ככל הנראה הוא ניימאר שסבל מפציעות רבות במדי פריז סן ז'רמן וגם חברו לנבחרת, קיליאן אמבפה, נכלל ברשימה. קוויין דה בריינה הוא נציגה של מנצ'סטר סיטי, וגם סרחיו ראמוס, ששבר את שיאו ההופעות בכדורגל הבינלאומי (אירופה) וזכה באליפות עם ריאל מדריד – נכלל ברשימה.

עוד בחירה מעניינת תהיה לגבי השער היפה בשנה, הפרס על שם פרנץ פושקאש ז"ל. בין המועמדים העיקריים – השער הנפלא של לואיס סוארס בליגה במדי ברצלונה נגד מאיורקה בזכות עקב מבריק, והדריבל המהפנט של סון יונג מין שרץ מגרש שלם נגד ברנלי וכבש בסטייל.

ומה לגבי המאמנים? ז'ולן לופטגי שזכה בליגה האירופית עם סביליה, זוכה לכבוד להיות לצדם של זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד שזכה באליפות ספרד, מרסלו ביילסה שהעלה את לידס לפרמיירליג, יורגן קלופ שהחזיר את תואר האליפות לאנפילד אחרי 30 שנה וכמובן האנזי פליק שזכה עם באיירן מינכן בטרבל ובסך הכל יש לו חמישה תארים עד עתה.

בקטגוריית השוער הטוב בעולם ישנם שלושה מהלגיה הספרדית – טיבו קורטואה שזכה בזמוארה, השוער שספג הכי מעט, והיה לראשון שעושה זאת בריאל מאז איקר קסיאס ב-2008, מארק אנדרה טר שטגן מברצלונה, יאן אובלק ועוד מועמדים הם מנואל נוייר (באיירן מינכן), אליסון (ליברפול) וקיילור נבאס מפריז סן ז'רמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי