הכל פתוח: פ.ס.ז' גברה 1:3 על מנצ'סטר יונייטד

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

ניימאר (צמד) ומרקיניוס העניקו לצרפתים ניצחון באולד טראפורד, שער שוויון זמני של ראשפורד לא הספיק לשדים האדומים. לייפציג בשוויון עם שתיהן בנקודות. ז'ירו ירה רביעייה נגד סביליה, בארסה ויובנטוס הביסו

(גודל טקסט)

אחרי הערב המרגש והתצוגה של מנור סולומון שקיבלנו אתמול (שלישי) בליגת האלופות, המחזור החמישי והלפני האחרון בשלב הבתים הגיע לסיומו הערב ובמשחק המרכזי, פריז סן ז'רמן השיגה ניצחון 1:3 חשוב על מנצ'סטר יונייטד בתום משחק קצבי ומלא באירועים. במקביל, רביעייה מטורפת של ז'ירו העניקה לצ'לסי 0:4 על סביליה, גריזמן ובריית'ווייט שוב כבשו ב-0:3 של ברצלונה על פרנצווארוש ורונאלדו הגיע ל-750 שערים בקריירה, כשיובנטוס ניצחה 0:3 את דינמו קייב. בנוסף, דורמטונד ולאציו נפרדו ב-1:1 וברוז' הביסה את זניט.

מנצ'סטר יונייטד – פריז סן ז'רמן 3:1

אלופת צרפת סגרה חשבון עם השדים האדומים, שגברו עליה במחזור הפתיחה בפארק דה פראנס. התוצאה השאירה את המצב בבית 8 פתוח לחלוטין, שכן בעקבות הניצחון של לייפציג מוקדם יותר, שלוש הקבוצות עם תשע נקודות לקראת מחזור הסיום. ליונייטד יספיק תיקו נגד לייפציג בשבוע הבא כדי לעלות, בעוד הגרמנים יהיו חייבים לנצח ולפ.ס.ז' אסור לבנות על "טובות" מהשתיים האחרות כשתארח את בשאקשיר.

מנצ'סטר יונייטד, למרות שנקלעה לפיגור מוקדם, ידעה להגיב ומצאה את השוויון דרך מרקוס ראשפורד, בסיוע קל של דנילו פריירה. במחצית השנייה מנצ'סטר יונייטד פתחה הרבה יותר טוב מהיריבה והגיעה למספר הזדמנויות גדולות, אלא שאנתוני מרסיאל החמיץ פעמיים בענק והשדים האדומים שילמו על כך ביוקר. אדינסון קבאני, במשחק טוב מבחינה אישית, לא הצליח למצוא את הרשת של קבוצתו לשעבר. על אף ההפסד, יונייטד תנשור לליגה האירופית רק אם תיכנע ללייפציג בחוץ במחזור הבא.

רק לפני שני מחזורים, פריז סן ז'רמן הייתה במקום השלישי ומחוץ לתמונת העלייה לשמינית הגמר, אך החבורה של תומאס טוכל הראתה אופי ותגיע למחזור ההכרעה מעמדה נוחה ביותר, מול היריבה הנוחה ביותר ב"בית המוות". דווקא בשיא המומנטום של האנגלים, הקבוצה מעיר האורות התעוררה והחלה לסכן את השער של דויד דה חאה, כשתוך מספר דקות היא גם מצאה את השער שהחזיר לה את היתרון במחצית השנייה. ניימאר כבש משחק שלישי ברציפות והפעם כיכב עם צמד, כולל השער שבזכותו הקבוצה שלו עלתה למקום הראשון. נקודה בשבוע הבא תספיק לפריז סן ז'רמן בשביל הכרטיס לשלב 16 האחרונות, בתנאי שלייפציג לא תנצח

קבאני מתחבק עם חבריו לקבוצה לשעבר | Laurence Griffiths/Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה (אודיון איגהלו, 90), ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, אלכס טלס, סקוט מקטומיניי, פרד, ברונו פרננדס, מרכוס ראשפורד (פול פוגבה, 74), אנתוני מרסיאל (מייסון גרינווד, 79), אדינסון קבאני (דוני ואן דה בייק, 79).

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, אלסנדרו פלורנצי (טילו קהרר, 79), עבדו דיאלו (אידריסה גיי, 90), פרסנל קימפמבה, מרקיניוס, דנילו, מרקו וראטי (ראפיניה, 78), לאנדרו פארדס (אנדר הררה, 65), מויזה קן (מיצ'ל באקר, 64), קיליאן אמבפה, ניימאר.

מהלך המשחק

דקה 6, 0:1 לפריז סן ז'רמן: אמבפה וניימאר החליפו מסירות וטלטלו את הגנת המארחת, הצרפתי בעט מפתח הרחבה והכדור, שפגע בלינדלוף, הגיע לברזילאי שבעט מדויק לפינה הרחוקה וכבש את שער היתרון.

דקה 23: פרד התעמת עם פארדס ולכאורה נגח בו, מה שעורר מהומה בין השחקנים. אחרי בדיקה במסך, השופט שלף רק צהוב לקשר יונייטד והראה את הכרטיס גם לווראטי, שמחה יתר על המידה.

דקה 32, מנצ'סטר יונייטד השוותה ל-1:1: מרסיאל השתחרר וניסה לכבוש מחוץ לרחבה, אך דה חאה הדף. וואן ביסאקה הגיע לריבאונד והעביר לראשפורד שבעט, הכדור פגע בדנילו והמשיך פנימה.

ניימאר חוגג את שער היתרון | Martin Rickett/PA Images via Getty Images
המהומה בין השחקנים, בזמן שפארדס על הדשא | Martin Rickett/PA Images via Getty Images
קבאני וראשפורד. פספוס ענק ליונייטד | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

דקה 49: ראשפורד מסר לקבאני על קו ימין, קיבל בחזרה בעקב נהדר של האורוגוואי ושלח את הרוחב למרסיאל, שסיפק החמצה ענקית ובעט גבוה ליציע ממצב מאוד נוח.

דקה 57: עוד פספוס אדיר של השדים. יונייטד יצאה להתקפה מהירה ומרסיאל שלח את קבאני קדימה, החלוץ נתן צ'יפ נפלא מעל נבאס אך פגש את המשקוף, פרננדש עט על הריבאונד והשאיר למרסיאל, אבל מרקיניוס גלש מצוין ובלם את הבעיטה של הצרפתי.

דקה 64: ניימאר מצא את פלורנצי בכדור אלכסוני והמגן הגביה משמאל לראשו של מרקיניוס, שנגח למשקוף.

דקה 68: הפעם ניימאר השאיר את באקר לבד לגמרי והאחרון בעט שטוח לפינה הרחוקה, אולם דה חאה הציל מצוין לקרן.

דקה 69, 1:2 לפריז סן ז'רמן: קרן הורחקה עד הררה שחיפש את השער, הכדור ניתז אל דיאלו המחליף ששם את הרגל וזה הגיע למרקיניוס, שדחק מקרוב והחזיר לאורחת את היתרון.

מרקיניוס חוגג. פ.ס.ז' בראשות הבית | Laurence Griffiths/Getty Images

דקה 70, אדום למנצ'סטר יונייטד: פרד המוצהב תיקל בחוסר אחריות את וראטי, הורחק והותיר את המארחת עם שחקן פחות.

דקה 89: אמבפה דילג מעל פרננדס ודהר כמעט לאורך מגרש שלם, אך במקום למסור לניימאר שהיה לבד במרכז, חיפש את הפינה הרחוקה והכדור שלו חלף ליד העמוד.

הראו אופי. שחקני פ.ס.ז' חוגגים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

סביליה – צ'לסי 4:0

בבית מספר 5, ערב המחזור החמישי הייתה רק שאלה אחת שנשארה פתוחה – מי תסיים בפסגה, צ'לסי או סביליה שהעונה כבר לא תמשיך לליגה האירופית, אלא לשמינית גמר ליגת האלופות. לשתי הקבוצות היו 10 נקודות לפני המשחק, אבל אוליבייה ז'ירו, בהופעה נדירה בהרכב אפשר לומר, השלים רביעייה(!) והבטיח שהבלוז יסיימו במקום הראשון. אחרי 0:0 בסטמפורד ברידג' במשחק ביניהן בסיבוב הקודם, הניצחון של המדורגת שלישית בפרמיירליג הבטיח לה את היתרון ביניהן ועל כן סביליה לא תוכל לעקוף אותה בשבוע הבא ולא משנה כמה יגמרו המשחקים במחזור הסיום.

ז'ירו, שפתח בפעם ה-50 מאז עבר לצ'לסי בינואר 2018, עלה ב-11 של למפארד יחד עם שמונה שחקנים נוספים שלא שיחקו נגד טוטנהאם בתחילת השבוע, רק השוער אדוארד מנדי והקשר מתיאו קובאצ'יץ' שמרו על מקומם, ועם שערים בדקות 8, 54, 74 ו-83 מפנדל המשיך בכושר הכיבוש המופלא שלו וסיפק ללמפארד הוכחה נוספת שהוא ראוי לדקות משמעותיות, אחרת ינסה לעזוב בינואר לקבוצה שתבטיח לו דקות ולא תפגע במעמדו בנבחרת צרפת לקראת היורו בקיץ.

ז'ירו. רביעייה מטורפת מול סביליה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

פרנצווארוש – ברצלונה 3:0

ברצלונה שמרה על יתרון שלוש נקודות מיובנטוס ועל מאזן מושלם גם אחרי חמישה משחקים בליגת האלופות, כשלא התקשתה להביס בבודפשט את האלופה המקומית ולהכריע את ההתמודדות תוך פחות מחצי שעה, גם ללא ליאו מסי ופיליפה קוטיניו שזכו למנוחה.

בהיעדרם של שניים מהכוכבים, השלישייה הקדמית כללה את אנטואן גריזמן, מרטין בריית'וויט ועוסמאן דמבלה ושלושתם החזירו למאמן רונאלד קומאן עם שערים – הצרפתי כבש ראשון אחרי 14 דקות, הדני הכפיל בדקה ה-21 וכבש גם הוא משחק שני ברציפות בליגת האלופות והקשר חתם את התוצאה עם פנדל כבר בדקה ה-28 ושלח את הקבוצות להעביר את הזמן עד לסיום.

במשחק נוסף בבית: קרסנודאר – ראן 0:1.

גריזמן. משחק שלישי רצוף שהוא כובש | ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

יובנטוס – דינמו קייב 0:3

בבית מספר 7, היה ידוע מראש שכל עוד הגברת הזקנה לא תמעד בביתה נגד דינמו קייב, הקרב על המקום הראשון יהיה בשבוע הבא בקאמפ נואו בברצלונה. ואכן, יובנטוס לא התקשתה לנצח את הקבוצה שצברה נקודה אחת בלבד עד כה וכעת תוכל לעקוף את ברצלונה ולכבוש את הפסגה אם תגמול לקטלונים על ה-2:0 בטורינו עם 0:3 ומעלה.

פדריקו קייזה כבש בדקה ה-21 ואלברו מוראטה קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-66, אבל הרגע הגדול הגיע אחרי 57 דקות במשחק, אז כריסטיאנו רונאלדו כבש את שערו השני בסך הכל בעונה בליגת האלופות, בהופעתו השלישית בסך הכל יש לזכור, והגיע ל-750 שערים בקריירה בכל המסגרות, כולל בנבחרת פורטוגל.

סנדרו יודע מי הכוכב הבלתי המעורער של יובה | Valerio Pennicino/Getty Images

בורוסיה דורטמונד – לאציו 1:1

בבית מספר 6, שום דבר לא נקבע. ניצחון של דורטמונד היה מבטיח לה את המקום בשמינית הגמר מהמקום הראשון, אבל הצהובים-שחורים לא השכילו לשמור על היתרון מול התכולים מרומא וההכרעה עברה לשבוע הבא.

הבעיה הגדולה של דורטמונד היא שגם בשבוע הבא ייעדר הכוכב הגדול שלה ומי שלא מפסיק לכבוש בליגת האלופות, ארלינג הולאנד הצעיר שהערב נודע כי סובל מפציעה בהאמסטרינג ועל כן נותר מחוץ לסגל וככל הנראה לא ישוב בחודש הקרוב, אלא רק בתחילת 2021.

רפאל גררו כבש בדקה ה-44 מבישול של טורגן הזאר, אבל זוכה "נעל הזהב" של העונה שעברה, צ'ירו אימובילה, איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-67 וקבע חלוקת נקודות שמשמעותה שדורטמונד בפסגה עם 10 נקודות, לאציו שנייה עם 9 ובמקום השלישי קלאב ברוז' שבמאזנה שבע נקודות הודות לניצחון 0:3 על זניט והיא תוכל לעלות על חשבון לאציו אם תנצח אותה בשבוע הבא באיטליה.

קלאב ברוז' – זניט 0:3

כאמור לעיל, מי שנשארת בחיים ולמעשה תלויה בעצמה היא קלאב ברוז' הבלגית שגברה בביתה על זניט, שהנקודה היחידה שהשיגה העונה הייתה במשחק ביתי מול לאציו. צ'ארלס דה קטלארה בדקה ה-33, פנדל מוצלח של האנס ואנקן בדקה ה-58 ושער של נואה לאנג בדקה ה-73 העניקו את הניצחון הכל כך חשוב לברוז'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי