לספרי ההיסטוריה: יובנטוס הביסה 0:3 את בארסה, צמד לרונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו , לאונרדו בונוצ'י כריסטיאנו רונאלדו , לאונרדו בונוצ'י | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו כריסטיאנו רונאלדו | Juventus FC via Getty Images
שחקני יובנטוס חוגגים את השער של ווסטון מקני שחקני יובנטוס חוגגים את השער של ווסטון מקני | David Ramos/Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו כריסטיאנו רונאלדו | Juventus FC via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי | David Ramos/Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

השפלה: הגברת הזקנה הביכה את מסי וחבריו בקאמפ נואו, וסיימה את שלב הבתים במקום הראשון. כריסטיאנו כבש פעמיים מהנקודה הלבנה, מקני הוסיף שער מדהים בחצי מספרת. דינמו קייב סיימה במקום השלישי בבית

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל חיכה חודשים למפגש בין ליונל מסי לכריסטיאנו רונאלדו בקאמפ נואו, אך אף אחד לא ציפה שכך זה ייגמר. יובנטוס דרסה את ברצלונה מהרגע הראשון ועד לשריקת הסיום, והמשחק הערב ציין שפל חדש בעונה של הקטאלונים, שאיבדו את המקום הראשון בבית ועלולים להסתבך בהגרלה בשמינית הגמר.

הפנומן הפורטוגלי יצא עם ידו על העליונה הערב, כשהנחיל למסי וחבריו הפסד ביתי ראשון בליגת האלופות לראשונה מאז מאי 2013, והפסד בשלב הבתים לראשונה משנת 2016. ללא ספק, ערב שכולם בברצלונה ינסו לשכוח כמה שיותר מהר. במשחק המקביל, דינמו קייב ניצחה 0:1 את פרנצווארוש וסיימה במקום השלישי בבית, ובאופן אוטומטי העפילה לשלב 32 הגדולות בליגה האירופית.

כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

כבר בדקה ה-13, CR7 פרץ לרחבה מהאגף השמאלי והוכשל ע"י רונלד אראוחו הצעיר. הפורטוגלי ניגש לנקודה הלבנה, שחרר בעיטה אדירה לפינה השמאלית והעלה את יובה ל-0:1 מהיר על ברצלונה.
שבע דקות לאחר מכן, הגיע השני. מבצע קבוצתי נפלא הסתיים בהרמה גאונית של קוואדראדו למקני, הכישרון האמריקאי מצא את עצמו חופשי לגמרי ברחבה של הספרדים, והשתלט על הכדור מהאוויר עם בעיטת חצי מספרת מדהימה היישר לתוך הרשת של טר שטגן. 0:2 ליובנטוס.

הקטאלונים ניסו לחזור למשחק והיו יותר מסוכנים לקראת סיום המחצית הראשונה אך לא הצליחו לכבוש, בפתיחת המחצית השנייה, צוות ה-VAR זיהה נגיעת יד של לנגלה ברחבה, השופט בדק את המהלך והצביע על הנקודה הלבנה. כריסטיאנו ניגש בביטחון רב, שחרר פצצה אדירה לפינה השמאלית וכבש את השלישי. 0:3 מדהים ליובנטוס, תבוסה היסטורית לברצלונה בסיום.

שחקני יובנטוס חוגגים נגד ברצלונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

שריקת הסיום בקאמפ נואו. כריסטיאנו רונאלדו מוחלף בדקות הסיום ועוזב את כר הדשא כמנצח. ברצלונה ומסי יורדים מושפלים, לאחר אחת התבוסות הביתיות המביכות ביותר בשנים האחרונות.

בדקה ה-75, כדור קרן הגיע לראש של רונאלדו, שהוריד את הכדור לבונוצ'י ומטווח אפס הבלם דחק את הכדור לרשת, אך לאחר בדיקת VAR השער נפסל.
בדקה ה-64, מסי הגיע למצב נוסף מחוץ לרחבה אך בופון שוב היה במקום. בריית'וויט זינק על הריבאונד ופספס את המסגרת, אך הקוון הרים את הדגל לנבדל.
חילוף כפול בברצלונה אחרי השער השלישי. ג'וניור פירפו וסמואל אומטיטי עולים לכר הדשא, ג'ורדי אלבה וקלמנט לנגלה מפנים את מקומם.

כריסטיאנו רונאלדו | Juventus FC via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

בדקה ה-52, כריסטיאנו רונאלדו שוב ניגש לנקודה הלבנה, שוב שחרר בעיטה אדירה לפינה השמאלית ויובנטוס עלתה ל-0:3 על ברצלונה! כרגע – הגברת הזקנה עולה למקום הראשון בבית.

הערב הקשה של ברצלונה נמשך. שופט המסך איתר נגיעת יד של קלמנט לנגלה, השופט הלך לצפות במהלך והצביע על הנקודה הלבנה!
חילוף אחד בשורות ברצלונה. טרינקאו הצעיר פינה את מקומו למרטין בריית'וויט.
המחצית השנייה יוצאת לדרך בקאמפ נואו!

מחצית ראשונה

ברצלונה מפעילה לחץ כבד לקראת סיום המחצית הראשונה, מסי נראה הרבה יותר אקטיבי ויוזם מצבים, כשעיקר ההתקפות מגיעות מאגף שמאל, בזכות שיתוף הפעולה המושלם של 'הפרעוש' עם אלבה. בדקה ה-46, הארגנטינאי קיבל כדור רוחב אדיר מהמגן השמאלי, וניסה לבעוט תחת ההגנה הצפופה, אך הבעיטה הייתה חלשה מדי ובופון הדף. במקביל, ה-VAR קבע שלא נעשתה על מסי עבירה. המחצית מגיעה לסיומה.

בדקה ה-36, מצב ראשון מסוכן למסי. הפרעוש קיבל כדור מאלבה ושלח בעיטה שטוחה וערמומית, אך בופון הדף את הכדור בקצות האצבעות.
אחרי חצי שעה, ברצלונה מתחילה להתעורר. בעיטה של מסי נהדפה לקרן ע"י בופון, שתי דקות לאחר מכן, פיאניץ' ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה אך פספס את המסגרת. המשחק מתחמם.

שחקני יובנטוס חוגגים את השער של ווסטון מקני | David Ramos/Getty Images

אחרי 20 דקות של כדורגל, הקטאלונים עדיין לא הגיעו למשחק, ובדקה ה-20, התקפה מדהימה של יובנטוס הסתיימה אצל קוודראדו, שהקפיץ כדור אדיר למקני. הכישרון האמריקאי מצא את עצמו פנוי לגמרי ברחבה וירה את הכדור בחצי מספרת מדהימה לשער של טר שטגן. 0:2 מדהים ליובנטוס

0:1 ליובנטוס! כריסטיאנו רונאלדו ניגש לנקודה הלבנה עם הרבה קור רוח, שולח בעיטה חזקה לפינה השמאלית ומעלה את הגברת הזקנה ליתרון מוקדם בקאמפ נואו, כרגע ברצלונה עדיין במקום הראשון.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג נגד ברצלונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו חוגג | David Ramos/Getty Images

בדקה העשירית, לאחר דקות טובות של יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו פרץ מהאגף השמאלי, רונאלד ארואחו ניסה לעצור אותו אך השתמש בידיים והפורטוגלי נפל. השופט הצביע על הנקודה הלבנה.

בדקה השמינית, מצב ראשון ליובנטוס. כריסטיאנו רונאלדו משתלט על כדור גובה מהאגף השמאלי, מוריד את הכדור בנגיעה לדנילו, ששולח פצצה אדירה ברגל ימין ומפספס את המסגרת.
חמש דקות של כדורגל מאחורינו, עדיין ללא מצבים משמעותיים, מרבית המשחק מתנהל במרכז המגרש.
המשחק בקאמפ נואו יצא לדרך! מסי ורונאלדו לוחצים ידיים ומוכנים לקרב ה-36 ביניהם בקריירה.

ארתור. פוגש את האקסית | David Ramos/Getty Images)
ליונל מסי מתחמם | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו בקאמפ נואו | David Ramos/Getty Images)

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'יניו דסט, רונלד אראוחו, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, מיראלם פיאניץ', פרנקי דה יונג, פדרי, ליונל מסי, פרנסיסקו טרינקאו, אנטואן גריזמן.

יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון, חואן קוודראדו, לאונרדו בונוצ'י, מתיאס דה ליכט, אלכס סנדרו, ווסטון מקני, ארון ראמזי, רודריגו בנטנקור, ארתור, אלברו מוראטה, כריסטיאנו רונאלדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי