בומבה בשמינית הגמר: ניימאר נגד מסי. ליברפול נגד לייפציג

ליאו מסי וניימאר. יריבים בשמינית הגמר | Dave Winter/Icon Sport

ברצלונה שסיימה במקום השני אמנם חמקה מבאיירן (קיבלה את לאציו) וליברפול (פוגשת את לייפציג) אך בכל זאת קיבלה הגרלה קשה במיוחד נגד סגנית אלופת אירופה שתארח את הגומלין. אתלטיקו נגד צ'לסי, ריאל נגד אטאלנטה

(גודל טקסט)

בשבוע שעבר הסתיים לו אחד משלבי הבתים המרתקים ביותר של ליגת האלופות – שני "בתי המוות" הבטיחו וקיימו ובסופו של דבר מנצ'סטר יונייטד מצאה את עצמה בחוץ, מנור סולומון ושחטאר דונייצק הסתפקו בליגה האירופית, והיה גם מהפך גדול בקרב על המקום הראשון בין ברצלונה ויובנטוס. בשעה זו הדרמה עולה מדרגת כשנשלפים הכדורים בהגרלת שמינית הגמר אף יותר עם הגרלת שמינית הגמר. החוקים ידועים היטב: אף קבוצה לא יכולה לקבל יריבה מאותה המדינה ולא את זו שפגשה בשלב הבתים.

השנה לוח המשחקים היה צפוף במיוחד כשהמשחקים בשלב הבתים נערכו בשתי פעימות של מרתון בן שלושה שבועות. כעת ישנה הפסקה עד אמצע פברואר. המשחק הראשון ייערך ב-16 או ה-17 בפברואר והגומלין ב-23 או ה-24 בחודש, כשאלופת הבית תארח את הגומלין שישוחק בתשעה או העשרה במרץ או ה-16-17 במרץ. ארבע ספרדיות וארבע גרמניות, שלוש איטלקיות ושלוש אנגליות וגם פורטו ופריז סן ז'רמן. המשחקים ישוחקו ללא קהל בוודאות.

ההגרלה:

בורוסיה מנשנגלדבאך – מנצ'סטר סיטי (24.2 ו-16.3)

לאציו – באיירן מינכן (23.2 ו-17.3)

אתלטיקו מדריד – צ'לסי (23.2 ו-17.3)

לייפציג – ליברפול (16.2 ו-10.3)

פורטו – יובנטוס (17.2 ו-9.3)

ריאל מדריד – אטאלנטה (24.2 ו-16.3)

ברצלונה – פריז סן ז'רמן (16.2 ו-10.3)

בורוסיה דורטמונד – סביליה (17.2 ו-9.3)

ברצלונה היא הקבוצה שהגיעה להגרלה עם הגב אל הקיר. היא ניצחה בכל חמשת משחקיה הראשונים במפעל עם רונאלד קומאן אך הובסה 3:0 בקאמפ נואו מול יובנטוס, איבדה את המקום הראשון ועל כן היו לה אפשרויות קשות במיוחד. בסופו של דבר הספרדים הגרילו את פריז סן ז'רמן של ניימאר, חברו הטוב של ליאו מסי. פיינאליסטית השנה שעברה כבר פגשה את ברצלונה לדו קרב בלתי נשכח בשמינית הגמר ב-2016/17, כשהברזילאי עוד היה בספרד. אחרי 0:4 ענק בצרפת, ברצלונה השלימה את הרמונטדה הגדולה בכל הזמנים עם 1:6 ענק משער של סרג'י רוברטו בתוספת הזמן.

סרג'י רוברטו ושחקני ברצלונה חוגגים את המהפך הענק | Jean Catuffe/Getty Images

אלופת אירופה באיירן מינכן תפגוש את לאציו של צ'ירו אימובילה לקרב ענק מול רוברט לבנדובסקי, על הכרטיס לרבע הגמר ואולי על התואר החלוץ הטוב בעולם. הפולני כבש העונה רק שלושה שערים בשלב הבתים בניגוד לעשרה אשתקד. האיטלקים חוזרים לשלב הנוקאאוט לראשונה מאז עונת 1999/00 אז סימונה אינזאגי ליהטט על כר הדשא.

אחד המשחקים הגדולים של שמינית הגמר יפגיש בין צ'לסי לאתלטיקו מדריד. הבלוז של פרנק למפארד כבר הודחו בעבר על ידי הספרדים, בחצי הגמר בעונת 2013/14, דווקא אחרי תיקו מאופס בספרד. בגומלין ניצחה אתלטיקו 1:3. אשתקד הקבוצה של דייגו סימאונה הדיחה את ליברפול, אלופת אירופה המכהנת, עם ניצחון כפול, אך שאין לזלזל בה.

ליברפול קיבלה הגרלה לא פשוטה בכלל כאשר תפגוש את לייפציג שהוכיחה את כוחה בבית המוות כשניצחה את מנצ'סטר יונייטד במשחק המכריע והאחרון. הקבוצה של יוליאן נגלסמן מדורגת שלישית בבונדסליגה במרחק נקודה בלבד מהפסגה וכבר סיימה בתיקו 3:3 מרשים נגד באיירן מינכן. אשתקד נעצרה רק בשלב חצי הגמר אחרי שגברה על אתלטיקו.

זה לא סוד שכריסטיאנו רונאלדו הגיע ליובנטוס בקול תרועה רמה כדי לעזור לה לזכות בגביע אחריו היא רודפת מאז 1996. הביאנקונרי, שסיימו במקום הראשון, קיבלו הגרלה די קלה כשיפגשו את אלופת פורטוגל – פורטו. רונאלדו ישחק נגד חברו לנבחרת פפה, שהיה קרוב אליו גם בריאל מדריד קרוב לעשור.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1020998
רונאלדו. פורטו ופפה מחכים לו

נעבור לאקסית של רונאלדו, הלא-היא ריאל מדריד שניצחה 0:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך במחזור הסיום והצליחה להשיג את ראשות הבית. האופציות עבור ריאל היו מלכתכילה מצומצמות מאוד ולבסוף היא הוגרלה נגד אטאלנטה האיטלקית שכבשה אשתקד 98 שערי ליגה. בעונתה השנייה בלבד בליגת האלופות שוב השיגה את הכרטיס לשמינית הגמר, על חשבון אייאקס. הבלאנקוס הודחו בשנתיים האחרונות בשלב שמינית הגמר וזינדין זידאן יודע שתסריט כזה לא בא בחשבון שוב.

הכדור הראשון שנשלף בהגרלה היה של בורוסיה מנשנגלדבאך, שתפגוש את מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה. המאמן הספרדי לא הצליח לזכות במפעל מאז 2011, אז עשה זאת עם ברצלונה, ואין ספק שזה מותיר מעין כתם על הקריירה הענפה שלו. הגרמנים הסתבכו כהוגן אך העפילה לשלב שמינית הגמר. היא כבשה עשירייה נגד שחטאר דונייצק ומנור סולומון אך לא הצליחה לנצח את ריאל מדריד ואינטר.

משחק מרתק במיוחד הוא בין סביליה לבורוסיה דורטמונד, שפיטרה את מאמנה לוסיאן פאברה אחרי התבוסה הקשה ביום שבת. האנדלוסים נחשבים למומחים בליגה האירופית אך הגיעו לשלב רבע הגמר רק פעם אחת. הצהובים-שחורים אשתקד הודחו בשלב שמינית הגמר על ידי פריז סן ז'רמן כאשר ניצחו 1:2 בבית לא הספיק.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1021077

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי