כך תמנע את ה"סופרליג"? פיפ"א מאיימת בסנקציות חמורות

כריסטיאנו רונאלדו , ליונל מסי | David Ramos/Getty Images

לנוכח הרעיון של המועדונים הגדולים להקים ליגה נפרדת כדי להגדיל את ההכנסות, בארגון הבהירו בהודעה חריפה כי כל שחקן וקבוצה שייקחו חלק - לא יורשו להשתתף במפעלים המוכרים כמו מונדיאל, יורו וקופה אמריקה

(גודל טקסט)

לנוכח הספקולציות ההולכות וגדלות לגבי הקמת סופר-ליג שתאגד את ענקיות היבשת בכדורגל העולמי ותחליף עבורן את הפורמט של ליגת האלופות, כשבין היתר נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, המריא לטורינו כדי לשוחח עם נשיא יובנטוס וה-ECA, אנדראה אניילי – בפיפ"א שלחו מסר חריף היום (חמישי) – הן לא יכירו בטורניר הזה ויש גם מסר חמור מזה.

הארגון הזהיר כי "כל מועדון או שחקן המעורבים בתחרות הזו – לא יורשה להשתתף בתחרויות השונות של פיפ"א או הפדרציה המקבילה לה". במילים אחרות, הם לא יוכלו לשחק להשתתף בטורנירי המונדיאל, היורו והקופה אמריקה.

"על פי חוקי פיפ"א והקונפדרציות, על כל התחרויות להיות מאורגנות או מוכרות על ידי הגוף הרלוונטי ברמתן בהתאמה, על ידי פיפ"א ברמה העולמית ועל ידי הקונפדרציות ברמה היבשתית. מבחינה זו הקונפדרציות מכירות בגביע העולם למועדוני פיפ"א, במתכונתו הנוכחית והחדשה, כתחרות המועדונים היחידה בעולם, ואילו פיפ"א מכירה בתחרויות המועדוניות שאורגנו על ידי הקונפדרציות כתחרויות היבשת היחידות של המועדון", נכתב בנוסף יחד עם הבהרה כי רק סדר וארגון זה שומר על הצלחת הכדורגל.

מעבר לנשיא פיפ"א עצמו, ג'יאני אינפנטינו, וכן נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, גם נשיא AFC, שייח' סלמן בן איברהים אל חליפה וןכן נשיאי CAF (אפריקה), נשיא Concacaf (צפון ומרכז אמריקה) וכן נשיא דרום אמריקה, נשיא אוקיאניה – חתמו על ההצהרה.

הקבוצות הגדולות נוקטות בדעה שניתן יהיה להגדיל את ההכנסות במידה ניכרת אם ישחקו זו נגד זו בתדירות גבוהה יותר למשל כמו בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות. פרס, למשל, דיבר על כך באסיפת ה"סוסיו" האחרון והזכיר כי ריאל מדריד עמדה מאחורי הקמת מפעל גביע אירופה לאלופות והכדורגל תמיד חייב להתקדם.

באיירן מינכן אלופת אירופה. מה ההגרלה תזמן לה? | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי