הולאנד הודה: "אמבפה נתן לי השראה" וקרץ לאוהדי ריאל. ספרד משתחווה

ארלינג הולאנד | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

הנורבגי שזרח עם צמד ובישול נגד סביליה הדהים שוב: "מפלצת בפיחואן", "חיסל את מי שעמד מולו", נכתב. החלוץ: "אני אוהב לשחק בליגת האלופות. זה תמיד טוב שרוצים אותך". וגם: התגובה של רויס והקללה שנשברה

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד הגיעה למשחק נגד סביליה בפיחואן בשמינית גמר ליגת האלופות בכושר נוראי אך שמה את הבעיות בצד והוכיחה שהצ'מפיונס היא מפעל שונה. הצהובים-שחורים השיגו 2:3 גדול רשמו ניצחון חוץ ראשון על אדמת ספרד מזה 24 שנה כשגברו אז 0:1 על אתלטיקו מדריד ב-1996/97. אותה עונה הסתיימה עם זכייה היסטורית במפעל מה שאולי לא יקרה השנה, אבל הקבוצה כן עשתה צעד ענק בדרך לחזור לרבע הגמר לראשונה מאז 2016/17.

מחמוד דאוד אמנם כבש שער ענק בדקה ה-19 אך את ההצגה גנב מי שבישל לו ולאחר מכן כבש צמד בעצמו – ארלינג הולאנד. הנורבגי דוהר למלכות השערים במפעל השנה – יש לו שמונה שערים בחמישה משחקים אחרי הצמד אמש, ובסה"כ 18 שערים ב-13 משחקים במפעל. הולאנד שבר אינסוף שיאים. באופן בלתי נמנע בתקשורת הספרדית השוו בין ביצועיו של הולאנד לבין ההצגה של קיליאן אמבפה בקאמפ נואו. "מה שהולאנד עשה אפילו מרשים יותר. אחרי ההצגה של הצרפתי – הגיע תורו. הוא חיסל את כל מי שעמד מולו ופגע באחת ההגנות הטובות באירופה. הוא לא פגש הגנה מנייר", נכתב ב"מארקה". "מפלצת הופיעה בפיחואן", הייתה כותרת נוספת. "הוא ראה מבית המלון שלו את אמבפה מככב והחליט שהוא יעשה לא פחות. אי אפשר לעצור אותו".

ואלה לא כל הכותרות "הולאנד הפך את חלום רבע הגמר לכמעט בלתי אפשרי עבור סביליה ופשוט חיסל אותה", נכתב ב"אס". "עוד שיא של הולאנד העניק לדורטמונד ניצחון חוץ ענק בהופעה טובה", נכתב ב"קיקר". "כל כך חשוב, כל כך טוב. הוא סיים את הפסטיבל שלו כבר במחצית. מכונת השערים של דורטמונד מרעידה את אירופה".

שער עיתון "מארקה" | צילום מסך: "מארקה"

הנורבגי אכן מר שקיבל השראה מאמבפה: "אני אוהב לשחק בליגת האלופות וקיבלתי השראה מהשלושער שלו. אני מודה לו. זה היה לילה יפה". על הרצון של אוהדי ריאל מדריד שיצטרף: "תמיד טוב שמישהו רוצה אותך". ב"מארקה", אגב, הציגו סקר: "אמבפה או הולאנד – את מי כדאי לרכוש – שניהם משתלטים על ליגת האלופות". לחלוץ דורטמונד יש 25 שערים ב-24 משחקים העונה בעוד לצרפתי "רק" 21 שערים ב-29 משחקים.

על היכולת של הקבוצה: "עלינו להתאושש במהירות כי מחכה לנו דרבי גדול בסוף השבוע. עלינו לקחת את הדברים החיוביים מהמשחק. זה היה נחמד לנצח הערב בספרד. המאמן אמר לי שזה יהיה הערב שלי ואגיע למצבים ואני שמח שזה קרה. אני לא יודע להסביר את זה אבל הרגשנו יותר טוב היום, אולי בגלל מוטיבצייה ותשוקה נוספים. אני שמח שכבשנו שלושה שערי חוץ".

ארלינג הולאנד ושחקני בורוסיה דורטמונד | Fran Santiago/Getty Images

מרקו רויס: "במחצית השנייה היינו פסיביים מדי, לא הצלחנו לצאת קדימה, זה התחיל להיות קשה ככל שהמשחק התקדם אבל אני כמובן שמח שניצחנו. משחק אחד טוב לא משכיח את כל מה שהיה בשבועות האחרונים. עשינו צעד חשוב הערב ונרצה לנצח את שאלקה בדרבי, אנחנו חייבים".

המאמן אדין טרזיץ': "זה אחד המשחקים הכי טובים שלנו עד כה. אנחנו מרוצים מהתוצאה ומהיכולת נגד יריבה שרשמה ניצחונות רצופים רבים. עברנו שבועות קשים. הראינו את האופי של הקבוצה, היינו שם מההתחלה ועד הסוף ועם זה אשאר. עשינו צעד חשוב בדרך לסיבוב הבא, אם כי יש טעויות שעלינו לתקן וכבר טעינו לא מעט השנה. עלינות להיות אינטנסיביים יותר ולמנוע שגיאות. להולאנד היה תפקיד מכריע, הוא עבד היטב גם בהגנה וכבש צמד אדיר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי