הולאנד טען שבונו התגרה בו, בגרמניה התמוגגו: "מר צ'מפיונס"

ארלינג הולאנד | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

החלוץ שכבש צמד הבהיר: "אני עייף, אבל זה מרגש להיות בשלב הבא. השוער הקניט אותי וקצת רימה". דילייני: "משחקים כאלה גורמים לך לגדל שיערות על החזה". וגם: כל המספרים של הנורבגי

(גודל טקסט)

ארבע שנים בורוסיה דורטמונד חיכתה לרגע הזה. בעונה שעברה היא ניצחה 1:2 את פריז סן ז'רמן, אך נכנעה 2:0 בגומלין בצרפת ואתמול (שלישי) הצהובים-שחורים הבטיחו את מקומם ברבע הגמר אחרי 2:2 ביתי עם סביליה.

לפתע כל הצרות מהבונדסליגה זזו הצידה והקבוצה קבעה שיא מועדון כשכבשה 34 משחקים ברציפות בכל המסגרות. ארלינג הולאנד שכבש צמד, הפך לשחקן שהגיע הכי מהר ל-20 שערים בליגת האלופות (14 משחקים בלבד) ועל הדרך שבר עוד לא מעט שיאים – גם נבחר לכוכב המשחק, כמובן.

הולאנד אמר לאחר העלייה לשלב שמונה האחרונות: "זה היה משחק קשה מאוד, אפילו בעל סיום מטורף, עכשיו אני עייף מאוד אבל להיות בשלב הבא זה מרגש. ידענו שיהיה לא פשוט והיה חשוב להוביל עוד לפני המחצית".

החלוץ גם התייחס לפנדל המוחמץ שלמזלו שופטי המסך פסלו ובזכותם הוא בעט פנדל חוזר: "בהתחלה החמצתי, אבל השוער קצת רימה אותי ואז הקניט אותי. למען האמת הייתי קצת עצבני לפני הפנדל השני, אבל זה הצליח לי ואז לא היה לו מה להגיד. צעקתי לו ואין לי מושג אפילו מה אמרתי". לפי כלי התקשורת, עושה רושם שהנורבגי אמר לשוער: "זו הקארמה".

הנה כל המספרים של הולאנד: הוא כבש שמונה שערים בצ'מפיונס ב-2019, שמונה ב-2020 וארבעה ב-2021. שמונה בזלצבורג ו-12 בדורטמונד. ארבעה בימין, 15 בראשון ושער אחד בנגיחה. 12 משעריו היו במשחקי הבית ועוד שמונה בחוץ.

כבשו הכי מהר 20 שערים בליגת האלופות:

14 משחקים: ארלינג הולאנד

24 משחקים: הארי קיין

26 משחקים: אלסנדרו דל פיירו

27 משחקים: רוד ואן ניסטלרוי

28 משחקים: פיליפו אינזאגי

32 משחקים: מריו גומז

33 משחקים: ריבאלדו וז'ארדל

34 משחקים: קארים בנזמה

35 משחקים: מרקו סימאונה

המאמן אדין טרזיץ': "זה מרגיש קול! זה לא היה מובן מאליו עבורנו בשנים האחרונות, אנחנו שמחים להיות בין שמונה הטובות באירופה. אני אסיר תודה לכל אחד מהשחקנים וגאה בהם, הם נאבקו כל הזמן וגם אם לא ניצחנו ניקח דברים טובים מה-2:2 הסוער הזה. היינו מוכנים לזרוק את עצמנו לכל כדור, במשחקי הנוקאאוט אין חוקים!".

על הולאנד אמר טרזיץ' בקצרה: "במינכן היינו צריכים להחליף אותו, למרות שהוא היה נהדר. הוא שחקן מצטיין, מלך השערים שלנו, מלא ביטחון עצמי".

תומאס דילייני התרגש אף הוא: "זה אומר הרבה מאוד עבורנו להיות בשלב רבע הגמר. צפיתי במשחק הראשון נגד סביליה בבית חולים כשאשתי בדרך ללדת וזה היה ניצחון מרגש. הגענו לגומלין הביתי במטרה ליצור מצבים ולנצח, זה לא הלך כפי שתכננו אבל מה שחשוב הוא שעברנו שלב. היו עונות שפספסנו בהן. יש ימים של 0:5 ויש משחקים כאלה שגורמים לך לגדל קצת שיערות על החזה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036796

תורגן הזאר שהשתלט לאחרונה על המקום בהרכב, אמר: "זה היה מאבק גדול, ה-0:2 עשה אותנו די בטוחים. לא היו לנו מספיק הזדמנויות להבקיע אבל אני שמח שהתגוננו טוב מאוד כקבוצה ובחוכמה ושנהיה בשלב הבא". ג'יידון סאנצ'ו שהחמיץ את המשחק בשל פציעה העלה סטורי באינסטגרם ופרגן לחבריו: "אנחנו ברבע הגמר! נתראה בקרוב!".

"הולאנד סיים את החלום של סביליה שוב עם צמד. הוא השמיד אותה במשחק הראשון וכך עשה גם בגומלין", פרגנו ב"מארקה" הספרדי. "מינו ראיולה (סוכנו) כבר מחכך את הידיים בהנאה. מעניין כמה החלוץ מחכה כבר שהעונה תסתיים והוא יגיע ליעד הבא". "דורטמונד צריכה להיות אסירת תודה שוב לאדם אחד – הולאנד, שהיכולת שלו מאפילה על כל דבר אחר. המשחק היה מוזר ופרוע והיה בו כמעט הכל", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה". "הוא מעורב בכל התקפה, פשוט חגיגה". "הוא בכלל לא היה זקוק למשחק אדיר כמו בספרד כדי לכבוש צמד", נכתב ב"אס". "כדי לעצור שחקן כמוהו לא מספיקה שמירה אישית. הוא כבר עשה היסטוריה". "הולאנד הוא מיסטר ליגת האלופות", סיכמו ב"קיקר".

אדין טרזיץ' | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי