"מחזיק את ריאל מדריד עם הראש מעל המים": ספרד נפעמת מבנזמה

קארים בנזמה
קארים בנזמה | DeFodi Images / Contributor

החלוץ סידר לריאל 1:1 ביתי מול צ'לסי, השאיר תקווה לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות והשתווה לראול האגדי במקום הרביעי בטבלת כובשי המפעל. ב"מארקה" תקפו את דשאן: "זה פשע שקארים לא בנבחרת"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הייתה רחוקה מלהרשים אתמול (שלישי), אך חזרה מפיגור ל-1:1 ביתי מול צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות והותירה לעצמה סיכוי לא רע להעפיל בגומלין שייערך ביום רביעי הבא. הבלאנקוס הציגו מחצית ראשונה חלשה, שבמהלכה כריסטיאן פוליסיק העלה את הבלוז ליתרון לאחר תרדמת בהגנה, אולם מי אם לא קארים בנזמה הבלתי נגמר איזן עם ביצוע אדיר והשאיר את זינדין זידאן בחיים.

זידאן: "לא הגיע לנו יותר מ-1:1, שמח שאנחנו עוד בחיים"

על פי המספרים, נראה שריאל מדריד בבעיה. הבלאנקוס עברו שלב רק בשני מקרים מתוך תשעה בהם סיימו בתיקו ביתי המשחק הראשון. מצד שני, בשני המקרים, בשנות ה-2000 – זה קרה נגד יריבות אנגליות. אחרי 0:0 בברנבאו, ריאל ניצחה את מנצ'סטר יונייטד, הטרבליסטית הגאה, 2:3 באולד טראפורד והעפילה. ב-2013, אחרי 1:1 ביתי מול אותה יונייטד, הבלאנקוס ניצחו 0:2 באנגליה משערים של לוקה מודריץ' וכריסטיאנו רונאלדו.

בחזרה לבנזמה. הצרפתי הלוהט (33 ו-129 ימים) עקף את כריסטיאנו רונאלדו (32 ו-86 ימים) והפך לשחק המבוגר בתולדות ריאל מדריד שהבקיע בחצי גמר ליגת האלופות. מאז שהפורטוגלי עבר ליובנטוס, הצרפתי (15) מצא את הרשת יותר פעמים ממנו (14) במפעל היוקרתי. חלוץ הבלאנקוס, שהעלה את מאזנו העונה בכל המסגרות ל-28 שערים, הגיע ל-71 שערים באלופות (אף אחד מהם לא בפנדל) והשתווה לראול האגדי במקום הרביעי בכל הזמנים, כאשר רק רונאלדו (134), ליאו מסי (119) ורוברט לבנדובסקי (73) מקדימים אותם.

קארים בנזמה חוגג עם שחקני ריאל מדריד | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

"תיקו שמאפשר לחלום", נכתב הבוקר בשער המארקה. על רקע תמונה של בנזמה נועץ את הכדור ברשת נכתב בעיתון הספרדי: "המאבק יוכרע בלונדון לאחר ה-1:1 במדריד. ריאל התגברה על פתיחה מוחצת של האנגלים בזכות גולאסו של בנזמה". בשער של ה-AS: "בנזמה הוא התקווה". נכתב שהגולאסו של הצרפתי הציל את ריאל אחרי ההוריקן של צ'לסי בתחילת המשחק. "בזכות השיוויון, הכל יוכרע בלונדון".

ב-AS סיכמו את המשחק: "הצרפתי, ששוב היה הטוב ביותר בקבוצה, מחזיק את ריאל עם הראש מעל המים. הקבוצה של טוכל הייתה עדיפה במחצית הראשונה. מיליטאו היה נהדר. אף אחד לא יודע מי תהיה בגמר, ההכרעה: בלונדון". תומאס רונסרו משוכנע: "איסטנבול לא רחוקה כפי שזה נראה כרגע. צ'לסי רקדה במשך 20 דקות, אבל בגומלין נחזיר את פדה ומנדי שהם שני תותחים".

במארקה פרגנו לבנזמה ואדר מיליטאו: "דשאן חייב להפסיק עם הפשע הזה" (ההתעלמות ממנו בנבחרת צרפת). על הבלם נכתב כי "50 מיליון יורו? זה נראה לפתע כמו סכום זול שריאל שילמה עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי