רוצה לכתוב את ההיסטוריה: סיטי מחכה לפ.ס.ז', 8 שינויים בהרכב

קיליאן אמבפה, קווין דה בריינה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

הסיטיזנס יארחו בשלישי את אלופת צרפת לגומלין חצי גמר ליגת האלופות וחולמים על גמר ראשון בתולדות המועדון. מהפכה ב-11, גרסיה ייעדר. המאמן: "משחק יותר קשה מהגמר, יש לי הרגשה טובה. מקווה שאמבפה ישחק"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי נמצאת פסע מלהגיע לגבהים חדשים בהיסטוריית המועדון, שממשיכה להיכתב בשנים האחרונות. אחרי שהקבוצה ניצחה 1:2 את פריז סן ז'רמן במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות בפארק דה פראנס, מחר (שלישי) התכולים יארחו את אלופת צרפת למשחק הגומלין במטרה אחת ברורה – להגיע בפעם הראשונה בתולדות המועדון לגמר הצ'מפיונס ליג, אולי אולי בדרך לזכייה ראשונה.

אין ספק שזה החלום הכי גדול של פפ גווארדיולה, שלא עמד על הקווים בגמר ליגת האלופות מאז 2010/11, אז הדריך את ברצלונה כמובן וזכה בתואר אחרי שניצח את מנצ'סטר יונייטד. בשנים האחרונות המאמן נכשל במפעל פעם אחר פעם. בעונתו הראשונה במנצ'סטר סיטי הוא הודח כבר בשמינית הגמר, לאחר מכן שלוש עונות ברציפות הוא סיים את דרכו ברבע הגמר, והעונה הוא פרץ את הסכר והעפיל לחצי. מחר אסור לו לפשל.

הסיטיזנס אמנם ניצחו במשחק הראשון וכבשו שני שערים חוץ, אך זו תוצאה מינימלית והכל פתוח בגומלין – וטעות יהיה לחשוב אחרת, בטח שמולך ניצבת אחת הקבוצות החזקות בעולם, פ.ס.ז', עם ניימאר וקיליאן אמבפה. פפ צפוי במחזור הקרוב בפרמיירליג להבטיח את האליפות, ובינתיים במחזור האחרון מול קריסטל פאלאס הוא ביצע רוטציה רחבה כדי לשמור את שחקניו רעננים לקרב החשוב מחר. למנצ'סטר סיטי יהיה סגל מלא, למעט אריק גרסיה החולה.

פפ גווארדיולה | STEVEN PASTON/POOL/AFP via Getty Images

לפחות שמונה שינויים צפויים להיערך ב-11 ביחס לאלה שעלו מול פאלאס. ג'ון סטונס ורובן דיאש יחזרו למרכז ההגנה, קייל ווקר ישוב גם הוא ל-11, כמו גם קווין דה בריינה, פיל פודן, ריאד מחרז ואילקאי גונדואן. ז'ואאו קנסלו או אולכסנדר זינצ'קו יפתחו בעמדת המגן השמאלי, רודרי יעלה בקישור, גם ברנרדו סילבה אמור לעלות בהרכב.

גווארדיולה דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הלוהט וסיפר: "חיכינו לרגע הזה הרבה שנים. זו הפעם ראשונה שרובנו נמצאים כאן. דיברנו הרבה היום ואתמול מה עלינו לעשות. במשחקים האלה צריך להישאר רגוע, לא צריך להסביר לשחקנים את חשיבות המשחק, כולם מבינים כמה הוא חשוב. נבוא בשביל לנצח. אני לא יודע כיצד פ.ס.ז' תבוא לשחק ואני לא רוצה לדבר עליהם. יש להם מאמן חכם מאוד. אנחנו צריכים להתמקד במה שעלינו לעשות ולכפות את המשחק שלנו".

"אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לגמר", המשיך המאמן. "פ.ס.ז' קבוצה יוצאת דופן, כולם יודעים את זה. הם יכולים לעשות דברים שאף אחד לא מצפה להם. במקביל, אנחנו יודעים גם כמה אנחנו יכולים להיות טובים. אני אופטימי ויותר רגוע ממה שהייתי בעבר. משחק גומלין של חצי הגמר הוא תמיד המשחק הכי קשה, אפילו יותר מהגמר".

פיל פודן, ניימאר | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

פפ נשאל לגבי האכזבות בשנים האחרונות בליגת האלופות וסיפק תשובה חדה: "זה מאכזב להפסיד אבל החיים תמיד נותנים לך הזדמנות חדשה. בכל פעם שהודחתי בירכתי את היריב וניסיתי שוב. נחמד שאחרי האכזבות שחווינו אנחנו נמצאים כאן שוב. אני אשמח להגיד שלמדנו מזה, אבל אולי ניתן מחר משחק רע? מצד שני, אנחנו יכולים לעשות משחק מדהים, לעלות לגמר ולזכות בו. זו ההרגשה שלי, יש לי הרגשה טובה".

כשירותו של קיליאן אמבפה: "הוא הולך לשחק ואני מצפה לזה. עבור משחק הכדורגל, אני מקווה שהוא יוכל לשחק. הוא וניימאר שיחקו טוב מאוד בפ.ס.ז' במחצית הראשונה במשחק הקודם. שפטו אותם כי הם הפסידו. אם הם היו מנצחים היו אומרים שהם שיחקו טוב".

ג'ון סטונס, שכאמור יחזור להרכב, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "אנחנו צריכים להראות את האופי שלנו ולא להתמקד יותר מדי בפ.ס.ז', אלא בעצמנו. פ.ס.ז' אחת הקבוצות הטובות בעולם ולא סתם היא נמצאת בחצי גמר ליגת האלופות, אבל זה תלוי בנו ואנחנו רוצים לעשות היסטוריה עבור המועדון הזה. העבודה לא הסתיימה ואנחנו צריכים להיות אנחנו מחר כדי לנצח. אני אפילו לא רוצה לחשוב על סיטואציה של הפסד, בכל משחק בחמש השנים האחרונות אנחנו באים כדי לנצח".

ג'ון סטונס | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

"כילד, מעולם לא חשבתי שאשחק בליגת האלופות", המשיך סטונס. "זה מיוחד, אני אוהב את האווירה ואני אוהב את המנגינה. אנחנו מגיעים עם הרבה ביטחון ומקווים שנעלה לגמר. המטרה שלנו היא לזכות בליגת האלופות ויש לנו הזדמנות מצוינת לעשות את זה העונה. כל הדברים שקרו לנו בשנים האחרונות במפעל הפכו אותנו לקבוצה חזקה יותר. השתמשנו בהם העונה כדלק להניע את עצמנו. כיצד עוצרים את ניימאר ואמבפה? זה אף פעם לא קל, לא משנה מול מי אתה משחק, אבל לשחק מול שני כשחקנים ברמה עולמית כמוהם זו הזדמנות לבחון את עצמנו כשחקני הגנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי