טוכל מתלבט בין ורנר להאברץ, מאונט יהיה כשיר לגומלין נגד ריאל מדריד

קאי האברץ, טימו ורנר | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

אחרי שסיימו ב-1:1 בספרד, הבלוז רוצים להשלים את המשימה ברביעי ולהעפיל לגמר לראשונה מאז הזכייה ב-2012. הקשר שנפגע נגד פולהאם יפתח, סימן שאלה לגבי החוד. המאמן: "קאנטה הוא האיש שאתה צריך כדי לזכות בתארים"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי כבר לא יכולה לחכות למשחק הגומלין של חצי גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, שייערך מחר (רביעי) בסטמפורד ברידג'. הבלוז, שיצאו מבירת ספרד עם 1:1, ינסו להגיע לגמר אלופות ראשון מאז אותו ערב קסום ב-2012, שהסתיים בדו-קרב מותח במיוחד מהנקודה הלבנה נגד באיירן מינכן וזכייה מתוקה של הקבוצה הלונדונית.

מאז שתומאס טוכל מונה למאמן הקבוצה, צ'לסי חווה התאוששות לאחר פתיחת עונה קשה והיא תקווה שהמאמן הגרמני יגיע לגמר שני ברציפות, כשנה לאחר שעשה זאת עם פריז סן ז'רמן. השער שכבש קארים בנזמה במפגש הראשון היה היחיד שספגו הכחולים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, ואם הם יצליחו לשמור על שער נקי, מקומם בגמר מובטח.

למעשה, הסטטיסטיקה בהחלט מאירה פנים לצ'לסי. מתוך שבע הפעמים האחרונות בהן הקבוצה מבירת אנגליה שיחקה בחוץ את המשחק הראשון במפגש כפול ונמנעה מהפסד, חמש הסתיימו בהעפלה לשלב הבא. עם זאת, אחת מההדחות הגיעה בחצי הגמר, נגד יריבה מדרידאית. ב-2014, הפעם האחרונה בה הגיעו הבלוז לארבע האחרונות, הם הפסידו בבית 3:1 לאתלטיקו מדריד לאחר תיקו מאופס בספרד.

טוכל עם שחקני צ'לסי לאחר שריקת הסיום במדריד | Isabel Infantes/PA Images via Getty Images

טוכל בן ה-47 צפוי להמשיך במערך של שלושה בלמים, כאשר אותם שחקנים שפתחו במדריד אמורים לעלות גם מחר על הדשא בברידג'. אנטוניו רודיגר, שנפגע בפניו במשחק הראשון, זכה למנוחה ב-0:2 על פולהאם בליגה, והוא צפוי לפתוח במרכז ההגנה יחד עם אנדראס כריסטנסן וטיאגו סילבה.

אקס ריאל, מתאו קובאצ'יץ', ייעדר מההתמודדות ובקישור האחורי יפתחו ז'ורז'יניו ואנגולו קאנטה. טוכל החמיא לקשר הצרפתי, המצטיין במשחק הקודם: "הוא הבחור שאתה צריך כדי לזכות בתארים ולכן אנחנו כל כך שמחים שהוא כאן. זה שחקן בלתי יאומן. הוא שקט, הוא מחייך הרבה, מתקשר עם כל אחד, אבל בתנאים שלו. זה מדהים ששחקנים כמוהו קיימים. תענוג לצפות בו. החשיבות שלו לקבוצה עצומה".

לקראת המשחק: "אני לא בטוח אם ריאל תשחק במערך 5:3:2 או 4:3:3 אבל חושב שהיא משחקת בסגנון דומה לנו. האם אנחנו אמיצים מספיק? כן, אנחנו אמיצים. האתגר הוא לשמור על האינטנסיביות לאורך כל המשחק. אנחנו ראויים להיות כאן. אנחנו חייבים להגיע עם מספיק ביטחון ואמונה, אחרת לא נצליח לעבור". הגרמני נשאל על ראמוס: "ברור שזה חשוב אם הוא ישחק, נתכון לכך. הוא הקפטן של הקבוצה הכי מצליחה במפעל בשנים האחרונות".

אנגולו קאנטה, טוני קרוס | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

האם ליגת האלופות הייתה אובססיה עבור צ'לסי: "לא הייתה לי את התחושה הזו, ראיתי שזה מועדון מאוד תחרותי כשהגעתי, הם רוצים לנצח בכל משחק. המועדון רוצה שננצח תמיד. יש לנו הזדמנות טובה להגיע לגמר מחר למרות שאנחנו שוכחים מהתוצאה במשחק הראשון". כשנשאל על חידוש חוזהו, אמר: "עדיין לא דיברנו על זה, זה לא הזמן לכך".

ובחזרה לפן המקצועי. הכוכב האנגלי הצעיר, מייסון מאונט, ספג פגיעה קלה והוחלף במשחק הליגה, אך הוא צפוי להיות כשיר ולעלות ב-11.מאונט שנפגע לאחר נפילה לא מוצלחת, אך מאמנו היה נשמע משוכנע בכך שלא מדובר בפציעה חמורה מדי. אם יכבוש, הוא יוכל להפוך לאנגלי השני הכי צעיר שכובש בחצי גמר ליגת האלופות, אחרי וויין רוני שכבש נגד מילאן ב-2007. בנוסף, הוא יוכל להפוך לאנגלי הראשון שכובש עבור צ'לסי בחצי הגמר מאז שפרנק למפארד עשה זאת נגד ליברפול ב-2008.

כריסטיאן פוליסיק, שכבש במשחק החוץ, יפתח באופן קרוב לוודאי, אך קיימת התלבטות לגבי מי שיפתח לצדו בהתקפה. ההתלבטות היא בין שני שחקני הרכש הגרמנים: טימו ורנר, שפתח במשחק הראשון נגד ריאל ואף רשם החמצה גדולה במחצית הראשונה, וקאי האברץ, שכבש את שני השערים נגד פולהאם.

הרכב משוער: אדוארד מנדי, ססאר אספיליקווטה, טיאגו סילבה, אנטוניו רודיגר, אנדראס כריסטנסן, בן צ'ילוול, ז'ורז'יניו, אנגולו קאנטה, מייסון מאונט, כריסטיאן פוליסיק, טימו ורנר.

מאונט. צפוי להיות כשיר לגומלין חצי גמר ליגת האלופות | Daniel Leal-Olivas – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי