צ'לסי פירקה את יובנטוס ועלתה, ברצלונה בצרות

play
ניצחון יעלה את בארסה לשמינית הגמר. ממפיס דפאי | רויטרס
תקציר: חגיגת שערים מהליגה האנגלית, משחקי שבת ה-20 בנובמבר 04:57

הקטלאנים רשמו מספר החמצות גדולות בדרך ל-0:0 ביתי מול בנפיקה, ועשויים למצוא את עצמם בחוץ אם לא ינצחו במינכן במחזור הסיום. אלופת אירופה הביסה 0:4 את הגברת הזקנה, עלתה על חשבונה לפסגת הבית והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. 3:3 משוגע בין יאנג בויז לאטאלנטה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור החמישי בשלב ליגת האלופות נמשכו הערב (שלישי) עם ששת המשחקים של השעה 22:00. בבית ח', צ'לסי הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר עם 0:4 גדול על יובנטוס, ועל הדרך עקפה את האיטלקים בדרך לפסגת הבית. בבית ה', ברצלונה נפרדה ב-0:0 ביתי בלבד מול בנפיקה והסתבכה בתמונת העלייה. בבית ו', אטאלנטה נפרדה ב-3:3 משוגע מיאנג בויז, והיא חייבת ניצחון על ויאריאל במחזור הנעילה. בבית ז' סביליה ניצחה 0:2 את וולפסבורג, בעוד זלצבורג הפסידה 1:0 בחוץ מול ליל.

ממפיס דפאי שחקן ברצלונה
ניצחון יעלה את בארסה לשמינית הגמר. ממפיס דפאי | רויטרס

ברצלונה – בנפיקה 0:0

לאחר הבכורה המוצלחת על הקווים בליגה, קיווה צ'אבי להשיג ניצחון ראשון כמאמן בליגת האלופות, מה שהיה מבטיח לקטלאנים את המקום בשמינית הגמר. יוסוף דמיר שפתח בהרכב רשם שתי החמצות גדולות, כאשר ברצלונה נראתה יותר ויותר מתוסכלת ככל שנקפו הדקות. מנגד, שער של אוטמנדי לאחר קרן נפסל לאחר שהכדור המוגבה עבר את קו הרוחב. גם במחצית השנייה לא הצליחה המארחת למצוא את הרשת, כשעוסמאן דמבלה שנכנס הכניס מעט אנרגיות למשחק, אך גם זה לא עזר.

דקה בתוך תוספת הזמן, דווקא בנפיקה רשמה את אחת מהחמצות העונה כאשר האריס ספרוביץ' החטיא מול רשת חשופה לאחר שכבר הצליח להקפיץ מעל טר סטגן.

דקה 8: יוסוף דמיר בעט מחוץ לרחבה וסחט הצלה טובה משוער האורחת אודיסאס ולאחודימוס.

דקה 43: שוב יוסוף דמיר באיום, הפעם הכישרון הצעיר פגע במשקוף.

דקה 67: שוב ברצלונה נעצרת, הפעם היה זה לוק דה יונג שנגח וסחט הדיפה גדולה משוער האורחת.

דקה 90+1: האריס ספרוביץ' הצליח להקפיץ מעל טר סטגן, וכשהוא לבדו מול שער חשוף גלגל החוצה בהחמצה מדהימה.

חוסה לואיס פאלומינו שחקן אטאלנטה חוגג שער
החזיר את היתרון לאטאלנטה בשער ענק. פאלומינו | רויטרס

יאנג בויז – אטאלנטה 3:3

משחק משוגע בשוויץ שבסיומו נקבע כי אטאלנטה ו-ויאריאל יאבקו במחזור הסיום על הכרטיס הנוסף מהבית לשמינית הגמר. הפתיחה הייתה שייכת לאורחת, שעלתה ליתרון משער יפה של ספאטה בבעיטה בסיבוב מתוך הרחבה, כמו חלוץ גדול (10). אטאלנטה לא השכילה להגדיל את יתרונה, ונענשה עם שער השוויון של יאנג בויז כאשר ז'ורדן סיבטשו הגיע ראשון לכדור קרן ונגח אותו למשקוף ופנימה (39). החבורה של גאספריני השיבה לעצמה את היתרון בשער נפלא של חוסה לואיס פאלומינו בבעיטה ממרחק, אך יאנג בויז השיגה מהפך מדהים תוך שלוש דקות.

בדקה ה-81 הוצאת חוץ מהירה של המארחת תפסה את הגנת אטאלנטה לא מוכנה, ו-וינסנט סיירו ניצל זאת כדי להשוות פעם נוספת עבור השוויצרים. שלוש דקות לאחר מכן סילבן הפטי קבע מהפך לזכות המארחת בשער ענק בבעיטה ממרחק שהלכה היישר לחיבורים. גמור? מה פתאום. לואיס מוריאל נכנס בדקה ה-88 ו-13 שניות לאחר מכן כבר חגג את שער השוויון של אטאלנטה לאחר שדייק בבעיטה חופשית מצד ימין והציל לקבוצתו נקודה.

דקה 10: גול! אטאלנטה עלתה ל-0:1: רמו פרוילר עשה עבודה יפה באגף שמאל ומצא ברחבה את דובאן ספאטה, שכבש בסיבוב את הראשון של האורחת.

דקה 39: גול! יאנג בויז השוותה ל-1:1. ז'ורדן סיבטשו הגיע ראשון לכדור קרן ונגח אותו למשקוף ופנימה.

דקה 51: גול! אטאלנטה עלתה ל-1:2. כדור שנהדף מהגנת השוויצרים הגיע לחוסה לואיס פאלומינו, שבעט כדור אדיר ממרחק שחדר פנימה.

דקה 81: גול! יאנג בויז משווה ל-2:2. הוצאת חוץ מהירה של המארחת תפסה את הגנת אטאלנטה לא מוכנה, ו-וינסנט סיירו ניצל זאת כדי להשוות פעם נוספת עבור השוויצרים.

דקה 84: גול! יאנג בויז עולה ל-2:3. סילבן הפטי התקדם עם הכדור, וממרחק של כ-20 מטרים מהשער בעט פצצה ברגל שמאל שהלכה בין החיבורים ופנימה.

דקה 88: גול! אטאלנטה משווה ל-3:3. לואיס מוריאל נכנס היישר לביצוע בעיטה חופשית, ו-13 שניות מהרגע שעלה אל המגרש כבש והשווה עבור קבוצתו. מדהים.

ז'ואן ז'ורדן שחקן סביליה חוגג שער
כבש לאנדלוסים, שחייבים ניצחון. ז'ורדן חוגג | רויטרס

סביליה – וולפסבורג 0:2

האנדלוסים שיפרו עמדות והשאירו לעצמם סיכוי טוב לעלות לשמינית הגמר בבית הכי צמוד כרגע בליגת האלופות. בדקה ה-12 איבן ראקיטיץ' הגביה לרחבה ומצא את ראשו של ז'ואן ז'ורדן שנגח מקרוב את הראשון של האנדלוסים. שבע דקות בתוך תוספת הזמן סגר רפא מיר עניין כשניצל בישול של לוקאס אוקמפוס והכפיל את יתרונה של סביליה בדרך לניצחון קריטי, שהעלה אותה למקום השלישי בבית על חשבון וולפבורג, שירדה למקום האחרון.

ג'ונתן דייויד שחקן ליל חוגג שער, מאחוריו בוראק יילמאז
נהנה ממספר טעויות בהגנת זלצבורג וכבש לזכות ליל. ג'ונתן דייויד | רויטרס

ליל – זלצבורג 0:1

בניגוד לליגה, שם היא מקרטעת אלופת צרפת נמצאת בעמדה מצוינת לקראת עלייה לשלב שמינית הגמר. ג'ונתן דייויד כבש את השער היחיד במשחק לאחר קומדיה של טעויות בהגנה האוסטרית, ששגתה שוב ושוב ואיפשרה לצרפתים להשיג את שער היתרון בדקה ה-31. ליל עולה על חשבון זלצבורג למקום הראשון בטבלה, כאשר במחזור הנעילה יפגשו האוסטרים את סביליה.

צ'לסי – יובנטוס 0:4

אלופת אירופה ידעה שניצחון יקנה לה את המקום בשמינית הגמר, בעוד ניצחון בהפרש של יותר משער אחד יעלה אותה לראש הטבלה, ופשוט התפוצצה על הגברת הזקנה. לאחר שתקפה ללא הפסקה הצליחה המארחת לעלות ליתרון משער של טרבו צ'אלובה הצעיר, שחגג את שערו הראשון אי פעם בליגת האלופות. מוראטה רשם החמצה גדולה ליובנטוס שלוש דקות לאחר מכן כשסחט הצלה גדולה מהקו מצדו של טיאגו סילבה, ויובנטוס ירדה להפסקה בפיגור 1:0. במחצית השנייה רק קבוצה אחת הייתה על המגרש, כאשר ריס ג'יימס (56) והדסון-אודוי (58) קבעו 0:3 בתוך שתי דקות וסגרו עניין למעשה. טימור ורנר קינח עם השער הרביעי בתוספת הזמן וצ'לסי כובשת את פסגת הבית, ועל הדרך הזכירה לכולם מי אלופת אירופה.

דקה 24: ריס ג'יימס הפתיע עם בעיטה חופשית מצד שמאל, אך שצ'סני היה עירני והדף את הכדור.

דקה 25: גול! צ'לסי עולה ל-0:1. כדור קרן שעלה הגיע בסופו של דבר לטרבו צ'אלובה הצעיר, שכבש בבעיטה מתוך הרחבה את הראשון שלו אי פעם בליגת האלופות. טענות של אנשי יובנטוס לעבירה ולנגיעת יד של רודיגר נבדקו ב-VAR, אך השער אושר.

דקה 28: אלברו מוראטה נשלח בכדור עומק נהדר והקפיץ מעל מנדי, אך טיאגו סילבה הגיעה וחילץ ברגע האחרון ממש מקו השער.

דקה 37: ריס ג'יימס בעט מצד ימין כדור חזק שנהדף על ידי שצ'סני לקרן.

דקה 56: גול! צ'לסי עולה ל-0:2. ריס ג'יימס בעט כדור חזק מצד ימין של הרחבה, כשהפעם וויצ'ך שצ'סני לא הצליח להגיע, והאנגלים כרגע עוקפים את הגברת הזקנה בדרך לראש הבית.

דקה 58: גול! צ'לסי עולה ל-0:3. התקפה נפלאה של המארחת הובלה על ידי זייש, שקיבל את הכדור לאחר צירוף מסירות נפלא של הקבוצה של טוכל, השתחרר ממספר שחקנים ומצא את הדסון-אודוי – שכבש מקרוב את השלישי.

דקה 94: גול! צ'לסי עולה ל-0:4: טימו ורנר המחליף ניצל בישול של זייש בדרך לרביעי של אלופת אירופה.

שחקני צ'לסי חוגגים עם ריס ג'יימס (משמאל)
צ'לסי דורסת ונראית כמו אלופת אירופה אמיתית. ריס ג'יימס חוגג עם חבריו | רויטרס

מאלמו – זניט 1:1

השבדים עם נקודה ראשונה ושער ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר זניט הצליחה לחלץ תיקו במשחק בו גם נותרה בעשרה שחקנים וגם החמיצה פנדל. בדקה ה-31 התקפה נפלאה של המארחת שכללה מספר דו ספרתי של מסירות, הסתיימה בשער של סורן ריקס הדני. ארטם דזיובה החמיץ פנדל בדקה ה-52, דימטירי צי'סטיאקוב הורחק בצהוב שני בדקה ה-86, והכל היה נראה מוכן לקראת ניצחון ראשון העונה של מאלמו. עם זאת, האורחת קיבלה פנדל נוסף בדקה ה-92, אותו הצליחה להמיר ל-1:1 כשירוסלב ראקיטסקי האוקראיני דייק מהנקודה.

משחקי יום רביעי בליגת האלופות:

בשיקטאש – אייאקס (19:45)
אינטר – שחטאר דונייצק (19:45)
אתלטיקו מדריד – מילאן (22:00)
קלאב ברוז' – ר.ב. לייפציג (22:00)
ליברפול – פורטו (22:00)
מנצ'סטר סיטי – פריז סן ז'רמן (22:00)
שריף טירספול – ריאל מדריד (22:00)
ספורטינג ליסבון – בורוסיה דורטמונד (22:00)